Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Geen dividend, maar rendement!

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
6 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Quantmania
0
Bij een koers van €11,75 in het aandeel Koninklijke Olie wordt er €4,50 geboden voor de putoptie met uitoefenprijs van €10 met expiratiedatum december 2024.

Dit betekent dat u 18 putopties kunt schrijven en een rendement maakt van 81% in december 2024 als de koers van het aandeel groter is dan €10. Het break-even niveau ligt dan op €5,50.
Snugger
0
Hoewel opties een goede keus is beperk het dan even tot Europa. CME doet even niet mee, overmacht vanwege Corona.. Balen, futures staan ook stil, het is hopen dat vanmiddag de boel weer gaat draaien.
All4Nothing
0
Het is een andere positie die je pakt. Als je met opties long gaat, dan verkoop je de put en koop je de call. Dan vergelijk je in ieder geval gelijke posities. Nu vergelijk je twee verschillende posities, beetje nutteloos.
tjerk
0
Hoe draai je een optiepositie terug? Koop je dan een geschreven put bijvoorbeeld?
Quantmania
0
quote:

tjerk schreef op 25 maart 2020 11:54:


Hoe draai je een optiepositie terug? Koop je dan een geschreven put bijvoorbeeld?

Een gekochte calloptie (open buy) wordt gesloten door deze calloptie weer te verkopen (close sell). Een geschreven calloptie (open sell) wordt teruggekocht door dezelfde calloptie weer terug te kopen (close buy). Hetzelfde geldt voor putopties.

Wil je meer weten over opties, dan kun je hier een heldere uitleg vinden: www.lynx.nl/tarieven-beleggen/opties/...
6 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: Hans van der Helm

Hans van der Helm is oprichter en eigenaar van Quantmania. Deze onderneming biedt verschillende diensten op het gebied van algorithmic trading. Hij is in 1997 begonnen als optiehandelaar op de Amst...

Meer over Hans van der Helm

Recente columns van Hans van der Helm

  1. 16 mrt Geen dividend, maar rendement! 6
  2. 11 feb Interen of renderen? 7
  3. 21 jan Levert uw vermogensbeheerder of ... 2
 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare