Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
5 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
pietje-2005
0
Dus, Europa heeft de laatste ruimte voor een (voorlopig laatste?) upswing, want de States zijn te duur nu?
theo1
0
Nee, dat staat er niet. Er staat dat Europa goedkoper is dan de VS en dat Europese multinationals het helemaal niet zo beroerd doen. Verder staat er dat Europese multinationals gemiddeld minder afhankelijk zijn van Europa dan Amerikaanse van de VS. Dus als het in Europa beroerd blijft gaan, hoeft dat niet dramatisch te zijn voor de grootste Europese bedrijven. Verder is Europa minder eng dan Japan. Daardoor kunnen Europese multinationals een manier zijn om wereldwijde exposure te krijgen voor een lagere prijs dan Amerikaanse multinationals.

Dus de conclusie is dat het voor Amerikaanse beleggers aantrekkelijk kan zijn om in Europa te beleggen. Er staat nergens dat de VS te duur zijn, alleen dat ze duurder zijn dan Europa. Er staat ook nergens iets over een "(voorlopig laatste) upswing". Ik zie geen concrete voorspelling van beurskoersen in het artikel.
pietje-2005
0
Zag ik ook niet, hoor ;-)
Is alleen dat we bij een (tijdelijke tussen?-) top lijken te zitten, met uitzicht op meer.(of even een tikkie terug?)
Op of nabij (tussentijdse) topjes uitkijken met handelen op dit soort berichten, is wat ik voor ogen had.
theo1
0
Met handelen op dit soort berichtjes houd ik me niet bezig. Daarmee kan ik je helaas niet helpen.
pietje-2005
0
Ik handel op gevoel, TA en nieuws.
Dit soort berichten zijn daarbij van belang, eventueel.
5 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: Pieter Kort

Volgen
 
Klik hier om dit lid te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van zijn/haar activiteit op IEX.nl.

Pieter is hoofdredacteur van IEX.nl en de overige financiële titels van IEX Media. In de afgelopen jaren stond hij aan de wieg van nieuwe titels als IEXProfs (voor professionele beleggers), Partici...

Meer over Pieter Kort

Recente columns van Pieter Kort

  1. 03 jul Waarom obligatie-ETF’s niet aan ... 6
  2. 06 jun Een doffe dreun voor het sentiment 8
  3. 30 apr Zijn de goedkoopste ETF’s de bes... 4

Gesponsorde links