Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

De geschiedenis herhaalt zich

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
Ype Schaap

Auteur:

Ype Schaap is portfoliomanager bij Antaurus. Antaurus is een gespecialiseerde, onafhankelijke vermogensbeheerder uit Baarn. Voorheen werkte Schaap voor de Rabobank, Van Meer James Capel en Kempen & Co. De laatste jaren heeft Schaap als zelfstandige, veel geschreven over ontwikkelingen op de beurs. Sinds 1984 bemoeit hij zich ...

Recente artikelen van Ype Schaap

  1. Niets aan de hand, ahum
  2. Failliet Frankrijk
  3. Bazel, Bazel, we hebben een oplossing

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. rob77 25 januari 2013 10:52
    Beleggen in winkels ? Daar moet je zeker van afblijven. Ook winkelcentra met zgn "aanzuigende werking" zullen de gevolgen ondervinden van internet en het veranderende koopgedrag. Zelf koop ik al gedurende 15 jaar praktisch alles via internet. Goedkoper, praktischer en een veel groter aanbod van artikelen.

    Reddingsplan huizenmarkt ? Volstrekt onmogelijk. De huizenmarkt is zwaar gemonetariseerd door gedurende 15 jaar ieder jaar 35-40 miljard erin te pompen middels fractional reserve banking. Zelfs een stimulans van bijv. 50 miljard, wat de overheid absoluut niet kan opbrengen zonder het begrotingskort enorm op te laten lopen, zal de prijzen niet stabiliseren.
  2. forum rang 4 New dawn 13 februari 2013 16:07
    quote:

    rob77 schreef op 25 januari 2013 10:52:

    Beleggen in winkels ? Daar moet je zeker van afblijven. Ook winkelcentra met zgn "aanzuigende werking" zullen de gevolgen ondervinden van internet en het veranderende koopgedrag. Zelf koop ik al gedurende 15 jaar praktisch alles via internet. Goedkoper, praktischer en een veel groter .
    Bepaalde zaken kun je via het internet kopen, maar veel publiek wil wat ze kopen zien, vooral kleding, schoenen etc in verband met de kleur, dessin, model etc. Daarna direct passen en als het niet past, onmiddelijk wat anders passen. Ook willen ze in andere winkels direct zien wat daar te koop is. En dat geldt niet alleen voor kleding maar ook voor een nieuwe TV of computer die het publiek wil zien en er vragen over heeft.

    Op het internet ben je vaak niet goedkoper uit, niet alle webshops versturen gratis. Iets moeten terugsturen is rompslomp die tijd kost.

    Ook wil het winkelend publiek hun aankopen combinerem met andere zaken die ze wilen gaan kopen zoals vers voedsel op de markt, vis etc en een kop koffie met gebak of ander eten in de stad.

    De webshop biedt dat niet.

    Er zijn mannen die niet van winkelen houden, je ziet ze in de auto wachten tot hun vrouw terugkomt, die zullen een webshop fijn vinden.

    Verder vind ik ECP meer kwaliteit hebben dan Corio. Met name de formule van ECP die meestal verboden is in nederlandse gemeenten zuigt mensen aan uit wijde omtrek. De resultaten zijn al jaren goed ondanks de crises.

3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.