Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Draagplichtovereenkomst: maak goede afspraken

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Knight V
2

Met andere woorden.

Overheid heeft er een zooitje van gemaakt en weet niet hoe ze het moeten repareren.

Op deze manier kun je geen enkel huis meer financieren.
Je mag wel een huis huren van 1.200 euro, maar zodra je een huis wilt kopen wordt het je lastig gemaakt door de overheid.

Rente aftrek moeten ze dood eenvoudig maken, zonder de kleine letters en afspraak briefjes waarvan je niet weet wat de consequenties zijn.

Overheid en belasting wil elke burger individueel belasten, maar zodra je samenwoont dan ben je meteen geregegistreerd partner of hok je samen, maar individueel houden wij wel bij wat je inbrengt en hoeveel de schuld de andere heeft en gooien wij niet alles bij elkaar als gezamenlijk vermogen/inkomen.

Alleen bij een uitkering dan gooien wij wel weer alles bijelkaar en mag je partner hulp bieden.

Het is gewoon een zooitje.
Hoe leggen wij het uit aan onze kinderen als ze huis willen komen met een vriend(in) dat ze eerst naar de notaris moeten en dat de ene een schuld heeft op een ander.

Moeten ze dan ook apart boodschappen doen en bijhouden wie wat betaald heeft, want als de ene een schuld heeft op de ander, terwijl hij/zij de kosten draagt voor het gebruik van de koopwoning (gas/licht/water/boodschappen) dan is het oneerlijk verdeeld.




slalommer
0
Jos, ik herken de situatie. dat is vervolgens een punt bij het opstellen van een draagplichtovereenkomst wanneer de inkomens zo verschillend zijn. Echter adviseer je de mensen in deze situatie het besluit van Snel dan is de situatie niet zo gek veel anders zij het dat het voor B om een lager bedrag gaat.
Ik wil nog opmerken dat in een samenlevingscontract zaken rondom vergoedingsrechten worden vastgelegd. Hierin wordt o.a. beschreven wat het gevolg is als de ene persoon zaken betaald voor de ander en hoe daar dan mee omgegaan moet worden. Veelal zal de situatie voor B niet anders uitvallen dan nu door Jos beschreven. Mara het is wel beschreven. Het is de taak van de notaris uit te leggen wat de gevolgen daarvan zijn.
Samenvattend kunnen we het als adviseer zelden ideaal voor de klant oplossen. Het is meer helpen kiezen voor het minst slechte!!
naar mijn mening zullen ontwikkelingen als deze er voor zorgen dat de rente aftrek binnen afzienbare tijd zal komen te vervallen.
Niemand kan er meer een touw aan vastknopen! En de belastingdienst al helemaal niet.
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: Jos Koets

Volgen
 
Klik hier om dit lid te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van zijn/haar activiteit op IEX.nl.

In 1994 werd Jos Koets meteen in het diepe gegooid bij een assurantiekantoor. In z’n eerste werkweek vond zijn baas het nodig met vakantie te gaan. Daarna heeft hij in de praktijk het assurantievak...

Meer over Jos Koets

Recente columns van Jos Koets

  1. 13 sep Box 3-vrijstelling: sigaar uit e... 85
  2. 30 aug Zijn maatregelen voor starters w... 31
  3. 16 aug Draagplichtovereenkomst: maak go... 3

Gesponsorde links