Login
 

Profiteer van uw spaarwaarde

Door Jos Koets op 21 apr 2017 om 09:00 | Views: 12.961 | Categorie: Homepage, Vastgoed | Onderwerpen: eigen huis, hypotheekadvies, hypotheekrente

Reacties

x
Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
7 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Vicks
0
"Er zijn banken in Nederland (bijvoorbeeld Florius) die de opgebouwde spaarwaarde intern verrekenen waardoor een huizenbezitter in een lagere risicoklasse kan komen. U moet daarvoor wel een verzoek doen."

Interessant om te weten! Ik dacht altijd dat de spaarhypotheek dan eerst moest vrijvallen en dat er dan een andere hypotheekvorm (ann/lin) moest worden aangegaan indien men nog gebruik wil maken van de rente aftrek.

Sommige banken kijken dus alleen wat het opgebouwde spaarsaldo is, waardoor de gehele vorm kan worden meegenomen én het rentevoordeel plaatsvindt vanwege de lagere loan-to-value. Eigenlijk logisch en terecht, maar mooi dat het ook echt gebeurt in sommige gevallen. Het vergelijken waard als er wordt overgestapt/verhuisd.

Ivanrybkin
0
Mijn ervaring is dat de rabobank automatisch de opgebouwde spaarwaarde intern verrekend bij het bepalen van de risicoklasse.
Met Effekt
0
Over indicatie van advieskosten: dat is inderdaad een indicatie. Toen ik een nieuwe hypotheek moest heb ik ook over die indicatie gesproken. Hoeveel uur kost het de adviseur en wat is een redelijk uurloon. Toen kwamen wij beiden tot de conclusie dat de indicatie wel erg ruim was en kon worden verlaagd.

Het verbaast mij vaker dan mensen niet iets meer onderhandelen bij b.v. makelaars- en dit soort advieskosten.
knax63
0
banken in Nederland (bijvoorbeeld Florius) die de opgebouwde spaarwaarde intern verrekenen waardoor een huizenbezitter in een lagere risicoklasse kan komen. U moet daarvoor wel een verzoek doen.

Rikky007
0
Bij een bankspaathypotheek is een lagere rente geen voordeel. Er zal een hogere inleg (let op dit is netto) nodig zijn om het eindbedrag te halen.

Gr. Rikky
Mugje
0
Jos rekent wel erg gortig. 500 euro meer advieskosten per advies en 50 adviezen per jaar ??? Dat is met mijn rekenmachine geen 25.000 euro per jaar extra. Dus beste klant, als je Jos als adviseur kiest heb je er een die goed op de hoogte is. Maar neem wel je eigen rekenmachientje mee (*_*).
goldsammy
0
quote:

Mugje schreef op 24 apr 2017 om 19:12:


Jos rekent wel erg gortig. 500 euro meer advieskosten per advies en 50 adviezen per jaar ??? Dat is met mijn rekenmachine geen 25.000 euro per jaar extra. Dus beste klant, als je Jos als adviseur kiest heb je er een die goed op de hoogte is. Maar neem wel je eigen rekenmachientje mee (*_*).

.
Het is misschien nog wat vroeg voor mij, maar is 50 x 500 geen 25.000 dan mug ?
7 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Auteur Meer»

Jos Koets

Volgen
 
Klik hier om dit lid te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van zijn/haar activiteit op IEX.nl.
In 1994 werd Jos Koets meteen in het diepe gegooid bij een assurantiekantoor. In z’n eerste werkweek vond zijn baas het nodig met vakantie te gaan. Daarna heeft hij in de praktijk het assurantievak...

Recente columns van Jos Koets:

21 apr Profiteer van uw spaarwaarde 7
07 apr AFM geeft duidelijkheid
21 mrt Boeterentes allemaal te hoog! 12
Gesponsorde links

Meer »

QA Medewerker Levensmiddelen (MB...

Voor Veldhuyzen Kaas is Professionals in Food op exclusieve basis op zoek naar een kwaliteitsmedewerker (0,8 1,0 FTE). Het betreft een nieuwe funct... 26 apr - Professionals in Food

26 apr Stuurman / 2e kapitein (Harderwijk)
26 apr Manager Rail Operations & Development (Genem...
26 apr Senior Adviseur Ondergrond (Amsterdam)