Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: AEX is de beste beurs

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Analyse door: Royce Tostrams

Royce Tostrams werkt sinds eind jaren zeventig op de financiële markten, onder andere bij Rabobank, Robeco, IRIS en de ING Groep als hoofd van de afdeling Technische Analyse. Hij heeft eind negentiger jaren de Tostrams Groep opgericht. Dit bureau biedt onafhankelijke beleggingsadviezen op basis van technische analyse voor par...

Meer over Royce Tostrams

Recente analyses van Royce Tostrams

  1. 19 apr Nieuwe koopkansen aanstaande als de correctie doorzet 61
  2. 18 apr Olieprijs nog niet uitgebroken 59
  3. 17 apr Paniekbarometer springt op Alert-fase I 79

Reacties

351 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 juli 2016 10:10
    je moet jezelf gewoon een logische vraag stellen. Wil je aandelen in bedrijven die minder draaien daar er econmische tegenwind is? Of wil je een beetje meehobbelen op de gekkigheid van de ecb. aan jouw het antwoord. ik heb de wijsheid niet in pacht. De aandelen zijn in pprincipe assets en dus kan je ze beter hebben dan cash want dat is helemaal niets. Maar wil je je waarde in aandelen opslaan? Geen idee. Ik niet daar ik dan in de sfeer van de banken blijf waar juist de problemen zitten. let wel als asset hebben aandelen bagger gepresteerd....100% winst sinds de low zoiets. met wat dividend. Voor assets is dat niet erg veel hoor. Bijna iedere andere belegging had het waarschijnlijk beter gedaan.
  2. [verwijderd] 28 juli 2016 10:14
    quote:

    De sjaak schreef op 28 juli 2016 10:07:

    [...]Helemaal mee eens fred, daarom koop ik me momenteel helemaal suf aan zilveren muntjes en goud. Ik heb er niks mee maar heeft zich al eeuwen bewezen (als veilige haven (bij een monetair falen)).
    zilver en goud is m.i. ook vaag. ofwel een berg papier of een stapel gekleurd metaal.

    De vraag is waarin wil je waarde opslaan.

    mogelijkheden:
    geld
    aandelen
    goud
    zilver
    huis
    autoos
    etc etc.

    Ik weet het ook niet maar geld valt bij mij iig af.

    aandelen..kan maar wil je je geld stoppen in een economie die niet goed draait? hhhmmm nee.

    goud....kan je niks mee is meer het idee.

    zilver....kan je wel iets mee zie ik meer nut in.

    huis...is ok al zakt het in "waarde" tov cash je hebt iig iets.

    autoos...moet je verstand van hebben bij geen verstand beter afblijven.

    sla het op in dingen waar je verstand van hebt.

    iig geen geld!!!Das geen goede waardeopslag gebleken. Ze doen er zelfs alle moeite voor het te ontwaarden. :(
  3. De sjaak 28 juli 2016 10:19
    quote:

    fred optie schreef op 28 juli 2016 10:10:

    je moet jezelf gewoon een logische vraag stellen. Wil je aandelen in bedrijven die minder draaien daar er econmische tegenwind is? Of wil je een beetje meehobbelen op de gekkigheid van de ecb. aan jouw het antwoord. ik heb de wijsheid niet in pacht. De aandelen zijn in pprincipe assets en dus kan je ze beter hebben dan cash want dat is helemaal niets. Maar wil je je waarde in aandelen opslaan? Geen idee. Ik niet daar ik dan in de sfeer van de banken blijf waar juist de problemen zitten. let wel als asset hebben aandelen bagger gepresteerd....100% winst sinds de low zoiets. met wat dividend. Voor assets is dat niet erg veel hoor. Bijna iedere andere belegging had het waarschijnlijk beter gedaan.
    Niet alle aandelen zijn assets in mijn beleving, aandelen die fysiek een bijdrage leveren wel (olies, UN, Ahold, ASL) maar een boel it bedrijven, financials en verzekeraars, bestaan/zijn voor een groot gedeelte gebakken lucht en kunnen stuk voor stuk omvallen als de boel gaat schuiven. Kijk maar eens hoeveel pareltjes uit de jaren 90 verdwenen zijn (failliet).

    Zelfs de assets die wel blijven bestaan zullen qua koersontwikkeling de inflatie nooit bij kunnen houden....

    Het is maar een mening......
  4. [verwijderd] 28 juli 2016 10:22
    quote:

    De sjaak schreef op 28 juli 2016 10:19:

    [...]Niet alle aandelen zijn assets in mijn beleving, aandelen die fysiek een bijdrage leveren wel (olies, UN, Ahold, ASL) maar een boel it bedrijven, financials en verzekeraars, bestaan/zijn voor een groot gedeelte gebakken lucht en kunnen stuk voor stuk omvallen als de boel gaat schuiven. Kijk maar eens hoeveel pareltjes uit de jaren 90 verdwenen zijn (failliet).

    Zelfs de assets die wel blijven bestaan zullen qua koersontwikkeling de inflatie nooit bij kunnen houden....

    Het is maar een mening......
    Dacht ik nu net ook aan ja ..ben ik met je eens.

    Maar ik zat ook te denken aan het volgende...

    "zijn aandelen duurder geworden of is het geld minder waard geworden". (ik geloof de inflatiecijfers sowieso niet daar ik daar mbt waardeopslag geen moer mee kan).

    Ik denk dat het geld minder waard is geworden.
  5. [verwijderd] 28 juli 2016 10:24
    quote:

    fred optie schreef op 28 juli 2016 10:14:

    [...]

    zilver en goud is m.i. ook vaag. ofwel een berg papier of een stapel gekleurd metaal.

    De vraag is waarin wil je waarde opslaan.

    mogelijkheden:
    geld
    aandelen
    goud
    zilver
    huis
    autoos
    etc etc.

    Ik weet het ook niet maar geld valt bij mij iig af.

    aandelen..kan maar wil je je geld stoppen in een economie die niet goed draait? hhhmmm nee.

    goud....kan je niks mee is meer het idee.

    zilver....kan je wel iets mee zie ik meer nut in.

    huis...is ok al zakt het in "waarde" tov cash je hebt iig iets.

    autoos...moet je verstand van hebben bij geen verstand beter afblijven.

    sla het op in dingen waar je verstand van hebt.

    iig geen geld!!!Das geen goede waardeopslag gebleken. Ze doen er zelfs alle moeite voor het te ontwaarden. :(
    Sla t op in dingen waar je verstand hebt? Oke, de juiste aandelen :)

  6. De sjaak 28 juli 2016 10:28
    quote:

    fred optie schreef op 28 juli 2016 10:14:

    [...]

    zilver en goud is m.i. ook vaag. ofwel een berg papier of een stapel gekleurd metaal.

    De vraag is waarin wil je waarde opslaan.

    mogelijkheden:
    geld
    aandelen
    goud
    zilver
    huis
    autoos
    etc etc.

    Ik weet het ook niet maar geld valt bij mij iig af.

    aandelen..kan maar wil je je geld stoppen in een economie die niet goed draait? hhhmmm nee.

    goud....kan je niks mee is meer het idee.

    zilver....kan je wel iets mee zie ik meer nut in.

    huis...is ok al zakt het in "waarde" tov cash je hebt iig iets.

    autoos...moet je verstand van hebben bij geen verstand beter afblijven.

    sla het op in dingen waar je verstand van hebt.

    iig geen geld!!!Das geen goede waardeopslag gebleken. Ze doen er zelfs alle moeite voor het te ontwaarden. :(
    Mee eens, Fred, maar als de boel gaat schuiven komt er op enig moment een reset met een nieuw (soort) geldsysteem (is er eigenlijk al met de SDR's van de BIS die de allerrijkste onderling gebruiken). In de meeste gevallen ben je dan al je "geld" kwijt of een heel groot gedeelte hiervan (voorbeelden te over in de (recente) geschiedenis). Ik denk dat als je na de reset "bewezen" assets hebt dat je dan een zeer prettige nieuwe start kunt maken. Ik heb redelijk wat onderzoek gedaan naar wat te doen als het voorstaande zou gaan gebeuren. Ben tot de conclusie gekomen dat in dat geval edelmetalen een goede investering zouden zijn.

    Ik ben ook erg nieuwsgierig naar andere meningen en andere oplossingen.
  7. [verwijderd] 28 juli 2016 10:32
    quote:

    De sjaak schreef op 28 juli 2016 10:28:

    [...]Mee eens, Fred, maar als de boel gaat schuiven komt er op enig moment een reset met een nieuw (soort) geldsysteem (is er eigenlijk al met de SDR's van de BIS die de allerrijkste onderling gebruiken). In de meeste gevallen ben je dan al je "geld" kwijt of een heel groot gedeelte hiervan (voorbeelden te over in de (recente) geschiedenis). Ik denk dat als je na de reset "bewezen" assets hebt dat je dan een zeer prettige nieuwe start kunt maken. Ik heb redelijk wat onderzoek gedaan naar wat te doen als het voorstaande zou gaan gebeuren. Ben tot de conclusie gekomen dat in dat geval edelmetalen een goede investering zouden zijn.

    Ik ben ook erg nieuwsgierig naar andere meningen en andere oplossingen.
    met je eens. Geld is sowieso het eerste aan de beurt. Assets en eigendom hebben meer kans. Dat er vreog of laat iets drastisch gaat gebeuren is voor mij een feit.
  8. [verwijderd] 28 juli 2016 10:32
    quote:

    De sjaak schreef op 28 juli 2016 10:28:

    [...]Mee eens, Fred, maar als de boel gaat schuiven komt er op enig moment een reset met een nieuw (soort) geldsysteem (is er eigenlijk al met de SDR's van de BIS die de allerrijkste onderling gebruiken). In de meeste gevallen ben je dan al je "geld" kwijt of een heel groot gedeelte hiervan (voorbeelden te over in de (recente) geschiedenis). Ik denk dat als je na de reset "bewezen" assets hebt dat je dan een zeer prettige nieuwe start kunt maken. Ik heb redelijk wat onderzoek gedaan naar wat te doen als het voorstaande zou gaan gebeuren. Ben tot de conclusie gekomen dat in dat geval edelmetalen een goede investering zouden zijn.

    Ik ben ook erg nieuwsgierig naar andere meningen en andere oplossingen.
    een kalashnikov
  9. De sjaak 28 juli 2016 10:37
    Je merk ook dat overheden mensen steeds verder weg willen sturen van fysiek geld (vermogen), het liefst hebben ze dat je alles digitaal betaalt en geen cash meer hebt zogenaamd om zwart geld tegen te gaan. Bullshit, iedereen die spaargeld heeft moet een leuk bedrag apart (in de kluis) leggen (liefst ook nog in meerdere valuta). We hebben zeer recentelijk nog in Griekenland gezien wat er gebeurd als het systeem op slot gaat...en voor het gemis aan rente hoef je het ook niet te laten..haha
  10. De sjaak 28 juli 2016 10:43
    quote:

    fred optie schreef op 28 juli 2016 10:34:

    aandelen als vervanging van geld zie ik ook al een mogelijkheid. nog een logische mogelijkheid ook. Wat mij betreft zelfs logische DAN goud of zilver. kan maar zo. in principe kan alles fungeren als geld.
    Nadeel van aandelen is dat het niet fysiek (tastbaar) is, goud en zilver kan ik ergens wegstoppen en weer tevoorschijn toveren wanneer ik dat wil. Met aandelen kunnen van allerlei trucjes worden uitgehaald waar jezelf geen invloed op hebt. Ervaring leert mij dat overheden totaal niet te vertrouwen zijn. En helemaal al niet als er echt stront aan de knikker is....

    Daarom vallen voor mij de aandelen (en al het andere waar ik niet fysiek bij kan) (dus ook digitaal goud etc) af, redenatie op zich is niks mis mee.
  11. [verwijderd] 28 juli 2016 10:47
    quote:

    De sjaak schreef op 28 juli 2016 10:43:

    [...]Nadeel van aandelen is dat het niet fysiek (tastbaar) is, goud en zilver kan ik ergens wegstoppen en weer tevoorschijn toveren wanneer ik dat wil. Met aandelen kunnen van allerlei trucjes worden uitgehaald waar jezelf geen invloed op hebt. Ervaring leert mij dat overheden totaal niet te vertrouwen zijn. En helemaal al niet als er echt stront aan de knikker is....

    Daarom vallen voor mij de aandelen (en al het andere waar ik niet fysiek bij kan) (dus ook digitaal goud etc) af, redenatie op zich is niks mis mee.
    das precies mijn idee betreffende beursgenoteerde aandelen. aandelen in bv's van bedrijven die ik ken en mensen die ik ken zie ik wel zitten. als ik er maar daadwerkelijk wat macht over heb.
351 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links