Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

DeGiro: "Nu inzetten op gebruiksvriendelijkheid"

Interview Gijs Nagel directeur DeGiro

Vorig jaar wist prijsvechter DeGiro een Gouden Stier in de wacht te slepen voor Beste broker. De vakjury had echter ook wat kritiek. Wat heeft DeGiro daarmee gedaan? En blijven ook in de toekomst lage transactiekosten het belangrijkst voor de broker?

We hebben een gesprek met Gijs Nagel, medeoprichter en directeur van DeGiro.

De vakjury van de Gouden Stier vond in 2015 dat DeGiro transparanter moest worden over kosten en risico’s. In onderstaande video legt Nagel uit wat er met dit advies gedaan is.

Prijsvechter

In het gesprek gaat Nagel verder in op transparantie over de veiligheid. Ook vertelt hij over wat in de toekomst belangrijk is voor DeGiro. “We zullen altijd een prijsvechter blijven, maar we gaan nu inzetten op de mobiele site, nieuwe producten en gebruiksvriendelijkheid.” 


De Redactie van IEX bestaat uit een team van content managers, journalisten en analisten, met opgeteld meer dan honderd jaar ervaring in het produceren en publiceren van beleggingsinformatie en -opinies. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies, of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Het is mogelijk dat redactieleden posities hebben in een of meer van de genoemde fondsen. Klik hier voor een overzicht van hun beleggingen.

Auteur: Redactie

Het redactieteam van IEX bestaat uit content managers, journalisten en analisten, met opgeteld meer dan 100 jaar ervaring in het produceren en publiceren van beleggingsinformatie en -opinies. De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse inhoud op de diverse beleggersplatforms van IEX Media, zoals IEX.nl, Belegger.nl, B...

Meer over Redactie

Recente artikelen van Redactie

  1. 23 sep Gezocht: Product Owner/Product Manager voor IEX
  2. 20 sep Vier interessante ETF’s voor beginnende beleggers 44
  3. 20 sep De Slimste Belegger: aan de slag met Turbo's

Gerelateerd

Reacties

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. knax63 2 november 2016 11:54
    Ze zijn zeker goedkoper als de meeste anderen. Dat zeker een marketing issue.
    De site moet echt beter want die is voor veel traders echt niet te goed. En vooral snelheid is cruciaal.
    De basis is aardig maar moet eens goed naar gekeken worden. Ik heb zelf al wat ideen aangedragen. Die softwarematig makkelijk te implementeren zijn.
    Ps ik was vroeger zelf software ontwikkelaar.
    De software pakketten van de grote banken zijn zwaar verouderd en niet gebruikers vriendelijk voor veel traders. Zo moet het echt niet.
    Ik moet wel zeggen hun helpdesk hebben uiterst vriendelijk mensen die goed kunnen helpen. Maar als Trader wil ik gewoon solide platform en altijd vlotte verbinding en vooral slim gebruik van bandbreedte. Hier valt winst te behalen.

    Meer prijs helpt niet gewoon veel traden dan halen ze meer binnen als een abonnement. Daar hebben de meeste vreselijk hekel aan in het groep waar ik in zit.

    Succes met upgraden van platform.
  2. [verwijderd] 2 november 2016 21:14
    Stabiliteit zegt Dhr. Nagel.... Tijdens brexit ochtend lag zijn systeem er vier uu´r uit of portefeuilles op blanco... Het is maar hoe je het woord ¨druk uitdrukt. Bij Alex waar ik al 12 jaar beleg had ik geen centje pijn die ochtend....Ben Alex klant van het eerste uur en als ik de gebruiksvriendelijkheid van het platform en de nieuwe app bekijk heb ik geen zin om bij een broker te gaan beleggen die zomaar iets roept... waar maak je bij Degiro nou geld naar over...een rekening heb je niet want volgens mij hebben ze geen bankstatus? en een eigen vermogen van 2 ton? Daarnaast nog dat verhaal van het HIQ fund waar ze hun klanttransacties tegen weg zouden strepen dit maakt al jaren verlies... www.hiqinvest.com/en/investment-funds...

    Bezint eer u begint... tel er nog de rare activiteiten bij op inzake het gekke rondje waarmee ze geld gingen ophalen: www.amsterdamtrader.com/2016/05/degir...

    Veel giro klanten hadden klachten wbt de bereikbaarheid. Tot mijn stomme verbazing las ik een bericht, van directielid Nagel, in DFT van 1u geleden dat ze de drukste maar probleemloze dag hebben. Als reactie daarop heb ik de volgende email gestuurd:

    "ik lees net dat volgens uw heer Nagel de giro haar drukste dag heeft gehad. Zal best waar zijn.
    Hij voegt daar aan toe dat de dag probleemloos bij de giro is verlopen. Ik weet niet in welke wereld dhr. Nagel verkeerd, maar als ie even een paar beurs forums leest, zal hij waarschijnlijk weer terugkeren op moeder aarde.
    Zelf heb ik ook problemen en heb ik uren niet kunnen handelen, want alhoewel de site bereikbaar was, functioneerde deze totaal niet. Ik neem aan dat ik hiervoor een schadeclaim kan indien. Ook zou ik het op prijs stellen als uw hr. Nagel zijn
    belachelijke stellen publiekelijk rectificeert want als klant voel ik mij ook nog eens belachelijk gemaakt".

    Wellicht dat andere giro "slachtoffers"deze Nagel ook een wake up call kunne geven.
  3. Met Effekt 3 november 2016 10:12
    quote:

    Warren1951 schreef op 2 november 2016 21:14:

    Stabiliteit zegt Dhr. Nagel.... Tijdens brexit ochtend lag zijn systeem er vier uu´r uit of portefeuilles op blanco...
    ...

    Wellicht dat andere giro "slachtoffers"deze Nagel ook een wake up call kunne geven.

    Mijn ervaring met Degiro is ook dat ze drukke dagen niet aankunnen. Systeem reageert niet of erg traag. Voor koersinformatie zijn er gelukkig alternatieven maar om de orders in te leggen moet hun site wel werken.
    Ik kan technisch een aantal oplossingen aandragen maar hopelijk kunnen zij zelf die expertise ook verkrijgen ... en dan implementeren.
4 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links