Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Taxaties per direct afschaffen

Column door: Jos Koets

In 1994 werd Jos Koets meteen in het diepe gegooid bij een assurantiekantoor. In z’n eerste werkweek vond zijn baas het nodig met vakantie te gaan. Daarna heeft hij in de praktijk het assurantievak geleerd. Koets kocht het bedrijf van z’n werkgever. Nu is hij eigenaar van het eenmansbedrijf Assurantiekantoor Groenoord in ...

Meer over Jos Koets

Recente columns van Jos Koets

  1. 19 feb Betaalbare aflossingsvrije hypotheek 41
  2. 05 feb NHG geeft antwoord op oversluiten hypotheek 4
  3. 22 jan Test uw hypotheekadviseur voordat u met hem in zee gaat! 6

Reacties

44 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Ivanrybkin 2 augustus 2020 21:42
    Bij aanvraag taxatie bij vereniging eigen huis wordt je uitgenodigd om de koopprijs op het formulier te zetten waarmee je de taxatie aanvraagt.

    Zelf veel teveel betaald in 2015 voor huis. Aangegeven wat het bedrag was en de taxatie kwam netjes 5k hoger uit.

    Dezelfde taxateur in 2018 opnieuw het huis laten taxeren en toen kwam er een relatief veel lager bedrag uit.

    Gaf vooral aan dat de taxatie uit 2015 niet deugde.
  2. Tweebaard 3 augustus 2020 09:58
    Beste Jan,
    Ik vind dat je volkomen gelijk hebt.
    Bij de aankoop van ons huis hadden we een taxatierapport nodig voor de Hypotheek. De eerste vraag van de taxateur was: waar wilt u dat ik op uitkom.... (daar ging mijn vertrouwen).
    Het enige positieve zag ik naderhand bij de gemeente. Toen ik met het taxatierapport in de hand bezwaar maakte tegen de hogere WOZ-waarde, schakelde de gemeente een taxateur uit een andere plaats in, voor een eigen waardering.
    In ons geval kwam deze nog eens 8.000 euro lager uit, maar dat is slechts detail. Wel prettig dat die taxateur zich dus niet liet leiden door de aankoopprijs.
    Bedankt voor de goed onderbouwde Colomns
44 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste |Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Onderwerpen: hypotheken, taxatie
 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by Infront. Crypto data by Crypto Compare