Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Slot: Centrale banken helpen beurzen

Column door: Niels Koerts

Niels Koerts is sinds 2019 junior beleggingsanalist van IEX. Al op dertienjarige leeftijd begon hij met beleggen, uitgerekend in 2008, het hoogtepunt van de financiële crisis, waardoor hij meteen wist wat verliezen was. Naast zijn werk op de beursredactie is Niels bezig met de laatste loodjes van zijn studie bestuurskunde. ...

Meer over Niels Koerts

Recente columns van Niels Koerts

  1. 10 aug Slotcall: Spektakel binnen de AMX 4
  2. 07 aug Slot: Week van herstel 3
  3. 07 aug Wolters Kluwer: Koopwaardig 2

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
4 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Snugger 11 juli 2019 19:12
    quote:

    Brievenbus schreef op 11 juli 2019 18:35:


    Citaat: De Amerikaanse indices blijven aardig liggen. De Dow Jones (+0,8%) breekt zelfs voor het eerst sinds zijn bestaan door de 27.000 punten.

    Ehhhhh, bleven ONZE beurzen maar "zo aardig liggen".
    Yanks doen het dit jaar toch WEER beter dan onze beurzen...
    Ze zijn daar optimistischer. Optimisme en pessimisme zijn nu eenmaal de drijfveren voor een index. Dat optimistisch gedoe heeft éen nadeel voor hen, het valt van grotere hoogte dan hier… Dus wat heb je liever, aardig liggende beurzen, of amper stijgende beurzen...
  2. forum rang 4 Dividend Collector 11 juli 2019 21:37
    quote:

    Snugger schreef op 11 juli 2019 19:12:


    [...] Ze zijn daar optimistischer. Optimisme en pessimisme zijn nu eenmaal de drijfveren voor een index. Dat optimistisch gedoe heeft éen nadeel voor hen, het valt van grotere hoogte dan hier… Dus wat heb je liever, aardig liggende beurzen, of amper stijgende beurzen...


    Ik dacht dat enkel de grafieken de drijfveren waren en niet het sentiment? Dat is toch slechts de gezochte verklaring van wat al in de grafiek staat?
  3. forum rang 5 Snugger 12 juli 2019 02:07
    quote:

    Belegger81 schreef op 11 juli 2019 21:37:


    [...]

    Ik dacht dat enkel de grafieken de drijfveren waren en niet het sentiment? Dat is toch slechts de gezochte verklaring van wat al in de grafiek staat?
    Nou, niet helemaal begrepen dus, na al die pogingen...
    Wie kijkt er in een grafiek, amper iemand, de, of een, drijfveer kan daar al niet uit vandaan komen!..
    Grafieken, je hebt moeite met ze te begrijpen dus, en sentiment is jou onbekend, maar ga vrolijk door!
4 Posts
|Omhoog ↑