Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: Weer naar 374

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Bas Heijink

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Meer over Bas Heijink

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. jun '17 TA Arcelor Mittal: Buy the dip 12
  2. jun '17 TA: Bedankt! 411
  3. jun '17 TA: Van lang naar kort 425

Reacties

311 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 16 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Waterblok 18 juni 2013 12:05
    quote:

    De Groene Techneut schreef op 18 juni 2013 11:37:

    Dividend belasting is al ingehouden voordat het aan de beneficial holder wordt uitgekeerd. Dus je betaalt wel dividend belasting.

    Bij structurele inkomsten* uit belasting betaal je gewoon inkomsten belasting.

    *) Vraag mij niet naar de definitie hiervan.

    [...]
    Niet helemaal, dividendbelasting wordt ingehouden maar is voorheffing, je vraagt die terug of verrekend met je te betalen inkomstenbelasting.
    Als je dus aangifte inkomstenbelasting invult betaal je alleen de vrh vermogensrendementsheffing maar verder niets!

    Edit bij structurele inkomsten uit belasting bedoel je waarschijnlijk uit belegging, als dat je bron van inkomsten is moet je winst aangeven, verlies aftrekken. Maar dan moet de fiscus aantonen dat het buiten normaal vermogensbeheer valt, dat is nogal wat.
  2. [verwijderd] 18 juni 2013 12:08
    quote:

    Sander040 schreef op 18 juni 2013 12:01:

    Rookie: mijn beste vriend.
    Ik heb zoveel belegd, ik denk dat ik écht wel weet wat ik wil en doe.
    Geld verliezen op de beurs is velen malen makkelijker dan verdienen.
    Ik beleg niet met 100-en euro's in een sprinter, dus ook de transactiekosten wegen mee in veel transacties.

    Moet eerst meer worden.
    Word het méér, kan ook weer wat verliezen om te verdienen én tegelijkertijd een grotere aantallenpositie innemen.
    Geld verliezen is idd makkelijker, daar weet ik jammer genoeg alles van.
    Mag ik vragen wat jij aan transactiekosten betaald? Bij mij is het namelijk maar 6 euro. Je kan ook overwegen om over te stappen naar binck. Dan krijg je 200 eu transactietegoed. Scheelt je weer wat.

    Pas op zodra je met meer geld gaat beleggen, dat is namelijk een fout welke ik ook heb gemaakt. Ik zette niks van mijn geld opzij en hielt dus geen buffer aan. Maar ging gewoon met al mijn extra geld extra beleggen. Dat ging dus ook dubbel zo hard omlaag waardoor ik onder aan de streep gewoon weer verlies had.

    Het is allemaal goed bedoelde raad ;)
  3. Big Swinging D 18 juni 2013 12:09
    quote:

    Sander040 schreef op 18 juni 2013 11:54:

    jippie.
    0.85 mijn sprinter.
    1.50 moet ie eruit.
    Kan nog dagen duren.
    Als dat lukt, probeer ik er het dubbele van te maken vanuit die koers,
    door lager in een scherpere LONG sprinter te stappen of een callspreadoptie.
    Ik heb dezelfde sprinter Best 343.., gekocht op 0,45
    bij mij gaat ie eruit rond AEX 370 of.. als de trend negatiever word en de kans op daling dus groter word..
    Klein speelbedragje erin..

    Verder Sprinter Long 335 met wat meer geld, is een veiligere stoploss en een gegarandeerde restwaarde..
    Doel ook hier gewoon AEX 370
  4. Big Swinging D 18 juni 2013 12:13
    Verder wil ik iedereen hier erop wijzen dat alle derivaten(opties,turbos, etc) allemaal financiele producten zijn waarbij het risicogehalte hoort van een belegger die niet wakker ligt van verlies! Dit zijn zeer speculatieve en volatiele producten. We spreken hier ook meer van traden. (Uitzondering: Put opties met aandelen)

    Wil je ECHT Beleggen zul je in obligaties, indextrackers, etc moeten en een beleggershorizon van 10+ jaren aanhouden
  5. dmmsch 18 juni 2013 12:29
    quote:

    Jusstinb schreef op 18 juni 2013 12:13:

    Verder wil ik iedereen hier erop wijzen dat alle derivaten(opties,turbos, etc) allemaal financiele producten zijn waarbij het risicogehalte hoort van een belegger die niet wakker ligt van verlies! Dit zijn zeer speculatieve en volatiele producten. We spreken hier ook meer van traden. (Uitzondering: Put opties met aandelen)

    Wil je ECHT Beleggen zul je in obligaties, indextrackers, etc moeten en een beleggershorizon van 10+ jaren aanhouden
    aub niet doen
  6. Waterblok 18 juni 2013 12:37
    quote:

    Jusstinb schreef op 18 juni 2013 12:13:

    Verder wil ik iedereen hier erop wijzen dat alle derivaten(opties,turbos, etc) allemaal financiele producten zijn waarbij het risicogehalte hoort van een belegger die niet wakker ligt van verlies! Dit zijn zeer speculatieve en volatiele producten. We spreken hier ook meer van traden. (Uitzondering: Put opties met aandelen)

    Wil je ECHT Beleggen zul je in obligaties, indextrackers, etc moeten en een beleggershorizon van 10+ jaren aanhouden
    Ook niet mee eens, ook met derivaten kan je zo combineren dat je risico beperkt is, maar ieder moet voor zich afwegen wat hem past.

    Voorspellen lukt ook niet met TA maar TA geeft me wel ondersteuning.
    En Bas en Ad en Nikken helpen me daarbij
  7. Big Swinging D 18 juni 2013 12:44
    quote:

    Waterblok schreef op 18 juni 2013 12:37:

    [...]

    Ook niet mee eens, ook met derivaten kan je zo combineren dat je risico beperkt is, maar ieder moet voor zich afwegen wat hem past.

    Voorspellen lukt ook niet met TA maar TA geeft me wel ondersteuning.
    En Bas en Ad en Nikken helpen me daarbij
    Wat is hier een beperkt risico in jouw ogen?
    Beleggen in individuele aandelen is al een (groot) risico te noemen. Enigste risicovrije rendement volgens de boekjes is sparen. Maarja ook nog maar tot 100.000 he...

    Koersen vallen niet te voorspellen, TA is wel een goed hulpmiddel bij beleggen en traden. Het beste met FA te combineren. Maar koers heeft toch altijd zijn eigen wil. Efficiënte markt theorie, random walk...
    maaar... iedereen zijn eigen mening en ideeen natuurlijk...
  8. [verwijderd] 18 juni 2013 12:52
    quote:

    schreef:

    AMSTERDAM (AFN) - De Europese aandelenbeurzen lieten dinsdag een gemengd beeld zien. Beleggers maakten een pas op de plaats na de koerswinsten van een dag eerder en wachten op het rentebesluit in de Verenigde Staten, dat woensdag bekend wordt gemaakt.

    ,,We schommelen een beetje. De markt twijfelt over de richting. Ik heb het gevoel dat we verder naar boven kunnen, maar dat hangt sterk af van wat de Fed morgen gaat zeggen. Daarnaast is het wachten of er nog nieuws uit de G8-bijeenkomst komt. Op fondsenniveau gebeurt er niet veel. De telecombedrijven, die gisteren sterk stegen door overnamespeculatie, leveren weer wat in'', aldus handelaar Cees Smit van Today’s Beheer.
    Ok, we zijn met z'n allen aan het wachten op wat de Fed ons gaat vertellen, maar tegelijkertijd hoor ik hier alleen maar positieve geluiden over. Is er ook maar iemand die verwacht dat de Fed met slecht nieuws gaat komen morgen? Gaan we er niet met z'n allen vanuit dat we blijven stijgen? Indien de Fed met slecht nieuws komt, dan kun je zoals eerder gezegd al je technische analyses weggooien. Maar de Fed heeft toch reeds aangegeven door te blijven gaan met stimuleren van de economie / opkopen bonds? Vreemde situatie dit...
  9. dmmsch 18 juni 2013 12:53
    quote:

    Jusstinb schreef op 18 juni 2013 12:44:

    [...]

    Wat is hier een beperkt risico in jouw ogen?
    Beleggen in individuele aandelen is al een (groot) risico te noemen. Enigste risicovrije rendement volgens de boekjes is sparen. Maarja ook nog maar tot 100.000 he...

    Koersen vallen niet te voorspellen, TA is wel een goed hulpmiddel bij beleggen en traden. Het beste met FA te combineren. Maar koers heeft toch altijd zijn eigen wil. Efficiënte markt theorie, random walk...
    maaar... iedereen zijn eigen mening en ideeen natuurlijk...
    well
311 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 16 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links