Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

“Transparantie is de kracht van Binck”

“Transparantie is de kracht van Binck”

Binck greep vorig jaar net naast de Gouden Stier voor Beste broker van 2015. Dit jaar is de broker opnieuw genomineerd. Weet Binck de prestigieuze prijs dit jaar in de wacht te slepen? Wij spraken erover met Jeroen Sonsma, directeur Nederland van Binck Bank. 

Jullie zijn dit jaar genomineerd voor een Gouden Stier voor Beste Broker. Waarom zouden jullie moeten winnen? 

“Wij verdienen ‘m omdat we een goede prijs-kwaliteitsverhouding hebben in combinatie met stabiliteit. We bieden we een heel gebruiksvriendelijke omgeving met goede tools die een handreiking geven om een goede belegging te doen op een veilige en transparante manier. Wij stellen hoge eisen aan onze dienstverlening en stellen alles in het werk deze steeds weer verder te verbeteren voor onze klanten.”

Vorig jaar ging DeGiro ervandoor met de prijs voor Beste broker. Is dat voor jullie een moment om eens goed te kijken naar de concurrentie en wat er bij jullie anders kan? 

“Natuurlijk is het altijd een eye opener als de concurrent de prijs wint. Echter werd er aan de winnaar wel een belangrijk signaal afgegeven door de jury dat er wel wat gedaan moet worden aan de transparantie. En daar ligt nu juist onze kracht. Qua uitvoering weet je bij ons precies waar een order wordt uitgevoerd en met welke partij. Dat is voor ons en de klant heel belangrijk. En juist die transparantie mis ik bij andere partijen nog steeds. Wij zien dat een goede uitvoering van een aandelen- of optieorder via onze best execution methodiek de transactiekosten meer dan goed kan maken. ”

“Wanneer je bijvoorbeeld een uitvoering hebt die 1 cent beter is op een aankoop van 1000 stukken, levert dit een direct voordeel op van 10 euro. Het lastige is dat klanten dit niet direct in hun transactie herkennen.”

Even iets heel anders. Jongeren zullen steeds meer zelf vermogen moeten opbouwen om er later warmpjes bij te zitten. Hoe proberen jullie beleggen voor deze groep toegankelijker te maken? 

“Dat doen we op meerdere manieren. Zo moet bijvoorbeeld mobiel beleggen toegankelijk zijn. Daarom hebben we een populaire beleggingsapp die heel veilig in gebruik is en ook gebruiksvriendelijk is. Dat is wel een behoefte van jongeren waar we aan voldoen. Daarnaast is de mogelijkheid van periodiek beleggen met lage kosten binnen ons Fundcoach product zeer geschikt voor beginnende beleggers, bijvoorbeeld via de Alles-in-1-Portefeuilles.”

“En inderdaad zoals je zegt, pogen we jongeren bewust maken van de ontwikkeling dat de overheid het steeds meer aan jongeren, of mensen in het algemeen, overlaat om de eigen financiële planning te regelen. Daarbij is het belangrijk om de situatie, de doelen en de tijdshorizon in kaart te brengen en het juiste product aan te bieden. Zo heeft de een veel meer ervaring dan de ander en is het belangrijk dat mensen niet in de verkeerde producten stappen. Het kan dus ook best zijn dat niet iedereen zou moeten beleggen maar dat je soms beter kunt gaan sparen. Dat willen we dus ook gaan aanbieden.”

Hoe proberen jullie verder nog om beleggen toegankelijker te maken?

“Dat doen we onder andere door de inzet van onze Academy, waarbij we werken met onze eigen trainers. Je kunt bij ons als beginnende belegger rechtstreeks met zo’n trainer aan de telefoon komen en dat kan zeker ook voor jongeren interessant zijn. Daarnaast organiseren we webinars, die ook voor veel mensen veel interessanter en toegankelijker zijn dan een seminar in een zaaltje. Toch is het opvallend dat de gemiddelde belegger nog vrij oud is. Jongeren zitten nog wat meer in de gamification-achtige producten dan de serieuze producten.”

“Ik zie startups zoals bijvoorbeeld  BUX overigens meer als een verrijking van de markt, dan als een directe concurrent. Ze maken jongeren vrij vroeg bekend met beleggen en als ze volwassen worden verwacht ik dat ze uit het spel stappen en meer gaan richting een volwassen broker.”

Plannen Binck

Meer weten over hoe Binck denkt weer innovatief te worden en over de plannen van de broker? Bekijk dan in onderstaande video het gesprek dat wij hierover hadden met Jeroen Sonsma van Binck. 


De Redactie van IEX bestaat uit een team van content managers, journalisten en analisten, met opgeteld meer dan honderd jaar ervaring in het produceren en publiceren van beleggingsinformatie en -opinies. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies, of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Het is mogelijk dat redactieleden posities hebben in een of meer van de genoemde fondsen.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Redactie IEX

Het redactieteam van IEX bestaat uit content managers, journalisten en analisten, met opgeteld meer dan 100 jaar ervaring in het produceren en publiceren van beleggingsinformatie en -opinies. De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse inhoud op de diverse beleggersplatforms van IEX Media, zoals IEX.nl, Belegger.nl, B...

Meer over Redactie IEX

Recente artikelen van Redactie IEX

  1. 18 apr Morgen in de IEX BeleggersPodcast: JET, ASML de Halculator en nog veel meer 1
  2. 16 apr Just Eat Takeaway trekt stekker uit Nieuw-Zeeland 4
  3. 16 apr Consumentenbond daagt Albert Heijn voor rechter om fouten in kassabonnen 5

Gerelateerd

Reacties

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links