Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
BeursVis
0
Ik beleg zo groen mogelijk. Bedrijven zoals Shell laat ik links liggen, die tijd is wat mij betreft geweest.
Ronald Engels
0
Ik denk toch en zie dit in mijn omgeving, dat Greed is Good ook voor onze Millenials telt.

Dus wees verstandig en beleg longterm in Shell en Total, dan maak je zeker wellicht ook groen duurzaam rendement en geen duurzaam zonnepanelen en windmolens verliezen.

Trust the Big Boys, they know very well what they are doing, better than all government fools.
ffff
2
Als oude ervaren belegger moet ik altijd een beetje glimlachen over brave, nette, groen, mileuvrindelijke en als toppunt maatschappelijk geëngageerde maatschappijen.
Weet je: Een ding is een feit: Er is niet één bedrijf in de AEX, de Bel 20, de Cac-40, de Dax , niet één , waar GEEN processen tegen gevoerd worden op gebied van, en daar gaan we weer: milieu, arbeidsregelingen en arbeidsverhoudingen, pure oplichterij en gesjoemel met de cijfers, en als toppunt natuurlijk de vele fiscale zaken/processen.


Ik beleg nu zo'n 40 jaar en heb precies het omgekeerde als devies: Een bedrijf dat GEEN processen heeft lopen, is veel te braaf en verdient geen cent. Daar moet je als belegger dus juist niet zitten. Maar gelukkig behoef ik niet een beursgenoteerd bedrijf te schrappen, want allemaal hebben ze advocaatskosten wegens lopende procedures, zaken.


Ik geef toe dat het een breed scala van processen zijn, maar groen, braaf, maatschappelijk en oh zo vriendelijk en behulpzaam.... Forget it !


Peter, aandeelhouder al tientallen jaren van echt vele tientallen bedrijven waartegen minimaal honderden processen zijn gevoerd....

Gewoon negeren die verhalen, is dan ook mijn advies. Zouden die pensioenbeheerders dan toch een wit zieltje willen hebben en krijgen omdat ze met andermans geld werken en Peter met zijn eigen geld?


Peter
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: Pieter Kort

Volgen
 
Klik hier om dit lid te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van zijn/haar activiteit op IEX.nl.

Pieter is hoofdredacteur van IEX.nl en de overige financiële titels van IEX Media. In de afgelopen jaren stond hij aan de wieg van nieuwe titels als IEXProfs (voor professionele beleggers), Partici...

Meer over Pieter Kort

Recente columns van Pieter Kort

  1. 03 jul Waarom obligatie-ETF’s niet aan ... 6
  2. 06 jun Een doffe dreun voor het sentiment 8
  3. 30 apr Zijn de goedkoopste ETF’s de bes... 4

Gesponsorde links

 

Trending

Bitcoin