Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
9 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
pietje-2005
0
Wat een goede vondst ;-)
Denk dat het op elke markt nu onrustig is vanwege dat virus.
Het meest nog op de vleermuizenmarkt, denk ik :-(
Weert=No.1
0
Grote kans, dat na het bedwingen (?) van het virus er een tijdelijke grote inhaalvraag ontstaat. Alles moet dan met vereende krachten weer in de pre-virus modus worden hersteld . Dat vraagt zeer veel energie (letterlijk zowel figuurlijk).Hele volksverhuizingen !!
Charlemagne
0
Er zijn zoveel belangen van olieproducerende landen die een hogere prijs willen, dat vandaag of morgen de retoriek over hogere prijzen cq. productiebeperking weer gaat beginnen. Eerst blijft het bij kletsen, roept Poetin wat of een S.Arabische olieminister of een Amerikaanse Texas guru-olie-baron, of allemaal, dan komen er beperkte maatregelen etc. en zo wordt de prijs langzaam weer opgedreven. Uiteindelijk zal door schaarste op lange termijn de prijs weer stijgen... zo ging het altijd en zo zal het altijd gaan....
Snugger
0
Je ziet een verband tussen olie en corona-virus?.. Alles wordt zo'n beetje op corona-virus aangewend, da's menselijk gemak. Maar wist je dat 9 van de 10 vehicels daar electrisch is?..
Het enige wat last heeft van corona-virus is is een biermerk genaamd Corona, het Isis effect zeg maar.
Ronald Engels
0
Jilles,

Good thinking, bedankt, denk nu ook aan OCI (lage gasprijs!) en SHELL denk nog wat afwachten (1 of 2 maanden)?

M.v.g. Ronald
Charlemagne
0
Is, met deze lage gasprijzen, en weinig verbetering in zicht volgens Jilles, Shell wel een goed idee?
Bowski
1
Jilles van den Beukel
1
quote:

Charlemagne schreef op 11 februari 2020 07:45:


Is, met deze lage gasprijzen, en weinig verbetering in zicht volgens Jilles, Shell wel een goed idee?


De column ging vooral over het Corona virus en of het ergste qua olieprijs nu achter de rug zou kunnen zijn. En om daar op in te spelen denk je in Nederland al snel aan Shell. Maar mijn favoriet onder de majors blijft Total.

Gasprijzen zullen naar mijn inschatting voorlopig laag blijven.
9 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: Jilles van den Beukel

Jilles van den Beukel is geofysicus en werkte ruim 25 jaar voor Royal Dutch Shell. Sinds 2016 schrijft hij over de olie- en gasindustrie op zijn blog JillesonEnergy.

Meer over Jilles van den Beukel

Recente columns van Jilles van den Beukel

  1. 10 feb Onrust op oliemarkt door coronav... 9
  2. 14 jan Een game changer voor Apache (en... 2
  3. 26 dec Olie: drie vragen voor 2020 59

Gerelateerde instrumenten

  1. Royal Dutch Shell A 21,305 17:36
    -0,160
    -0,75%