Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Goedkoop is duurkoop

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
7 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
kuddedier
0
Mooi verhaal, de statestieken waren nog veel evidenter als dit in het jaar 2000 was geschreven
Snugger
0
Je hebt trendbeleggen, en trendbeleggen. De trend van het aandeel, of de trend binnen een bedrijf..
Als je wilt scoren met een aandeel zul je toch echt de trend van het aandeel moeten hebben.
Maar de meesten kijken naar de trend, of verwachte trend, binnen een bedrijf, die compleet los staat van de trend van het aandeel, en da's vragen om moeilijkheden en geen succesformule ten aanzien van het gekochte aandeel...
Chris 'belegt'
0
Dat is weer eens iets anders dan die Fibonacci ratio's en lijkt iets beter te volgen voor een simpele ziel als ik. Door jou heb ik wel wat gelezen over die ratio's, maar ik ben (nu) denk ik te lui om er concreet iets mee te kunnen. Maar wel bedankt voor het aansporen.
Met Effekt
0
Een ratio als KW is incompleet als de groei van de W wordt vergeten. Juist bij een succesvol(!) groei aandeel is de groei snel 10x meer dan een waarde aandeel en mag de KW dan ook 10x hoger zijn. Daarom is er ook een PEG (Price/Earnings / Growth) ratio die beter aangeeft hoe duur een aandeel is. De disclaimer hierbij is dat de groei nog wel even moet plaatsvinden en dat voorspellen, met name van de toekomst, tegen kan vallen.

Iets anders wat niet genoemd wordt is dat bij internetbedrijven een echte winner-takes-all trend heerst. Bedrijven als FB, AMZN, GOOG zijn vrijwel monolpolist en als ze naar korte of langere tijd van forse aanloopverliezen iederen hebben weggeconcurreerd stroomt het geld met bakken binnen. Dat was vroeger bij bedrijven die fysieke produkten leverden veel minder het geval.
handyman6
0
Rentes zijn laag omdat beleggers minder groei verwachten?
Laat ik nou denken dat dat is omdat CB's zo zuidEuropa willen redden EN omdat zij dus geldkraan opendraaiden.
Dit alles in het kader van het nieuwe
Bankparadigma: wilt u geld bij ons stallen ,dan kost dat (nu )een beetje,en straks veel meer......
SlechteBelegger
0
quote:

handyman6 schreef op 29 aug 2019 om 12:55:


Rentes zijn laag omdat beleggers minder groei verwachten?
Laat ik nou denken dat dat is omdat CB's zo zuidEuropa willen redden EN omdat zij dus geldkraan opendraaiden.
Dit alles in het kader van het nieuwe
Bankparadigma: wilt u geld bij ons stallen ,dan kost dat (nu )een beetje,en straks veel meer......



Daar heb je het toch echt mis. Veel mensen denken dat de CB de rente bepaald. De CB volgt slechts de heersende trend in de markt. Als er veel aanbod van geld is en weinig vraag dan daalt de rente. Als er heel veel vraag zou zijn naar geld zou de rente vanzelf weer stijgen. Veel nieuwe (tech)bedrijven hebben weinig kapitaal nodig en financieren bijna alles uit eigen zak. Het klassieke, veel kapitaal vereisende, ondernemen wordt steeds minder. Dus de vraag naar geld daalt simpelweg.
7 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: Jack Neele

Jack Neele is sinds april 2006 portefeuillemanager bij Robeco. Deze publicatie is niet bedoeld als (individueel) beleggingsadvies noch als een uitnodiging of een aanbod effecten of andere financiël...

Meer over Jack Neele

Recente columns van Jack Neele

  1. 23 aug Goedkoop is duurkoop 7
  2. 17 jul Data als brandstof voor kapitali... 3
  3. 22 mei The Sundance Kid 3

Gesponsorde links