Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Internetadvertenties zijn zó 2012

Internetadvertenties zijn zó 2012

 

De volgende grafiek komt pas ergens de komende jaren beschikbaar: heeft dit consequenties voor hoe advertentiegelden gaan stromen? Wellicht gaat print wel weer eens een comeback maken, wie weet. Hier komt The Economist mee en vult u de namen zelf maar in: Google, Facebook et cetera:

 

 

Zelf ben ik verwoed YouTuber en ik ben herboren sinds ik daar een ad-blocker op heb gezet. Sorry Robeco, maar ik werd gek van dat Belegvarken van jullie bij vrijwel ieder filmpje:-) Rest nog de terreur van zelfsspelende video's. Vaak heb ik tientallen schermen open staan en vind die dan maar.

Nu zijn Google en Facebook - om de twee grootste en belangrijkste meteen te noemen - ook niet op hun achterhoofd gevallen. Ongetwijfeld hebben ze teams aan het werk om nog slimmer of selectiever reclame te distribueren. Er valt zeker met al die big data binnen handbereik genoeg te verzinnen.

Ik noem maar wat: als ik nadat het Belegvarken al tien keer op mijn schermen voorbij is gekomen en ik die allemaal binnen 1,34 seconden heb wegeklikt, YouTube op het idee komt om die advertentie niet meer op mijn IP-adres vertonen en me te bedelven onder waar ik wel op klik.

Racefietsen ofzo. Espresso-apparaten, mooie pakken, kekke schoenen of basgitaren. Van die dingen waar een mens nooit genoeg van heeft. Zonder gekheid, die internetbedrijven moeten wat verzinnen - en gaan dat zeker doen - om die advertentiegelden hun kant te laten blijven uitkomen.

Ook voor hen is er geen free lunch en dat er wat moet gebeuren bewijst die grafiek? Ouwe printbedrijven mogen ook weer creatief worden om adverteerders te verleiden, die alleen maar nullen in hun prachtige, gedetailleerde AdWords rapportages tegenkomen.


Arend Jan Kamp is senior content manager van IEX. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Gerelateerd

Reacties

17 Posts
| Omlaag ↓
  1. Eventus docebit 8 juni 2015 17:46
    Hah. Hoe meer advertentiebedrijven me dwingen om advertenties te bekijken, hoe meer ik geneigd ben om dan ook de bijbehorende content maar niet meer te consumeren. De Nu.nl app heeft daar een handje van: voorafgaand aan elk filmpje een advertentie van 15-30 seconden tonen. Okee, kijk ik toch géén filmpjes op Nu.nl? Het is niet dat ik daar nou echt wat aan mis of zo.

    Misschien is de tijd gekomen om met een hele grote groep Internetters af te spreken dat we elk product dat in die forcedfeedfilmpjes wordt aangeprezen gaan boycotten? Niks adblocken. Omzetblocken! Leren ze het gauw genoeg af ;-)
  2. forum rang 6 De amateur 8 juni 2015 18:38
    quote:

    positive schreef op 8 juni 2015 17:34:

    Tx voor de tip. Gelijk Adblock geïnstalleerd om van die irritante IEX reclames af te zijn:-)
    Kreeg laatst van Ken Fisher zelfs thuis was opgestuurd. Zie die reclame altijd alleen hier en nog nooit mijn info gegeven. Moet toch via IEX zijn gegaan op 1 of andere manier.
  3. Tradingmate 9 juni 2015 01:19
    Ik snap best dat sites reclame moeten maken om aan inkomsten te komen. Ik zou daarom het liefst geen Ad "Blokker" (sluikreclame) gebruiken. En als ik zoals nu op mijn iPhone internet heb ik geen adblocker.
    Maar als ik op mij oude macje uit 2009 op een site zit waar van die gelikte advertenties staan met bewegende beelden en geluid (Daar heeft deze site ook nog al een handje van) dan begint mijn ventilator altijd zo te loeien ....buitengewoon irritant.
    Dus dan is er nog maar één optie, en dat is een adblocker.
    ....en die is dan ook nog milieuvriendelijk, want mijn Mac verbruikt blijkbaar dan ook minder stroom! Wanneer komt de EU met regels??

    Overigens, ik zie het verdien model van de adblockers even niet,... Ik heb mijn adblocker gratis gedownload. En in het gebruik zie ik ook geen advertenties. Dus de mensen die hierboven de suggestie doen dat adblocker-makende bedrijven veel winst zouden maken betwijfel ik.
  4. [verwijderd] 9 juni 2015 12:15
    Vandaar dat ik op al mijn sites al plugins heb zitten die gebruikers van Adblockers te toegang zal weigeren. Je kan kiezen: ads of je kan je internetabonnement over aan paar jaar opzeggen.
    Gebruikers van Adblockers zijn de luizen in de pels van het gratis internet. Als iedereen over 5 jaar een euro of 2 moet betalen PER bezoek aan een website, dan komt dat door bovenstaande losers die ervoor gezorgd hebben...

    Oh, en sites als IEX zijn nog erger, door mensen pas een reactie te kunnen laten plaatsen als je eerst toestemming geeft voor spam... Daarbij is het echter geen confirmed Opt-In, dus is IEX nog steeds strafbaar en zal bij de eerste spam van IEX een klacht richting de OPTA gaan. Hoewel het tijdelijke mailadres dat ik heb gebruikt, over 5 minuten al ophoudt te bestaan, en het adres en telefoonnummer uit de lucht gegrepen zijn....
  5. Eventus docebit 9 juni 2015 23:11
    quote:

    Peter S schreef op 9 juni 2015 12:15:

    Vandaar dat ik op al mijn sites al plugins heb zitten die gebruikers van Adblockers te toegang zal weigeren. Je kan kiezen: ads of je kan je internetabonnement over aan paar jaar opzeggen.
    Gebruikers van Adblockers zijn de luizen in de pels van het gratis internet. Als iedereen over 5 jaar een euro of 2 moet betalen PER bezoek aan een website, dan komt dat door bovenstaande losers die ervoor gezorgd hebben...
    Wel, als je site zonder adblocker niet te bekijken is, dan mis ik er wat mij betreft niks aan. En ik zal ook nooit weten wat.

    Losers? Het zijn juist de haaien die elk communicatiemiddel binnen de kortste keren kapen als reclamekanaal die maken dat mensen op een gegeven moment afhaken. Als ze wat minder opdringerig zouden zijn, dan zouden mensen de behoefte niet voelen om een adblocker te installeren.

    2 Euro per bezoek? Uit de lucht gegrepen. Is uit de tijd dat mensen dachten dat websites net zoiets waren als tijdschriften.
  6. forum rang 6 pietje-2005 30 maart 2016 08:11
    Moet toegeven dat gebruik van AdBlocker hier en daar niet het surfen verbetert.
    Wat een geouwehoer met die reclames!
    Gisteren nog een pop-up voor feedback van IEX, en wilde dat gaan doen met wat opmerkingen over reclames, maar feedback-gebeuren verdween alsof het doorhad dat ik minder positief zou zijn.
    Die reclames en laadtijden met internet beginnen echt stevig te irriteren; irriteert meer als IS ;-)
    Wat is de beste oplossing?
    Iemand nog een tip?
17 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links