Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Meer betekenis in marketing? Ammehoela

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Tadek Solarz

Practice what you preach, de combinatie van adviseren en zelf ondernemen is voor Tadek Solarz ideaal. De lessen die hij leert brengt hij dagelijks in de praktijk als Directeur/DGA van de Creative Marketing Group Nederland. Tadek heeft zijn eigen blogspotwebsite en schrijft vooral over marketing, communicatie en internettec...

Meer over Tadek Solarz

Recente artikelen van Tadek Solarz

  1. jul '18 Marketeers willen de wereld verbeteren? 2
  2. jun '18 Meer betekenis in marketing? Ammehoela 7
  3. apr '18 De toekomst van Facebook? 13

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 juni 2018 10:09
    Goed stuk.
    De nieuwe marketinghype is om gek van te worden en iedere industrie doet eraan mee, hierdoor alleen al is het zijn geloofwaardigheid volledig verloren. We hebben het gezien met de reclame van de Rabobank over het oplossen van het voedselprobleem. De reacties hierop door de consumenten lieten eerder zien dat het een negatieve uitwerking had dan een positieve.
  2. Sparks_TWW 12 juni 2018 13:28
    Quote: "Mijn familie woonde daar op het platteland en leefde voornamelijk van wat de boerderij voortbracht. Ik kan me de voorraadkasten met eten nog goed herinneren."

    Het bijzondere is dat de nieuwe "hype" is om weer naar deze onbewerkte producten, waarvan men weet wat het is, terug te gaan. Mijn marketing advies is dan ook het welbekende "Support your local dealer." En oh, ja, het woordje eerlijk moet er ook nog ergens in voorkomen...
  3. [verwijderd] 12 juni 2018 22:53

    Zolang de Nederlanders alles geloven, dan kun je ze alles wijs maken.

    Zo ook, biologisch voedsel.
    Jezelf wijs maken dat je goed bezig bent.

    Je wordt wijs gemaakt dat je biologisch, verantwoord voedsel eet en dat je hiervoor ook meer mag betalen.

    Nou, de eerste biologisch leverancier mag bij mij komen melden en graag niet met certificaten of keurmerk zwaaien want ik weet hoe je aan die certificaten komen.

    Maar de marketing heeft zijn best gedaan want mensen kopen massaal biologisch voedsel.

    Lachwekkend en dat je ook nog bewust meer wil betalen voor biologisch....
    Net als met beleggen....je volgt de kudde...

  4. [verwijderd] 14 juni 2018 14:21
    Mooi artikel,volledig mee eens. Heineken en Unilever lijken mij ook goede voorbeelden van bedrijven die eigenlijk alleen maar geld willen verdienen en niks met sustainability hebben. Op zich prima, maar stop dan met hypocriete reclame's zoals don't drink when you drive....en dat soort mooi weer praat
  5. [verwijderd] 21 juni 2018 09:39
    Mijnheer Tadek Solarz, U heeft een buitengewoon zinnig artikel geschreven.
    U doorziet de marketing leugens/verdaaiingen van deze bedrijven.
    Inderdaad: het model van spullen verkopen die niet deugen is eindig.

    Wat bedrijven zich moeten realiseren voor de toekomst is dat naamsbekendheid niet genoeg is. Je product moet perfect zijn.
    Wij consumenten komen alles te weten. Tadek Solarz doorziet waarom de 'opkomende markten' voor die bedrijven zo interessant zijn omdat de consumenten daar kwa informatie nog wat achter lopen.
    Dat je van Coca-cola en hamburgers een vadsig uiterlijk krijgt kan iedereen zien aan de Amerikaanse politieagenten: ze hebben bijna allemaal last van obesitas. En dat zullen ze in India en Afrika spoedig doorkrijgen.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links