Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: Opgaande trend intact

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Bas Heijink

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Meer over Bas Heijink

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. jun '17 TA Arcelor Mittal: Buy the dip 12
  2. jun '17 TA: Bedankt! 411
  3. jun '17 TA: Van lang naar kort 425

Reacties

272 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 14 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 oktober 2016 11:59
    quote:

    impanis schreef op 3 oktober 2016 11:10:

    In ieder geval ik zou geen klant blijven om een leeuwke op mijn kaart te kunnen tonen aan de buitenwereld en een veelvoud aan kosten te betalen als bij een klein internetbankje waar je evenveel bescherming hebt moest er iets misgaan bij nota bene 1 van die mastodonten als DB of ING.Want zij zijn dus wel degelijk de banken die het gevaar vormen voor een nieuwe bankencrisis
    In Nederland zijn ze de goedkoopste met internetbankieren.
  2. Henri-Trader-Zonder-Trades 3 oktober 2016 12:00
    quote:

    Henk Snaph schreef op 3 oktober 2016 11:58:

    [...]

    Enige kennis van hoe de markt werkt ontbreekt hier blijkbaar:

    De markt loopt op gebeurtenissen vooruit. Dus niet nadat schalie olie op de markt komt daalt de prijs van olie maar als het gerucht zich openbaart. Mer jouw redenering loop je dus altijd achter de feiten aan.
    Henk ik denk dat je MrX hier verkeerd begrijpt. Wat jij zegt is uiteraard exact wat hij bedoelt... :-)
  3. [verwijderd] 3 oktober 2016 12:14
    quote:

    Mrx77 schreef op 3 oktober 2016 11:53:

    [...]
    Ik verwacht zeker geen forse terugval, tenzij de kudde op hol slaat door plostelinge nieuws over DB. Ik verwacht het niet. Iedereen is gebaat bij rust (centrale banken, Merkel, USA) en ze willen geen olie op het vuur gooien bij DB, ze zagen hoe snel de markt in paniek raakte. Ik verwacht geleidelijk goed nieuws over DB, om de rust te houden en daarmee ook proberen een bankrun te voorkomen. Duitsers zijn momenteel niet in paniek. Mijn zus (doorsnee burger) woont in duitsland zij houdt zich niet bezig met DB, omdat alle negatieve nieuws hun nog niet is bereikt. Het moet niet verder oplaaien en duitsland zal hiervoor zorgdragen en zal de boel niet laten escaleren. M.a.w. beurs zal denk ik richting 460 kunnen bewegen en misshien zelfs hoger, maar gaat erg geleidelijk. Sentiment is zeker kopen op dipjes...en hoop op klein dipje.
    Wat voor goed nieuws verwacht jij dan rond DB? Settlement zal rond de 4bn - 5bn zijn. is dat jou goede nieuws? Derivaten berg verminderd? Reken maar dat komende maanden partijen DB gaan mijden ivm counter party risk. En daarnaast 4bn bij een market cap van 15 bn.

    Tell me wat zal het goede nieuws zijn? Het verdien model?
  4. Henri-Trader-Zonder-Trades 3 oktober 2016 12:23
    quote:

    Eric de Rus schreef op 3 oktober 2016 12:02:

    Hier had ik het dus vorige week over.

    www.wsj.com/articles/asml-steps-up-to...
    Dit is voor het grote plaatje totaal niet relevant Eric. Anders had MrX hier ongetwijfeld naar gerefereerd... Toch? :-)
  5. Henri-Trader-Zonder-Trades 3 oktober 2016 12:25
    quote:

    1jan schreef op 3 oktober 2016 12:14:

    [...]

    Wat voor goed nieuws verwacht jij dan rond DB? Settlement zal rond de 4bn - 5bn zijn. is dat jou goede nieuws? Derivaten berg verminderd? Reken maar dat komende maanden partijen DB gaan mijden ivm counter party risk. En daarnaast 4bn bij een market cap van 15 bn.

    Tell me wat zal het goede nieuws zijn? Het verdien model?
    Dat heeft MrX allemaal al lang uitgelegd 1jan. Laten we ophouden met lastige vragen aan hem te stellen. Zo kan hij ons geen tips geven en verdienen we allemaal helemaal NAKS!
  6. [verwijderd] 3 oktober 2016 12:29
    quote:

    impanis schreef op 3 oktober 2016 11:55:

    De banken hebben reeds al hun winsten sinds vanmorgen afgegeven.Enkel verzekeraar aegon kan stijgen op de pof neem ik aan.aandelen inkopen op de pof dankzij de ECB loont voor de zoveelste keer.De brexit is nu zowel voor europa als voor engeland positief geworden als we de beurskoersen mogen geloven.Enkel de begroting van belgie heeft last van de brexit en dat gaan de burgers oplossen door het gat in de begroting te dichten.of het vereningd koninkrijk blijft bestaan daar heb ik mijn twijfels over.de premier van engeland mag dromen wat ze wil maar de Brexit zou wel eens kunnen barsten geven en onafhankelijkheid veroorzaken.
    het zit je wel dwars of niet?
    UK heeft "slechts" een handelstekort van 4.5 mrd BP dus waar maken ze zich "zorgen" over, met een dalend vertrouwen in het Brtitse Pond wereldwijd. Ing maakt zich net zo weinig "zorgen", met hun Barings inbreng. Engelse decadentie? waarom ook iets leren van Lehman. UK heeft immers 007.
  7. [verwijderd] 3 oktober 2016 12:33
    @ nl trader

    indien ze in nederland dan toch de goedkoopste zijn dan vraag ik mij af hoe lang nog? Nu ze openlijk de stap maken van grootbank naar grote internetbank moet je eens nadenken dat ze hun winsten ergens gaan moeten halen om deze beurskoersen te behouden en deze winsten te blijven genereren.De core business nl geld ophalen en uitlenen wordt gereduceerd.als ze nieuwe klanten willen aanhalen moeten de tarieven dalen.De marges verhogen lijkt mij meer aangewezen.de enigste reden waarom je hier in belgie nog bij een grootbank zit is voor het logo op de kaart of als je in vastgoed handelt of als je leningen hebt lopen die je binden aan een of andere grootbank.Want zo slim zijn ze van je te binden voor jaren aan een lening of beleggingsproduct
  8. [verwijderd] 3 oktober 2016 12:33
    quote:

    Henri-2016-Nog-1-Kans schreef op 3 oktober 2016 12:25:

    [...]

    Dat heeft MrX allemaal al lang uitgelegd 1jan. Laten we ophouden met lastige vragen aan hem te stellen. Zo kan hij ons geen tips geven en verdienen we allemaal helemaal NAKS!
    Tegen beter weten in van Mrx toch short gegaan olie, ik zal het straks wel te horen krijgen als verkeerd uitpakt dat wordt dan stofhappen voor mij bij de GRONDSTOFFENRALLY
  9. [verwijderd] 3 oktober 2016 12:33
    quote:

    1jan schreef op 3 oktober 2016 12:14:

    [...]

    Wat voor goed nieuws verwacht jij dan rond DB? Settlement zal rond de 4bn - 5bn zijn. is dat jou goede nieuws? Derivaten berg verminderd? Reken maar dat komende maanden partijen DB gaan mijden ivm counter party risk. En daarnaast 4bn bij een market cap van 15 bn.

    Tell me wat zal het goede nieuws zijn? Het verdien model?
    deutsche bank heeft veel moeite met winst genereren door de schandalen.
    maar omvallen gaan ze echt niet doen. 220B in snel te verzilveren middelen.
    196B daarvan is High Quality. En zeg het nogmaals, ze hebben ook een taplijn naar de ECB. Cash en cash equivalents iets van 100+ mijard.
  10. Mrx77 3 oktober 2016 12:34
    quote:

    1jan schreef op 3 oktober 2016 12:14:

    [...]

    Wat voor goed nieuws verwacht jij dan rond DB? Settlement zal rond de 4bn - 5bn zijn. is dat jou goede nieuws? Derivaten berg verminderd? Reken maar dat komende maanden partijen DB gaan mijden ivm counter party risk. En daarnaast 4bn bij een market cap van 15 bn.

    Tell me wat zal het goede nieuws zijn? Het verdien model?
    Het gaat niet om mij. Ik ben er natuurlijk niet mee eens met al dat gedoe van redden van de banken. Ik zie het wel continue gebeuren. Het is niet mijn mening of ik ermee eens ben. Ik verwacht het wel....stelt de vraag wat zou er gebeuren als er geen oplossing komt of markt twijfelt aan een oplossing....dus oplossing komt er. Hier valt niet over te discussieren, DB is na paar weken geen issue meer. Dan focussen wij weer op iets anders. Zelfde als die Italiaanse bank waar het al lange tijd rommelt, wat zgn geen issue meer is voor de markt, tot er weer wat nieuws hierover komt oplaaien raken marken weer snel in paniek, ook voor deze bank komt een oplossing. Het gehele probleem is dat niemand een gevaarlijk dominospel willen spelen door een bank niet te redden. Liever wat centen strooien dan dat er straks met euro's wordt gesmeten, door het niet redden van de bank....Nogmaals ik ben het hier niet mee eens, maar het gaat wel zo gebeuren.....markten zijn voorspelbaar op dit punt. Duitsland wil graag DB redden, maar ze durven niet, omdat Italie hun bank ook niet te hulp mag schieten. Als duitsland nu de bank ingrijpt krijg je een tweespalt in Europa dat mag niet gebeuren, dat is de reden dat duitsland zich beetje terugtrekt m.b.t. steunoperatie voor deze bank. Duitsland zal op indirecte wijze de bank ondersteunen, zonder dat de stemmers een wijsvinger naar haar toe richten dat ze haar belofte niet is nagekomen. Redden van deze bank kost Merkel en haar partij de kop. Dit is de crisis waar duitsland zich nu verkeerd, maar ze zijn aan het orienteren om de bank te redden zonder dat het kiezers gaat kosten en zonder dat italie met een scheef gezicht gaat kijken. Derhalve bemiddeling als oplossing met USA voor verlagen van de boete en als alle redingsboeien niet helpen dan is staatsteun de enige oplossing (wat merkel de kop gaat kosten)...
  11. [verwijderd] 3 oktober 2016 12:36
    quote:

    impanis schreef op 3 oktober 2016 12:33:

    @ nl trader

    indien ze in nederland dan toch de goedkoopste zijn dan vraag ik mij af hoe lang nog? Nu ze openlijk de stap maken van grootbank naar grote internetbank moet je eens nadenken dat ze hun winsten ergens gaan moeten halen om deze beurskoersen te behouden en deze winsten te blijven genereren.De core business nl geld ophalen en uitlenen wordt gereduceerd.als ze nieuwe klanten willen aanhalen moeten de tarieven dalen.De marges verhogen lijkt mij meer aangewezen.de enigste reden waarom je hier in belgie nog bij een grootbank zit is voor het logo op de kaart of als je in vastgoed handelt of als je leningen hebt lopen die je binden aan een of andere grootbank.Want zo slim zijn ze van je te binden voor jaren aan een lening of beleggingsproduct
    Hier doet de ING alsof het je beste vriend is.
    Dus willen ze graag weten of het pensioen en verzekeringen goed is geregeld en of de hypotheek of persoonlijk lening "goedkoper" kan.
    Voor de rest veel data harvest met allerhande polls op de site en via mail.
  12. Henri-Trader-Zonder-Trades 3 oktober 2016 12:37
    quote:

    Baudolino schreef op 3 oktober 2016 12:33:

    [...]
    Tegen beter weten in van Mrx toch short gegaan olie, ik zal het straks wel te horen krijgen als verkeerd uitpakt dat wordt dan stofhappen voor mij bij de GRONDSTOFFENRALLY
    Sterkte alvast, deze fout zal MrX denk ik zwaar opnemen. En tercht!!

    :-)
  13. [verwijderd] 3 oktober 2016 12:48
    in principe kan een klein internetbankje dat morgen wordt opgericht even goed en zelfs beter zijn dan een grootbank.ik mag niet meer terugdenken aan de tijd dat ik via fortis en het internet aandelen kocht.misschien zijn ze nu wat beter geworden maar je kon evengoed aan het loket je order laten inleggen.hebben ze er dan 25 jaar moeten overdoen om beter te worden dan een simpel internetbankje of zijn de klanten 25 bedrogen en valt nu ineens de gulden of de euro.akkoord bankieren is meer dan dat maar de core busuness stoten ze af wegens niet rendabel genoeg.dan moeten de de kleine internetbanken hun core business maar overnemen en kunnen we binnenkort lenen via internet.Ze zien toch hoeveel er op uw rekening staat.waarom nog komen palaveren op een bankkantoor
  14. [verwijderd] 3 oktober 2016 12:48
    quote:

    Henri-2016-Nog-1-Kans schreef op 3 oktober 2016 12:37:

    [...]

    Sterkte alvast, deze fout zal MrX denk ik zwaar opnemen. En tercht!!

    :-)
    Mijn sprintertjes XL zijn veel vlugger dan die karrenvracht olie 100k van mrX, links en rechts aan het inhalen door mooie crossings van de stochastics op de 15,30 en 60 minuten grafiek en na vijf dagen priemen op de upper bollinger banden van mrx is het wachten op de klapband!

    We gaan zien.
  15. Mrx77 3 oktober 2016 12:49
    quote:

    Henri-2016-Nog-1-Kans schreef op 3 oktober 2016 12:37:

    [...]

    Sterkte alvast, deze fout zal MrX denk ik zwaar opnemen. En tercht!!

    :-)
    Hoi Henri,

    Iedereen beslist voor zichzelf. Misschien kan er een draai komen in de grondstoffen weer naar beneden als de markt zijn hoop verlies....Dus het kan lucratief zijn short te gaan, als iedereen long gaat. Ik verwijt niemand iets, en mijn verwachting moet je niet zomaar klakkeloos opvolgen. Ik zit ook soms naast. Ik denk als sentiment zo blijft in tact zonder slechte nieuws hieromtrent of wijziging situatie (als saudi toch plotseling afziet van oliekraan dichtdraaien), dan had ik die stap niet gewaagd om short te gaan op grondstofaandelen/grondstoffen. Ik weet geen trigger te vinden, dat grondstoffen vanuit dit dieptepunt 50 weer omlaag gaan. Besef dat partijen short zijn gegaan omdat ze vertrouwen in opec hebben verloren, niet wegens de lage olieprijs op dat moment. Als die vertrouwen in opec terug is gewonnen, kan rally worden verwacht (welke al deels heeft plaatsgevonden)...Olieprijs staat nog steeds laag en oliebedrijven profiteren alleen vol wegens het vertrouwen in opec, maar als die vertrouwen zoek is dan gaan we lagere niveaus opzoeken. Vraag en aanbod komt wel in evenwicht, door samenwerking opec.
  16. Waterblok 3 oktober 2016 12:51
    quote:

    JoostVLS schreef op 3 oktober 2016 11:05:

    [...]

    Dan kan het zijn dat ik een grens ben gepasseerd qua provisie en nu meer korting krijg.
    Daarom ben ik benieuwd wat Fred nu betaalt
    Ik ben Fred niet maar betaal bij ABN 3€ per optiecontract.
    Geloof dat ik korting krijg als ik meer dan bepaald bedrag kosten maak maar dat doe ik niet.
  17. [verwijderd] 3 oktober 2016 12:54
    quote:

    impanis schreef op 3 oktober 2016 12:51:

    binnenkort moet je een week wachten voor je een afspraak kan vastleggen op de bank om u wat beleggingsproducten aan te smeren die je niet wil maar opgedrongen worden.
    en dat alles zodat de bank een keertje voor jou op de koopknop drukt voor je pakketje iShares, gaarne wel 0,5% beheersfee betalen, oh hadden we er niet bijverteld dat die 0,5% voor Blackrock ook al in je iShares koersen worden verdisconteerd? Ja die krijgen zij ook want wij doen feitelijk niets aan beheer verder. Geen probleem, scheelt u weer risico, toch bedankt!
272 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 14 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links