Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
6 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
1
TA: BRIC wijst de weg

Bas Heijink - 16 apr, 16:30

"De aandelenindices in Brazilië, Rusland, India en China ogen fraai, lange termijn koopsignalen..."

www.iex.nl/columns/columns_artikel.as...
[verwijderd]
0
[modbreak Paul forum@iex.nl: Persoonlijke aanvallen, ook op onze columnisten, zijn niet gewenst. Dit bericht aangepast en een ander bericht verwijdert.]
[verwijderd]
0
Ik kom na ampel beraad tot de de conlusie dat de eerbiedwaardige heer Heijink, werkzaam bij ING Investment Office als Senior Technisch Analist en gerespecteerd columnist van IEX, op een ongewist moment in het jaar tweeduizendennegen onzes Heren, zal moeten constateren dat zijn blijmoedige en optimistische 'visie' die hij sinds mensenheugenis al koestert, in vervolg op eerder gedane pijnlijke ervaringen waaruit hij geen lering wist te trekken, weer enigzins geschokt maar toch blijvende blijmoedig, zal moeten herzien wat diep verborgen in zijn zelfgevoel echter tot forse ontgoocheling zal leiden. De clientele van Ing zal hem dit echter geenszins kwalijk nemen, rekenende houden met zijn staat van dienst tot dusver die het predikaat SENIOR allerzins rechtvaardigen.
[verwijderd]
0
Rectificatie: ik kom na ampel beraad tot de conclusie dat de eerbiedwaardige heer Heijink, werkzaam bij ING Invetment Office als Technisch Analist en tevens gerespecteerd columnist van IEX.nl, op een ongewis moment in het jaar Tweeduizendenengen Onzes Heeren, zal moeten constateren dat Hij zijn blijmoedige en optimistische 'visie'die hij sinds mensenheugenis al koestert, in vervolg op eerder opgedane pijnlijke ervaringen waaruit hij geen lerings wist te trekken, weer enigzins geschokt maar toch blijvende blijmoedig, zal moeten herzien, wat echter diep verborgen in zijn zelfgevoel tot forse ontgoocheling zal leiden. De clientele van ING zal hem dit echter geenzins kwalijk nemen, rekening houdend met zijn stat van dienst tot dusverre die het predikaat SENIOR alleszins rechtvaardigen.
[verwijderd]
0
quote:

Sluitspier schreef:


[modbreak Paul forum@iex.nl: Persoonlijke aanvallen, ook op onze columnisten, zijn niet gewenst. Dit bericht aangepast en een ander bericht verwijdert.]



Haal die 2 boven dit bericht en onder dat van jou dan ook maar weg. Klinkt als "gelul van een dronken aardbei".


[verwijderd]
0
Hulde! Hulde voor de heer Heijink!

Goh, hoe wordt iemand SENIOR analist? Ik denk door het steeds fout te hebben ;)

Bas verschaft ons analyses van verschillende internationale indices. Deze komen niet zomaar uit de lucht vallen; hij beargumenteert hoe hij aan zijn analyse komt. Een ieder die hier ervoor kiest daar niet zijn voordeel eruit te halen, is natuurlijk een keus van zichzelf. Iedereen is tenslotte vrijblijvend een andere mening erop na te houden. Kiest iemand wel om deze informatie positief te 'gebruiken', dan is het denk ik goed te benoemen dat analyseren en traden 2 verschillende dingen zijn. De analist geeft m.i. informatie door aan de trader, wiens taak is om nieuwe entry's of exits te zoeken.

Kritiek leveren is makkelijk. Als de kritiek stevig onderbouwt wordt, is het kritiek om serieus te nemen. Kritiek leveren waar niets van dit te bekennen is, heeft dan eigenlijk ook geen waarde :)

Elke daling houdt een keer op en dit geldt ook voor elke stijging. Bas is met dat betreft goed te werk gegaan, omdat hij na een daling, opzoek is gegaan naar bodemvorming. Logisch toch? naja.. volgens sommige niet. Want als je het maar lang genoeg blijft roepen, krijg je vanzelf een keer gelijk ;)

De zonder inhoud bevattende, waardeloze kritiek geeft bij mij ook aan dat een enkeling geen besef heeft van tijd. Deze enkeling behoort bij mij in het hoekje gokkers! Ik kan mij niet voorstellen dat deze enkeling in staat is consequent te analyseren (in welke vorm dan ook), laat staan een trade plan heeft, behalve het plan in zijn hoofd en het oneindige zelfvertrouwen dat hij/zij heeft. Deze zichzelf overschattende, blinde arrogantie dient de rekening vanzelf in. Wat betreft tijd denk ik dat geduld een mens kan sieren :)

Een goed weekend!

Don't hate the player, hate the game!

6 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Onderwerpen: technische analyse

Column door: Bas Heijink

Volgen
 
Klik hier om dit lid te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van zijn/haar activiteit op IEX.nl.

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Anal...

Meer over Bas Heijink

Recente columns van Bas Heijink

  1. jun '17 TA Arcelor Mittal: Buy the dip 12
  2. jun '17 TA: Bedankt! 411
  3. jun '17 TA: Van lang naar kort 425

Gesponsorde links