Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
19 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Brievenbus
1
Wat een onzin dit commentaar!
Wel een mening, geen onderbouwing...

Nederlandse staat gaat overigens nog meer kopen, dus...

Misschien weer een stukje waar we Arend Jan nog jaren aan kunnen blijven herinneren... :-)
Nuchtertransparant
2
Die 700 miljoen investeren in een van de grotere vervuilers op CO2 gebied is wel helemaal consistent met de klimaatplannen natuurlijk. Heel begrijpelijk voor mensen die straks een warmtepomp moeten installeren op eigen kosten. Wat een stel idioten bij elkaar daar in Den Haag. Meer invloed met een kleine 13% van de aandelen. Wat blijft die overheid toch zoeken in bedrijfsbelangen ?! Helemaal een luchtvaartmaatschappij ! What is next ? Ik zou zeggen een 13% belang in BMW om zeker te stellen dat de productie van de Mini en X1 niet meer uit Born verdwijnen. Een 13% belang in Thyssen om Tata in IJmuiden veilig stellen. Die KLM toestellen vliegen er dagelijks over naar de landingsbaan en beetje CO2 extra erbij moet kunnen. Zitten we gelijk helemaal groen in drie CO2 vriendelijke bedrijven ! Groot feest. Don't get me wrong ik heb niets met dat klimaatplan maar hier raakt de burger toch helemaal op los.
volafries
0
Ik zie wel degelijk een onderbouwing bij AJ.
Leg eens uit Brievenbus.
Hoe zie jij het dan?
AF kopen?
Bonost
0
Zonder CO2-toename geen groeiende economie. En dat is waar het huidige kabinet voor staat, economische groei.
Bonost
0
Wel een onderbouwing van AJK, maar of dat de goede is? Daar kan natuurlijk altijd over worden gepraat. Ons kabinet staat voor economische groei en zal er alles aan doen om Schiphol meer vliegbewegingen toe te staan en daarmee te waarborgen dat KLM economisch kan groeien. Dat is in het voordeel van AF-KLM. Dus wees blij met zo'n aandeelhouder.
Entropi3
0
NL overheid haalt nu gewoon 14% vd aandelen permanent uit de handel, samen met die van de Franse overheid dus 28% die inderdaad niet meer bewegen. De overgebleven aandelen liggen bij investeerders die in een bedrijf investeren waar twee overheden een dikke vinger in de pap hebben en waar dus bij elk besluit twee landen en het bestuur eerst moeten polderen voor ze iets kunnen doorvoeren. Ik denk geen commercieeldenkend bedrijf nu aandelen AF KLM wil aanhouden en dat dit de sell off van vandaag is... Daarna is het weer aanmr market en partijeen die nog op winst stan zullen wellich tverzilveren, partijeen die op verlies staan wellich twachten en hopen op beter, maar per saldo zie ik KLM terug dalen naar de gemiddeldes van afgelopen jaar
theo1
0
AJ denkt als een belegger. Dit is voor de overheid geen investering om geld aan te verdienen, niet direct althans. Dit is een strategische investering. Het belang van de overheid is dat Schiphol goede (zakelijke) vliegverbindingen houdt en dat niet alles naar Parijs wordt gehaald. Dat is in het belang van Nederland. Dividend en koerswinst zijn in dit verband geen issue.

Ze kopen nu 14%. Na 2 jaar krijgen ze dubbel stemrecht dus dan hebben ze zo ongeveer 28% stemrecht (iets minder omdat andere aandeelhouders, zoals de Franse staat ook dubbel stemrecht hebben). Daarmee hebben ze effectief een veto op strategische beslissingen en ik denk dat het de overheid daarom te doen is. Als de Fransen gaan proberen om vluchten naar Parijs te halen, of KLM uit te kleden, dan gaan ze het heel moeilijk krijgen om daar een meerderheid voor te vinden in de AVA.

Voor externe aandeelhouders zonder strategische belangen is AF-KLM hoe dan ook geen serieuze belegging, hooguit een handelsobject. Daar verandert niks aan. Je hebt nu wel twee grootaandeelhouders met beiden een effectief veto die vooral een hoop niet-commerciële belangen hebben (banen, zoveel mogelijk bestemmingen open houden, vluchten naar Franse koloniën, Suriname en de Antillen behouden, ook als die verliesgevend zijn), dus dat maakt het alleen maar minder geschikt als lange termijn belegging.
Miele Bauknecht
1
Deze VVD en dus de regering wil koste wat het kost deze zwaar vervuilende industrie in stand houden. Niet alleen door allerlei subsidies (oa op kerosine), zodat iedereen voor een tientje een ticket kan kopen om met z'n reet op het strand van ibiza te liggen, en door het telkens toestaan van onzinnige uitbreiding van schiphol zodat Amsterdam zo langzamerhand onleefbaar is geworden door stank en lawaaioverlast, maar nu ook door directe aandelenaankopen van een een of andere verlieslatende franse vliegmaatschappij. Het argument is dan steeds de allesbepalende hubfunctie. Wat moeten we met een hubfunctie? Volkomen eens met @nuchtertransparant
Snugger
0
Niet zo somberen, dat aandeel Air France-KLM is volgens haar grafiek nog niet uitgetaxied, staat klaar voor een beweging omhoog. Neem dat mee voordat afscheid wordt genomen, en ze werkelijk in reverse gaat.. De onzin van nieuws haalt het niet bij wat te zien is in een grafiek..
theo1
1
bla bla VVD bla bla CO2 bla bla

Nog even langzaam en duidelijk.

Ze willen op Schiphol vooral zakelijke vluchten. Vandaar ook die poging om de vakantievluchten naar Lelystad te verbannen. Natuurlijk is dat verprutst, maar dat was het idee. Zal jij wel een complot in zien, maar ik zie vooral incompetentie.

Die zakelijke vluchten zijn goed voor de Nederlandse economie. Als zakenlui naar New York moeten om een contract te sluiten, of naar China om in te kopen, willen ze ook aan deze kant een vliegveld in de buurt om daar te komen. Het is duur om mensen met een salaris in de miljoenen eerst nog een halve dag in de trein te laten zitten omdat we hier zo nodig de klimaatheiligen uit moeten hangen. Dus dan verplaatsen ze hun hoofdkantoren wel naar een plek waar wél een vliegveld is met de nodige zakelijk relevante bestemmingen.

En dat mensen voor een redelijk bedrag op vakantie willen naar een plek met een goede kans op mooi weer, kan ik ze niet kwalijk nemen. Dat wil ik ook. En dan hebben we even schijt aan het klimaat. Net zoals we schijt hebben aan zielige dieren als we kunnen kiezen tussen een kipfilet van €3 en een zelfde kipfilet van €5. Zo werkt dat nu eenmaal.

En dat Amsterdam onleefbaar is. Tja. Dat is maar hoe je het ziet. Vergeleken met Sao Paulo valt het best mee en daar wonen heel wat meer mensen en die houden het ook vol. En niemand is verplicht om in Amsterdam te wonen. In Winterswijk staan ook huizen en daar is het rustig.
Arend Jan
0
Dank voor jullie reacties, wat zijn we het weer heerlijk oneens. Daarom hebben we ook een beurs :-)

AJee
Bonost
0
quote:

Beursspeculant schreef op 27 feb 2019 om 12:43:


Unilever zie Beiersdorf


WOW, 10% in de min.
Watchdog
0
10% in de min vind ik helemaal niet zo schokkend. Stond gisteren nog bijna 6% in de plus, dus effectief een -4 over 2 dagen. En YTD nog steeds +21 procent. Prima rendement.
gva380
0
Waar slaat dit op bij Beiersdorf, 60 tot 70 miljoen extra investeren in consumentengoederen. Dat zijn toch peanuts voor een dergelijk bedrijf en dat Unilever, Nestlé en Danone daar fors lager op zijn. Maar een woord voor belachelijk.
[verwijderd]
0
Volgens mij kocht Oprah dat belang in 2015 rond de 7,-,-.....ging >100% omhoog toen bekend werd dat ze dat belang had genomen. Ook heeft ze boven de 60-70 een deel verkocht.....sterkte zal ze vermoedelijk niet nodig hebben. Hoewel van 100 naar 20 is voor niemand leuk. Wat een rit zeg.
plof®
0
Wanneer gaan Rutte en zijn matties Ahold Delhaize kopen van ons geld?
Het schijnt dat de belgen wel eens andere ideeën hebben dan de Nederlanders.
Ook Shell, Unibail en Unilever moeten nu gekocht worden natuurlijk.
Stel je voor dat nog meer commercieel bedrijven geen Rutte aan tafel hebben gevraagd voor hun toekomstplannen, ook die kunnen binnenkort een vijandig bod met geleend geld van de NL staat verwachten.
plof®
0
AF KLM is idd dood geld. Bij de eerste beste tegenwind zal het aandeel veel sneller neerstorten dan de prijsvechters die gewoon veel flexibeler zijn.
Maarde gemiddelde Nederlander, politicus en blijkbaar ook belegger vindt het allemaal prachtig, die denkt in Nederland vd Frankrijk alsof het een voetbalwedstrijd betreft.
19 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes After Hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. V...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente columns van Arend Jan Kamp

  1. 15:30 Vooruitblik: Alles tegelijk! 1
  2. 18 okt Liveblog: Kiadis gehalveerd en P... 6
  3. 18 okt BeursVandaag: Mineur 1

Gerelateerde instrumenten

  1. ADYEN NV 620,200 -1,49%
  2. Air France-KLM 10,210 -0,24%
  3. Akzo Nobel 84,000 -0,08%
  4. Aperam 22,710 +0,75%
  5. GrandVision 27,660 +0,29%
  6. Pharming Group 1,178 +2,66%
  7. PostNL Koninklijke 2,071 -0,38%
  8. UNILEVER 54,070 -0,70%
  9. Wessanen 11,360 0,00%
    Ga naar: Hefboomproducten

Gesponsorde links