Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
7 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Snugger
0
De productie per put en de hoge kosten zijn een obstakel, heeft dus veel weg van goud. En met goud valt prima te beleggen onder dezelfde condities! Je laat je nu al bang maken terwijl goud, of zilver, al bewezen heeft dat het prima kan. En als je er helemaal geen fiducie in hebt valt er altijd nog wel wat aan te verdienen met haar futures! Beleggen, maar dan anders..

Als schalie de norm wordt is het niet handig om het nu al af te serveren als belegging...
DeZwarteRidder
0
Ik denk dat de schrijver gelijk heeft, want het klopt met mijn eigen waarnemingen, maar waarom wil Shell dan zo graag miljarden investeren in schalie-olie en -gas.....???
born4value
0
Het klopt ook niet helemaal. Er zijn zat schaliebedrijven met een breakeven prijs van laag in de $40.
Ronald Engels
0
Jill,

Goed verhaal en er wordt inderdaad te weinig verdiend aan zeker schaliegas, wat meer aan condensates en crude oil. Toch nog steeds belegt in ENCANA, waar ik toch longterm goede verwachtingen over heb, met mogelijk 50 % stijgings potentieel, overname potentieel binnen enkele jaren en stijgende dividend uitkering, zij zitten ook in Canada, Montney area.

Mijn betere beleggingen zijn voorlopig ENI, TOTAL en RDS.

Met dank,
Real1
0
Het bovenstaande beschrijft Bethany McLean ook goed in haar boek 'Saudi America'. De goedkope financiering (mede door QE) kwam zeer gelegen.
Er is meer geld in schalie olie gegaan dan eruit is gekomen.

Echter naast goedkope financiering, speelt de snelle ontwikkeling van technologie ook een rol. Deze heeft er oa voor gezorgd dat een aantal schalie oliebedrijven veel goedkoper kunnen produceren dan $60. Ik ben het eens met de conclusie om eerder in de oil majors te beleggen dan in volledige schalie olie producerende bedrijven.
7 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: Jilles van den Beukel

Jilles van den Beukel is geofysicus en werkte ruim 25 jaar voor Royal Dutch Shell. Sinds 2016 schrijft hij over de olie- en gasindustrie op zijn blog JillesonEnergy.

Meer over Jilles van den Beukel

Recente columns van Jilles van den Beukel

  1. 14 mrt VS schalieolie: Geen goede beleg... 7
  2. 01 feb Shell: Hoge cash flow, lage rese... 4
  3. 31 dec Vooruitblik 2019: Het klimaat vo... 24

Gesponsorde links