Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
8 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Mrx77
0
Hoi Arend,
Jammer dat je persoonlijke voorkeur aangeeft dat je graag wilt dat de beurzen dalen voor eigen gewin, aangezien je veel volgers hebt zal er zeker veel mensen op de verkoopknop drukken en jouw mening delen. Ik had gehoopt dat je onafhankelijk nieuws verstrekt en berust op de feiten en nieuws. Je geeft aan dat aandelen dus duur zijn zonder enige motivatie en argument. Ik ben van mening dat aandelen usa duur zijn maar die van europa aantrekkelijk, aangezien deze niet hebben meegedaan met de Trumprally. Je suggereert namelijk dat europa even hard is gestegen als wallstreet, hoewel dit niet correct is, maar we dalen wel even hard als wallstreet als daar winstnemingen zijn obv hoge koersen aan de overkant en onze aandelen worden mee naar beneden gesleurd. Indien er wordt gesteld dat onze fondsen prijzig zijn, waarom staan de jagers op de loer voor onze bedrijven zoals akzo, unilever, kpn, gemalto, etc
humansRunderrated
0
Haha Mrx77

Ik denk niet dat de 1912 kleine beleggers die AJK's stukkie lezen de markt omlaag krijgen.
Brievenbus
0
Citaat: Het moet natuurlijk niet te gek worden, want dalende beurzen kunnen het vertrouwen van alles en iedereen gaan aantasten en dan is de echte economie de klos. Liever niet.

Voor het eerst sinds tijden een verstandige opmerking; en, je begint nu zelfs zelf te zien dat er nu wel erg veel geshort wordt, dus, wie weet, zijn we ooit 's van die rente onzin als onzin excuus verlost, en krijgen we hier gewoon de waarheid te lezen?

Kan aan mij liggen, maar ik heb nog NOOIT een aandeel verkocht omdat de rente 1 % steeg, en, anderen ook niet....
daisaigo
1
Mrx77, aangezien dit een column is lijkt het me niet erg dat het gekleurd gebracht wordt. Het lijkt mij juist waardevol dat je van iemand die de beurs al lang volgt hoort dat ze deze selloff vooral als een kans zien.
swen91
0
quote:

Mrx77 schreef op 9 feb 2018 om 08:38:


Hoi Arend,
Jammer dat je persoonlijke voorkeur aangeeft dat je graag wilt dat de beurzen dalen voor eigen gewin, aangezien je veel volgers hebt zal er zeker veel mensen op de verkoopknop drukken en jouw mening delen. Ik had gehoopt dat je onafhankelijk nieuws verstrekt en berust op de feiten en nieuws. Je geeft aan dat aandelen dus duur zijn zonder enige motivatie en argument. Ik ben van mening dat aandelen usa duur zijn maar die van europa aantrekkelijk, aangezien deze niet hebben meegedaan met de Trumprally. Je suggereert namelijk dat europa even hard is gestegen als wallstreet, hoewel dit niet correct is, maar we dalen wel even hard als wallstreet als daar winstnemingen zijn obv hoge koersen aan de overkant en onze aandelen worden mee naar beneden gesleurd. Indien er wordt gesteld dat onze fondsen prijzig zijn, waarom staan de jagers op de loer voor onze bedrijven zoals akzo, unilever, kpn, gemalto, etc


www.iex.nl/Index-Koers/99189/AEX-GR.aspx

Die kun je vergelijken met de DOW.

En voor jou info. De paritculieren hier op IEX laten de markt echt niet dalen.
nb
0
Alles niet te persoonlijk nemen. Er zijn mensen hoger op de ladder die wel een beurs kunnen laten bewegen, maar een ajk natuurlijk echt niet. Een vleugje eigen mening mag best. Wat doe je anders met de analyses van Royce,j Nico etc? Van mij mag de beurs dalen, ik ben eruit. Puur eigen belang, hoor.
FEGG
0
quote:

Brievenbus schreef op 9 feb 2018 om 08:48:


[...]

Kan aan mij liggen, maar ik heb nog NOOIT een aandeel verkocht omdat de rente 1 % steeg, en, anderen ook niet....


Dat zou je dan toch eens moeten gaan overwegen.

Een beetje lange termijn belegger (en dat is vrijwel elke institutionele belegger) kijkt of het door hem verwachte overrendement van bv aandelen boven veilige staatsobligaties opweegt tegen het extra risico dat met aandelen gepaard gaat. Als dat overrendement met 1%punt inkomt, terwijl het risico hetzelfde blijft. Afijn, you do the math...
8 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes After Hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. V...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente columns van Arend Jan Kamp

  1. 15:30 Vooruitblik: Nu wordt het echt s...
  2. 24 jan Liveblog: Coronavirus dus 10
  3. 24 jan Slot: Wat. Een. Jaar. 8

Gesponsorde links