Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: Beurs blijft behoedzaam

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Analyse door: Royce Tostrams

Royce Tostrams werkt sinds eind jaren zeventig op de financiële markten, onder andere bij Rabobank, Robeco, IRIS en de ING Groep als hoofd van de afdeling Technische Analyse. Hij heeft eind negentiger jaren de Tostrams Groep opgericht. Dit bureau biedt onafhankelijke beleggingsadviezen op basis van technische analyse voor par...

Meer over Royce Tostrams

Recente analyses van Royce Tostrams

  1. 07:30 Geldstroom Nederlandse beurs stagneert 2
  2. 24 apr Nasdaq Composite nog niet doorgebroken 50
  3. 23 apr Elektrische auto's hebben nog steeds panne 79

Reacties

423 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 22 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 oktober 2018 22:40
    quote:

    shortie schreef op 26 oktober 2018 22:33:

    Twas me het jojo dagje wel vandaag zeg. PPT vol aan bak om de boel te stutten. Ben erg benieud naar volgende week. Zijn er dan ook geen cijfers Apple en facebook? Could make it or break it lijkt me.
    Daggrafiek Apple wijst technisch bezien overigens niet echt op een vervolg naar boven.
    om grote verlieze tecompenseren worden ook de goede bedrijven verkocht.

    mischien wel verplicht verkocht vanwege margin call,maar dat vertellen ze natuurlijk niet snel om niet nog meer onrust tekrijge.
  2. [verwijderd] 26 oktober 2018 22:55
    quote:

    easy56 schreef op 26 oktober 2018 21:25:

    [...]zie je ook altijd op cnbc,nodigen ze gasten uit die tege t grote publiek vertellen niet in paniek teraken.
    Terwijl natuurlijk de professionals lekker verkopen en short gaan:-)
    https://www.zerohedge.com/news/2018-10-26/what-btfd-fails-6-times-row
    www.zerohedge.com/news/2018-10-26/wha...
    smart money chart
  3. [verwijderd] 27 oktober 2018 08:50
    quote:

    einstein53 schreef op 27 oktober 2018 08:16:

    Voor mensen die wat willen leren!
    www.beleggersonline.nl/publicaties/pr...
    veel beter is een lezing of zoiets te regelen van mensen die echt in de handel zitten...

    iemand van optiver imc of flowtraders...

    er zal een wereld voor je opengaan.

  4. Henk Snaph 27 oktober 2018 11:38
    quote:

    fred optie schreef op 27 oktober 2018 08:50:

    [...]

    veel beter is een lezing of zoiets te regelen van mensen die echt in de handel zitten...

    iemand van optiver imc of flowtraders...

    er zal een wereld voor je opengaan.

    Fred ook die jongens weten het niet. Het is je eigen verantwoording zij kunnen alleen zeggen dat je bij veel risico hoge opbrengsten kunt hebben en vice versa.
    Ook zij zijn niet meer dan het orakel van Delphi.
    Zelf je huiswerk doen dan kun je later ook niemand anders de schuld geven als het fout gaat.

    Bij je eigen optie systeem is ook niet alles koek en ei anders zou jij veel meer verdienen.
  5. [verwijderd] 27 oktober 2018 11:43
    quote:

    Henk Snaph schreef op 27 oktober 2018 11:38:

    [...]

    Fred ook die jongens weten het niet. Het is je eigen verantwoording zij kunnen alleen zeggen dat je bij veel risico hoge opbrengsten kunt hebben en vice versa.
    Ook zij zijn niet meer dan het orakel van Delphi.
    Zelf je huiswerk doen dan kun je later ook niemand anders de schuld geven als het fout gaat.

    Bij je eigen optie systeem is ook niet alles koek en ei anders zou jij veel meer verdienen.
    tuuk weet niemand de korte termijn richting/dag fluctuaties maar door veel telezen van wat anderen denken kun je toch veel opsteken.

    En uiteraard je eigen systeem vasthouden als dat t beste voor je werkt.

    Soms aangepast door interessant leesvoer:-)
  6. [verwijderd] 27 oktober 2018 12:05
    quote:

    fred optie schreef op 27 oktober 2018 06:11:

    Als je 25 jaar geleden ingestapt was met mandje AEX aandelen...had je dan nu op winst gestaan?

    Echt niet hoor.
    Even los van de AEX, maar het mag bekend zijn dat de afgelopen honderden jaren aandelen wereldwijd 8% per jaar nominaal stegen en 5,5% reeel. Anders zouden onze pensioenfondsen er ook dramatisch voorstaan en dat is bepaald niet het geval. Hetzelfde geldt voor Buffett, en dan is die ook onderweg nog tot tweemaal toe de helft van zijn geld kwijtgeraakt.

    Dus: gespreid beleggen in wereldwijde aandelen loont op de lange termijn. Zeker als je ook nog gespreid in de tijd inlegt.
  7. [verwijderd] 27 oktober 2018 12:36
    quote:

    Henk Snaph schreef op 27 oktober 2018 11:38:

    [...]

    Fred ook die jongens weten het niet. Het is je eigen verantwoording zij kunnen alleen zeggen dat je bij veel risico hoge opbrengsten kunt hebben en vice versa.
    Ook zij zijn niet meer dan het orakel van Delphi.
    Zelf je huiswerk doen dan kun je later ook niemand anders de schuld geven als het fout gaat.

    Bij je eigen optie systeem is ook niet alles koek en ei anders zou jij veel meer verdienen.
    ik handel met 10 000 euro zoiets.
    soms 200000 maar gemiddeld 10 000.

    Veel van mijn geld zit gewoon vast in assets.. onroerend goed oldtimers goud.

    ik heb een kleinereserve aan cash... en wat geld om mee te handelen..dat is alles.

    maar je hebt gelijk veelverdienik niet ...maar het is ook bij mij meer ambacht..
    op de beurs had ik tussen de 5 a 10 handelaren werken... het inkomen was maandelijks meestal hetzelfde... weinig grote uitschieters..

    ik ben met ietstotaalanders bezig.

    goeroes betaan niet ..wel mensen die handelen alsambacht..

    het is leuk omer achter te komen HOE dat ambacht werkt.

    let wel...grote hedge funds kiezen geen richting en hopen dat het hun kant op gaat.

    met mijn 10 tot 20 duizend euro doe ik het redelijk leuk tot nu toe dan.uiteindelijk alle kanten op verdiend naar boven toe naar beneden toe en bij stilliggen..

    maar het klopt niet veel...
  8. Dead cat bounce 27 oktober 2018 13:31
    quote:

    ren-je-dement schreef op 27 oktober 2018 12:08:

    [...]

    Exact goed gezien F1F, AB.

    En bij AEX 450 heb ik mijn zelf verzonnen weddenschap met Royce gewonnen!
    zou kunnen hoor maar gaat er maar vanuit dat met een 0 % rente
    de 450 niet lang gaat duren . Voor mij ik heb nu 5 call optie 600. 2020
    Zou het naar 450 gaan koop ik 5 call optie 550. 2020 . Mocht het omhoog gaan
    Naar de 600 gaat de 5 calls 600 eruit zo doe ik het elke correctie altijd winst gehad
    . Je zou dan nog met dagen met grote short bewegingen Turbo short ritje kunnen doen .

  9. Snuggerst 27 oktober 2018 13:33
    quote:

    fred optie schreef op 27 oktober 2018 12:36:

    [...]

    ik handel met 10 000 euro zoiets.
    soms 200000 maar gemiddeld 10 000.

    Veel van mijn geld zit gewoon vast in assets.. onroerend goed oldtimers goud.

    ik heb een kleinereserve aan cash... en wat geld om mee te handelen..dat is alles.

    maar je hebt gelijk veelverdienik niet ...maar het is ook bij mij meer ambacht..
    op de beurs had ik tussen de 5 a 10 handelaren werken... het inkomen was maandelijks meestal hetzelfde... weinig grote uitschieters..

    ik ben met ietstotaalanders bezig.

    goeroes betaan niet ..wel mensen die handelen alsambacht..

    het is leuk omer achter te komen HOE dat ambacht werkt.

    let wel...grote hedge funds kiezen geen richting en hopen dat het hun kant op gaat.

    met mijn 10 tot 20 duizend euro doe ik het redelijk leuk tot nu toe dan.uiteindelijk alle kanten op verdiend naar boven toe naar beneden toe en bij stilliggen..

    maar het klopt niet veel...

    Ambacht?… Heb laatst zo'n beurshandelaar gesproken, kwam op mij over alsof er maar wat gedaan wordt en geen enkele indicator gebruikt wordt. Dat kun je amper een ambacht noemen!.. En heb het niet over verder kijken dan de dag zelf, da's helemaal taboe, daar wordt niet in geloofd…. Als je de kunst van grafieken verstaat zou je over ambacht kunnen spreken, maar die worden er zelfs niet eens bijgehaald!….
  10. Henk Snaph 27 oktober 2018 14:50
    quote:

    Helvan'18 schreef op 27 oktober 2018 13:33:

    [...]Ambacht?… Heb laatst zo'n beurshandelaar gesproken, kwam op mij over alsof er maar wat gedaan wordt en geen enkele indicator gebruikt wordt. Dat kun je amper een ambacht noemen!.. En heb het niet over verder kijken dan de dag zelf, da's helemaal taboe, daar wordt niet in geloofd…. Als je de kunst van grafieken verstaat zou je over ambacht kunnen spreken, maar die worden er zelfs niet eens bijgehaald!….
    Helvan de kunst van grafieken kunnen lezen is m.i. maar een klein deel. Het kunnen lezen van balansen lijkt me meer met ambacht te maken te hebben.
    Verder is het zo dat wanneer je bovenstaande beheerst je altijd nog te maken hebt met het "onverwachte" nieuws dat niemand kan zien aankomen.
423 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 22 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links