Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Rommelige maximale hypotheek

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
7 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
mrC2
0
Er komt nu ook bij dat je de hypotheek helemaal moet aflossen dus de maandlasten zijn een stuk hoger dan vroeger, toen kon je de helft aflossingsvrij nemen dat scheelt bij een hypotheek van 300.000 al 417 euro aflossing per maand als 150.000 aflossingsvrij is.
Dus logisch dat het bedrag nu lager is dan voor 2013.
nemo77
0
Hoezo dan:
"De huizenprijzen zijn de afgelopen jaren flink gestegen. Om dezelfde woning nu te kunnen kopen, moet het inkomen ook zijn gestegen."
info_124
0
Man, jurist, 40 j, werkgever erg tevreden, salaris dik €1 ton. Vriendin ook ca € 40k, maar wil stoppen als er kindertjes komen. Forse problemen met een hypotheek. Ook duidelijk: stel 500k aan hyp tegen 2.5% = 12.500 bruto oftewel: nog een 90k bruto over. Daar een beetje van aflossen = verplicht sparen voor de erfgenamen en de eigen ouderzorg t.z.t, zeg € 15k per jaar, dus 25 bruto. Over om te leven: 65K bruto... dat is toch veel te krap ! Heeft inmiddels tegen z'n baas gezegd open te staan voor een baan elders op de wereld. "NL.. ik zie u wel op CNN"!
mrC2
0
quote:

info_124 schreef op 26 apr 2019 om 12:59:


Man, jurist, 40 j, werkgever erg tevreden, salaris dik €1 ton. Vriendin ook ca € 40k, maar wil stoppen als er kindertjes komen. Forse problemen met een hypotheek. Ook duidelijk: stel 500k aan hyp tegen 2.5% = 12.500 bruto oftewel: nog een 90k bruto over. Daar een beetje van aflossen = verplicht sparen voor de erfgenamen en de eigen ouderzorg t.z.t, zeg € 15k per jaar, dus 25 bruto. Over om te leven: 65K bruto... dat is toch veel te krap ! Heeft inmiddels tegen z'n baas gezegd open te staan voor een baan elders op de wereld. "NL.. ik zie u wel op CNN"!


Dat is dus 16.677 aflossing per jaar netto bruto dus 33k dus van de 90k blijft er dan nog 57k over om te leven.

Maar volgens de ING kan je 800K lenen dus ik snap je verhaal niet helemaal
Melboertje
0
U schrijft dat de gevolgen voor een alleenstaande groot zijn. Beter is het om te schrijven dat de mogelijkheden kleiner zijn.
Mm vrouw werkt bij een notaris. Ik hoor haar steeds klagen dat adviseurs/makelaars klanten helpen aan een te hoge hypotheek. Met uw verhaal gaat u ook en bepaalde richting op.

info_124
0
mrC2
0
quote:

info_124 schreef op 27 apr 2019 om 21:28:


@ mrC2: Dat is 'm dus niet gelukt en vertrekt per eind augustus uit NL

Succes in het buitenland, waar gaat u naar toe?
7 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Onderwerpen: hypotheek

Column door: Jos Koets

Volgen
 
Klik hier om dit lid te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van zijn/haar activiteit op IEX.nl.

In 1994 werd Jos Koets meteen in het diepe gegooid bij een assurantiekantoor. In z’n eerste werkweek vond zijn baas het nodig met vakantie te gaan. Daarna heeft hij in de praktijk het assurantievak...

Meer over Jos Koets

Recente columns van Jos Koets

  1. 11 okt (On)zin van het taxatierapport 17
  2. 27 sep Dalende hypotheekrente: goed nie... 5
  3. 13 sep Box 3-vrijstelling: sigaar uit e... 85

Gesponsorde links