Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Fondsenrondje: Hup opties

Column door: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes After Hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente columns van Arend Jan Kamp

  1. 16:30 Unilever en een lijntje 1
  2. 16:00 De laatste, allerlaatste shorters in Tesla
  3. 15:30 "Voor €7,2 miljard interesse in Unibail leningen"

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Beursspeculant 20 september 2019 13:27
    Kan het zijn dat Philips nog een restpositie Signify had en deze vanmorgen heeft verkocht via de markt? Of schrikt de markt dat Philips geen potentie meer ziet? Daarentegen zien institutionele beleggers wel potentie en zelfs op 25,90 dus dat lijkt me ook geen reden voor de daling.

    Andere verklaringen dan expiratie of shortersspel op een drogreden kan ik ook niet echt bedenken.

    Disclaimer: vanmorgen ingestapt omdat ik de daling onder 25,90 niet begrijp.
  2. TradeMaarRaak 20 september 2019 16:49
    quote:

    Beursspeculant schreef op 20 september 2019 13:27:


    Kan het zijn dat Philips nog een restpositie Signify had en deze vanmorgen heeft verkocht via de markt? Of schrikt de markt dat Philips geen potentie meer ziet? Daarentegen zien institutionele beleggers wel potentie en zelfs op 25,90 dus dat lijkt me ook geen reden voor de daling.

    Andere verklaringen dan expiratie of shortersspel op een drogreden kan ik ook niet echt bedenken.

    Disclaimer: vanmorgen ingestapt omdat ik de daling onder 25,90 niet begrijp.

    Philips heeft al sinds het afsplitsen van Sygnify (toen Philips Lighting) aangegeven dat ze het hele belang in Sygnify zouden afbouwen. De "verkoop" is ook niet via de beurs gedaan maar gisteren avond aan institutionele beleggers.
    Die hebben alles gekocht voor 25,90 dus als je vandaag koopt heb je ze voor minder dan die institutionele beleggers betalen :)
    ....die kunnen natuurlijk ook nog bijkopen om de koers weer op te krikken.

    De daling lijkt dan ook onzin en inderdaad misschien door de expiratie en/of shorters of onoplettende handelaren (?)...
  3. wwilliamss 21 september 2019 04:11
    quote:

    TradeMaarRaak schreef op 20 september 2019 16:49:


    [...]
    Philips heeft al sinds het afsplitsen van Sygnify (toen Philips Lighting) aangegeven dat ze het hele belang in Sygnify zouden afbouwen. De "verkoop" is ook niet via de beurs gedaan maar gisteren avond aan institutionele beleggers.
    Die hebben alles gekocht voor 25,90 dus als je vandaag koopt heb je ze voor minder dan die institutionele beleggers betalen :)
    ....die kunnen natuurlijk ook nog bijkopen om de koers weer op te krikken.

    De daling lijkt dan ook onzin en inderdaad misschien door de expiratie en/of shorters of onoplettende handelaren (?)...



    Als je een daling niet begrijpt, is dat een reden om NIET in te stappen.....
5 Posts
|Omhoog ↑