Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Slotcall: nieuwe top AEX en feest (+8,0%) en drama (-12,5%) op bullish Damrak

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 14:00 Vooruitblik: moeilijke markt, torenhoge Wall of Worry, maar geen paniek
  2. 29 sep Spectaculaire cijfers, nieuws en ontwikkelingen voorbeurs 5
  3. 28 sep Rustig voorbeurs, maar we zitten met de gebakken peren 8

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. Roesie 15 februari 2023 20:23
    Waarom zijn de transacties van Berkshire opmerkelijk? Ik denk dat meneer Buffett de data van de afgelopen maanden wat grondiger bekijkt in tegenstelling tot vele anderen die alles door een roze bril zien en gelijk de slingers ophangen. Zeker de gouden bergen die mbt de chipsector beloofd worden, worden met de dag hoger. Zelden onderbouwd met argumenten op basis van feiten, maar door aannames en speculatie. Bij veel bedrijven uit de chipsector zit de potentiële winsttoename van de komende 3-10 jaar al lang en breed bij de koersen ingeprijsd. Bij TSMC is dit wellicht minder het geval echter het aandeel is zeker niet goedkoop gezien alle risico’s. Dat het belang in Apple is uitgebreid lijkt me ook niet vreemd aangezien het van alle grote techbedrijven wellicht het meest defensief is. Samen met de overige transacties lijkt het er naar mijn mening sterk op dat meneer Buffett heeft voorgesorteerd op een recessie.
  2. Habsnurker 15 februari 2023 20:53
    Beste IEX,

    Ik weet niet hoe ik jullie anders kan bereiken dan zo. Sinds 2 weken lid van IEX Expert. Het eerste Expert magazine ontving ik (na vele mails) 6 dagen te laat. Het magazine van vorige week is inmiddels ook al 5 dagen te laat en jullie klantenservice reageert nergens op.

    Wat hebben jullie abonnees wél te bieden zo?

    Groeten van een zeer teleurgestelde abonnee.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links