Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Laatste beursnieuws

Redactioneel

  1. Chippers en AMG geliefd voor 2023, wegblijven bij Philips en AF-KLM

    Dat blijkt uit het Nationaal Beleggerssentiment zoals gemeten door IEX, deze keer onder een recordaantal van 1882 beleggers.

  2. Premium

    Leeuwendeel upside Netflix binnen, wat nu?

    De upside tot ons 12-18 maands-koersdoel loopt rap terug, maar de laatste zet van Netflix stuwt de langetermijnverwachting.

    Netflix heeft dit jaar een hele wilde rit achter de rug met een heel diep dal, maar ook een snel herstel. In maart verhoogden we het advies naar Buy op $355 en later op $218 ging het advies zelfs naar Strong Buy. Vervolgens hebben we $170 gezien en inmiddels staat er alweer $320 op het bord.

  3. Premium

    Marges Heineken vallen mogelijk hoger uit dan verwacht

    De brouwer noteert tegen een multiple van 17 keer de verwachte winst over boekjaar 2023. Liggen er kansen voor beleggers of is het verstandiger om nog even de kat uit de boom te kijken?

    De koersen van bierbrouwers staan de laatste weken in de lift en ook Heineken profiteert voorzichtig van het goede sentiment onder beleggers. De beurskoers dipte begin november rond de €82, maar inmiddels staat er alweer een stand van circa €90 op het bord.

  4. Premium

    Just Eat Takeaway bezig aan flinke eindsprint

    Sinds het dieptepunt op 12 oktober 2022 is de koers van Just Eat Takeaway met 88%(!) gestegen. Analisten verhogen hun koersdoelen weer. Wat speelt er allemaal?

    Wie belegt in Just Eat Takeaway (JET) moet over stalen zenuwen beschikken. Per saldo is de koers natuurlijk fors gedaald, maar vanaf het dieptepunt van €12,18, bereikt intraday op 12 oktober 2022, zien we bijna een koersverdubbeling.

  5. Beursexperts tippen ASML en ASMI deze maand

    ... en december wordt wederom een fraaie beursmaand, volgens een meerderheid van de deelnemers aan de Beursenquête van Corné van Zeijl van Actiam.

  6. Premium

    ‘TKH is nu een ander bedrijf dan tijdens de vorige crisis’

    TKH Group onderging de afgelopen twaalf jaar een transformatie. De stappen die zijn gezet moeten het technologiebedrijf ondanks de dreigende recessie klaarstomen voor meer groei.

    TKH is een ander bedrijf dan tijdens de vorige crisis in 2009 zegt Alexander van der Lof, die inmiddels ruim 20 jaar aan het roer staat. Het concern is volgens hem een stuk minder cyclisch geworden, er is een divisie bij gekomen (Smart Vision) en de focus ligt meer op hoogrenderende onderdelen. 'Verder spelen wij in op drie belangrijke megatrends, wat perspectief op groei biedt.'

Columns

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links