Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Baltic Dry Index The Movie
Categorie: Beurs vandaag
Door
op zondag 20 november 2016
Views: 4.418
Scheepvaartaandelen gaan op de Amerikaanse beurs uit hun dak. Komt het door Donald Trump of heeft de stijging van de Baltic Dry Index er iets mee te maken? Arend Jan Kamp praat u in anderhalve minuut helemaal bij:
Hier is het linkje naar het artikel dat we aan het begin van het filmpje laten zien en hier de tweet van de Open Outcrier met voorbeurskoersen van scheepvaartaandelen:
De grafiek van de Baltic Dry Index uit Reuters:
En hier de grafiek van Diana Shipping uit Reuters:
De Redactie van IEX bestaat uit een team van content managers, journalisten en analisten, met opgeteld meer dan honderd jaar ervaring in het produceren en publiceren van beleggingsinformatie en -opinies. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies, of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Het is mogelijk dat redactieleden posities hebben in een of meer van de genoemde fondsen.
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
DRYS ik wilde die kopen bij 4 maar mijn broker had hem opeens niet meer beschikbaar... damn
Puur sentiment...alle sectoren in de scheepvaart zijn nog steeds zwaar over-tonnaged. Tel daar de enorme schuldenlasten van de rederijen bij op en je hebt een hele mooie short kans.
Hallo Arend-Jan, De BDI is geen index voor scheepvaart, maar alleen voor bulk schepen (kolen, ijzererts, granen, soja etc). Heeft niks te maken met containers of tankers. Verder gaan ALLEEN de bedrijven met een hoog short % en een super lage float giganties de lucht in. De enige reden om bedrijven als DRYS, DCIX, GLBS, PRGNF, FREEF, TOPS en dergelijke te kopen is met het doel om het op hele korte termijn aan een grotere idioot door te verkopen. Je ziet dat de normale bulk bedrijven uiteraard ook zeer positief gehandeld hebben op de verassende BDI surge omhoog en de meewind van alle positieve coverage. Maar niks in vergelijking met al die, in praktijk failliete bedrijven. De bedrijven met een veel hogere float zijn veel minder omhoog gegaan, simpelweg omdat deze niet zo gemanipuleerd kunnen worden, bijvoorbeeld sblk, dsx, salt, gogl. Blijf weg bij de container bedrijven, het slaat al helemaal nergens op waarom DCIX/DAC enzo zo hard stijgen, Container spot rates zijn nog steeds super beroerd en hebben niet bewogen deze week. Kijk bijvoorbeeld maar naar grotere bedrijven als SSW/CMRE, die hebben maar heel beperkte winsten laten zien de afgelopen dagen. Kijk overigens uit met het shorten van deze aandelen. Er is simpelweg geen plafond in deze aandelen want het heeft helemaal niks met fundamentele waarde te maken. Als je naar de NAV van bulkers kijkt tov de koers waarop ze handelen zijn eigenlijk alleen SBLK, SALT en misschien GNK op dit moment nog te zien als een value belegging. De waardering van de meesten is gewoon belachelijk. Een ander punt wat een duidelijk punt over brengt:www.hellenicshippingnews.com/wp-conte... Je kunt nu in Kwartaal 1 een Capesize vast leggen voor 6.4k/dag en een Cal 2017 voor 8.8k/dag. Deze waarden liggen onder de cash breakeven en VER onder de dayrate die nodig is na alle financieringskosten en afschrijven enzo. Zo bezien lijkt de markt zelf duidelijk aan te geven dat de huidige Cape spot rate van 17.5k een tijdelijk fenomeen is. www.dryships.com/pages/report.php
Alles staat premarket weer enorm in het groen. Deze crap rally/squeeze gaat er zo te zien nog een dagje aan toevoegen...
www.dryships.com/pages/report.php Sick, updated en weer een enorme beweging. Grootste beweging omhoog in meer dan een jaar.
Aantal posts per pagina:
20
50
100