Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
13 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
wiegveld
0
Goud, bitcoin:
Je vergeet de US lange obligaties.
Ticker TLT is helaas door de EU als niet meer te koop beschikbaar, maar de 10 Y US rentes is nog 1,7%, de 20Y (TLT) hoger dus. Die gaan ook naar de 0 in dit milieu.
Maandelijkse uitkering en koerswinst dus.
In Amsterdam en de EU zijn vergelijkbare ETF's beschikbaar op US obligaties
mok
2
Jammer over dat advies, alleen kiezen voor rendement. Hier komt een korte termijn graaiende aandeelhouder naar boven. Ik kan me hier nog goed de kritiek op Unilever herinneren, die zich tegen de overname door Kraft-Heinz keerde. Unilever loopt voorop in duurzaamheid, Kraft werd gedomineerd door winst graaiende jagers. Ik heb me daar flink aan geërgerd en gelukkig is de realiteit dat Unilever met kop en schouders als winnaar uit de strijd is gekomen. Ikzelf vind een beetje minder rendement ook niet erg, als de wereld er beter van wordt.
izdp
0
Goh, 10 jaar groei?
Ik zie het meer als een grotendeels herstellen, met veel vallen en weer opstaan, na 2008/2009.

Dan zeg je dit: "En die zijn nog steeds goed, hoewel ze onder druk staan en de rek er dit jaar na jarenlange (uitbundige) groei er wel even uit is. Maar goed, u kunt beter niet naar mij luisteren. Ik beleg lang voor mijn pensioen en neem het voor granted, als we eventueel een recessie krijgen en de koersen een dikke krak doen. Hoort er bij"

Tja, daar zullen onze huidige pensioentrekkers wat anders over denken.
Het zou ook veel noodzakelijke aanpak op nog meer jaren achterstand zetten.
izdp
0
quote:

mok schreef op 11 aug 2019 om 16:20:


Jammer over dat advies, alleen kiezen voor rendement. Hier komt een korte termijn graaiende aandeelhouder naar boven. Ik kan me hier nog goed de kritiek op Unilever herinneren, die zich tegen de overname door Kraft-Heinz keerde. Unilever loopt voorop in duurzaamheid, Kraft werd gedomineerd door winst graaiende jagers. Ik heb me daar flink aan geërgerd en gelukkig is de realiteit dat Unilever met kop en schouders als winnaar uit de strijd is gekomen. Ikzelf vind een beetje minder rendement ook niet erg, als de wereld er beter van wordt.


DSM bewijst nog meer dat het één het ander niet in de weg hoeft te staan; integendeel zelfs.
Snugger
0
Er is inderdaad iets gaande, maar da's niet gelijk een moeilijke beurs…Da's een beurs ten top!
Hoe aandeeltjes daaronder zijn hangt net van de trend van het aandeel zelf af, en er zijn erbij die de trend omhoog hebben, die zul je als belegger moeten hebben dus..
Weert=No.1
0
Jim Cramer is een gevaarlijke opruier. Veel te fanatieke schreeuwlelijk.
Waar we nog veilig zijn : in het Colosseum in Rome, want daar is al alles weggewaaid en verweerd.gewoon schuilen in zo"n nis.En gelijk dat land de Euro uitpesten.Ze hebben gefraudeerd met de Staatsboekhouding . Had Nederland eens moeten doen in 2001. Wat de beurzen komende tijd gaan doen weet niemand. Misschien D.Trump.
Weert=No.1
1
Wat moeten NL. en DLD. "Hervormen"van Draghi ?Deze Heer moet 777 maal levenslang krijgen ( persoonlijke mening). De theorie over aandelen: Bij een negatieve rente zou elk dividend gevend aandeel oneindig moeten stijgen, evenals eeuwig durende perpetuele obligaties met een positief rendement.Dijsselbloem heeft deze echter afgesopt op 450% omdat anders de ramp niet is te overzien.Waarom moeten aandelen zakken/ stijgen? Ik snap er geen boerenkool met spekjes meer van.Wanneer stopt die flauwekul van negatieve intrest.Banken en pensioenfondsen zijn het meest gedupeerd, mede door de hoge inflatie in Nl. van 2,9% of daaromtrent.Was niet de regel dat de lange rente 1-2 % boven de inflatie staat.Een hoge rente creëert juist inflatie waar Draghi op wacht. Intrestlasten worden immers als onkosten door de bedrijven doorberekend in het eindprodukt.
Overtake
0
Wat een belachelijke doemdenkerij. Handelsoorlog biedt kansen voor andere ondernemingen en markten, rente is al tijden laag, een tiende extra maakt dan ook niets uit. Recessie in Duitsland? Pas geleden raakte bijna alles nog oververhit. 2 weken terug bijna 590, we staan al weer rond 540, wat is het toch triest dat alles en iedereen, de schrijver van al deze info incluis, zo achter dit tijdelijk slechte nieuws aanloopt. Het grote geld regeert en als er een beetje schijn is van een oplossing van het handelsconflict had je al weer een tijd in aandelen moeten zitten.
Nel
0
Handelsconflict is nu niet het probleem maar de nasleep zal de boosdoener worden voor de markt en industrie
[verwijderd]
0
Recessie, moet je naar de eerste opwaartse sector zoeken.
5G die gaat de kar trekken de aankomende 10 jaar.
Eerst telecom en media, daarna chip, dan vervoers industrie en aan einde van de cyclus de rest.
Dat is het eerste stappen plan :))
Sorong
0
Graag nog even nakijken: volgens de eigen website komt Adyen pas volgende week, 22 augustus, met cijfers. Dus niet a.s. donderdag 15 augustus.

www.adyen.com/investor-relations
'd Aandelen
0
Arend Jan,

bedankt voor jouw uitgebreide vooruitblik en die paar foutjes malen we niet om toch.
Ronald Engels
0
Normaal, dat Stadions en Gebouwen, enzv. instorten. Bouwbedrijven mogen helemaal niets verdienen en concurreren elkaar kapot. Boontje komt om zijn loontje. Dit probleem geld ook voor de boeren, men mag niets meer verdienen, dus ellende met vlees en boeren bedrijven. Bovendien enorme bureaucratische kostbare bemoeizucht en regelgeving Overheid en Ambtenaren, dus logisch dat de bouw en boeren ellende groeit. De burger en de Overheid krijg waar men voor kiest!

M.v.g. Ronald Engels.
13 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes After Hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. V...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente columns van Arend Jan Kamp

  1. 14 nov BeursVandaag: Verrassingen 4
  2. 13 nov Liveblog: Kiadis, ABN, BAM en He... 16
  3. 13 nov BeursVandaag: Wat een gedoe

Gerelateerde instrumenten

  1. ADYEN NV 647,400 -0,52%
  2. Aegon 4,218 +0,72%
  3. AEX 596,99 +0,29%
  4. Cisco Systems 45,090 +0,40%
    Ga naar: Hefboomproducten
  5. ForFarmers 5,720 -1,38%
    Ga naar: Hefboomproducten
  6. IMCD 74,900 +2,04%
  7. Kendrion 22,500 -0,22%
  8. NN Group 35,520 +0,20%
  9. NVIDIA Corp 204,120 -2,70%
    Ga naar: Hefboomproducten
  10. TKH Group 49,140 +2,55%
  11. Walmart 118,870 -1,48%
    Ga naar: Hefboomproducten

Gesponsorde links