Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

ABN favoriet voor augustus, Shell en ING bij floppers

Auteur: Redactie

Het redactieteam van IEX bestaat uit content managers, journalisten en analisten, met opgeteld meer dan 100 jaar ervaring in het produceren en publiceren van beleggingsinformatie en -opinies. De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse inhoud op de diverse beleggersplatforms van IEX Media, zoals IEX.nl, Belegger.nl, B...

Meer over Redactie

Recente artikelen van Redactie

  1. 03 jun Hardlopers nemen weer koppositie in
  2. 02 jun Experts: optimisme is weer een beetje terug, maar liefde voor Shell is bekoeld 10
  3. 01 jun Twee derde belegt in crypto

Reacties

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. twintrader 3 augustus 2020 16:11
    Dus als ik het goed begrijp, moet ik vooral Unibail, ING en Shell kopen;)

    Maar even eerlijk... Als ik shell vergelijk met Exxon, Total, BP en Chevron, lijkt het toch echt wel dat Shell 10 tot 20% harder is afgestraft,. Dit zie je eind april plaats vinden. Toevallig het moment dat het dividend van shell verlaagt is.

    Die daling lijkt mij dus een beetje overdreven. Dus ikzelf durf de kans wel aan met Shell. Ik heb er een paar aandelen van verkocht. Je weet immers maar nooit,
  2. barondehuile 4 augustus 2020 12:48
    quote:

    twintrader schreef op 3 augustus 2020 16:11:


    Dus als ik het goed begrijp, moet ik vooral Unibail, ING en Shell kopen;)

    Maar even eerlijk... Als ik shell vergelijk met Exxon, Total, BP en Chevron, lijkt het toch echt wel dat Shell 10 tot 20% harder is afgestraft,. Dit zie je eind april plaats vinden. Toevallig het moment dat het dividend van shell verlaagt is.

    Die daling lijkt mij dus een beetje overdreven. Dus ikzelf durf de kans wel aan met Shell. Ik heb er een paar aandelen van verkocht. Je weet immers maar nooit,


    Wat een gezwam toch deze enquete. Ben het met je eens; ik ben long in RDS.
    a) RDS te hard afgestraft (dividend omlaag, betekent niet dat het geld weg is, maar koers omlaag en vandaag bij BP dividend gehalveerd en koers omhoog).
    b) Exclusief bijzondere afschrijvingen heeft RDS VERUIT het beste Q2 resultaat.

    Gewoon anticiperen dat alles straks weer normaliseert en zoals gebruikelijk in post-crisis tijd zijn de verliezers van nu de winnaars later. Geduld wint en emotie en sentiment verliezen altijd, maar kan nog even duren dit keer. Cijfers van nu zeggen helemaal niets.
    Wel zielig voor al de lui onder ons die nu in Adyen, etc stappen, terwijl de grootaandeelhouders nu cashen.
13 Posts
|Omhoog ↑