Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

De ruwe diamant van de sociale media

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
8 Posts
| Omlaag ↓
  1. MisterDon.nl 19 mei 2020 15:45
    Helemaal eens met conclusie dat Pinterest een ruwe diamant is. Verschil zit vooral in het management. De CEO is iemand die 'eerst bewijzen, verder verbeteren, dan pas roepen' predikt. Hierdoor is er minder hype rondom Pinterest dan andere social kanalen, maar de groei spreekt voor zichzelf.

    Samenwerking met Shopify en verder uitrollen van advertising mogelijkheden (pas sinds Q4 2019 in Europa) geeft genoeg ruimte om komende jaar naar winstgevendheid te gaan.

    Waarschijnlijk ter overvloede: Pinterest is het grootste groei aandeel in mijn portfolio.
  2. Met Effekt 20 mei 2020 04:32
    Is Laurens te jong om de internet bubble te hebben meegemaakt. Omdat veel internet bedrijven toen ook al geen winst maakten werden criteria als page-views, clicks, enz gebruikt. Hier is het "revenue/user". Ik ben meer geinteresseerd in winst. En die is er na 10 jaar nog steeds niet.

    De breed gespreide Nasdaq index doet net beter dan Pinterest. Waarom gokken op een paard als de kudde het beter doet? En als je vindt dat een index niet hard genoeg stijgt kun je het kopen met een hefboom als Turbo. Kies de hefboom niet te groot (<2.5) want anders wordt je 1 van die particuliere beleggers die altijd verliezen met turbo's.
8 Posts
|Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Onderwerpen: Pinterest, social media

Column door: Laurens Ockhuisen

Laurens Ockhuisen is opgegroeid in een tech-family en heeft van jongs af aan al grote interesse in de beurs. Als fondsbeheerder van het Imagine Fund is hij continue bezig met de nieuwste technologi...

Meer over Laurens Ockhuisen

Recente columns van Laurens Ockhuisen

  1. 19 mei De ruwe diamant van de sociale m... 8
  2. 04 mrt 3 Kansrijke aandelen in tijden v... 4
  3. 27 jan Netflix: Powerhouse in plaats va... 3
 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare