Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: Overshoot of vervolg?

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Bas Heijink

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Meer over Bas Heijink

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. jun '17 TA Arcelor Mittal: Buy the dip 12
  2. jun '17 TA: Bedankt! 411
  3. jun '17 TA: Van lang naar kort 425

Reacties

529 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 27 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 september 2014 20:35
    quote:

    pal schreef op 6 september 2014 20:23:

    @haager,

    heb je een voorkeur voor een van je 3 opties ?

    want daarmee kan je nu toch weinig.
    zo'n onduidelijk beeld momenteel ?

    thx

    pal
    Een voorkeur? Ja. Onduidelijk? Eigenlijk niet, want kijkende naar de spx, opex et al denk ik dat 3 het meest waarschijnlijk zal zijn, alleen dat de aangegeven tops en de bodems nog van de waarzegster zijn en volgens haar zal ik inmiddels al geslaagt zijn in het halen van de wereldheerschap - ze zit dus een jaar of 250 verkeerd met haar predictie. Maar, dat ben ik van haar al gewend sinds het middeleeuwen en verdere observatie van de markten zal meer duidelijkheid geven.
    Wij staan vrij dicht voor een draai (1-2 dagen), daar zijn het zowel de tarot-kaartjes, de kippenbotten en mijn weerstandslijnen mee eens.
  2. hap 6 september 2014 21:25
    De banken waar deze TAers in dienst zijn weten donders goed dat TA van nul en generlei waarde is. De enige reden waarom ze deze lieden in dienst hebben is omdat het omzet genereert. Het maakt voor deze banken niet uit of de koersen omlaag of omhoog gaan, zolang er maar aandelen gekocht en verkocht worden. Dat levert hen geld op. Als die technische analyses zo goed waren, zouden ze die wel voor zichzelf houden. In plaats daarvan laten ze die TAers al hun analyses openbaar maken, bijvoorbeeld op deze web site. Ze verdienen dus niet aan die TA-adviezen zelf, maar aan de wat naïeve TA-believers die de adviezen om te handelen opvolgen.
  3. [verwijderd] 6 september 2014 21:55
    Hier ben ik absoluut niet mee eens. Ik heb menige forex paren met KD tot een paar cijfers achter de komma goed voorspeld en menige omkeer van US indices. Allemaal obv TA. Ook genoeg keren dat de klo@o de andere kant op gaat. 100% zekerheid geeft het niet. Het is afhankelijk van methodiek, situatie en marktomstandigheden. Maar om het waardeloos te noemen...

    Welke methode gebruik jij dat je tot die conclusie komt?

    En wat Bas betreft. Hij gebruikt 1 vaste standaard methode die ook nog zeer generalistisch is. Old school. Zelf vind ik het te oppervlakkig en niet gek dat er veel condities aan vast gehangen wordt.

    quote:

    hap schreef op 6 september 2014 21:25:

    De banken waar deze TAers in dienst zijn weten donders goed dat TA van nul en generlei waarde is.
  4. [verwijderd] 6 september 2014 21:59
    quote:

    Robert147 schreef op 5 september 2014 21:59:

    Dit had ik ECHT niet verwacht. Er is echt niks wat de yanks kan laten dalen. Ik ben er weer ingetrapt door short te gaan op de AEX.
    Ik had hetzelfde gevoel vorige week, volgeladen met calls het weekend in, dacht ik ook dat ik ze kon afschrijven. Maandag met 3,5k winst verkocht. Nog net niet die 5k die F1F me beloofde...:-))

    Uitgaande van alle verhalen en futures, zou je weer een mooie, groene maandag verwachten....maar ja, eerst maar even afwachten. Mijn grootse winst-trades waren iedere keer op een moment dat ik ze niet verwachtte. Nu zit ik met 25 stuks a8 p 418, vrij kansloos op dit moment. Maar je moet emotie compleet uitschakelen en rustig de maandag afwachten. Psychisch afgeschreven nu, kan het alleen maar meevallen...:-))

    Het blijft een mooi spel.
  5. [verwijderd] 6 september 2014 22:06
    quote:

    Zen Master DGT schreef op 6 september 2014 21:55:

    Hier ben ik absoluut niet mee eens. Ik heb menige forex paren met KD tot een paar cijfers achter de komma goed voorspeld en menige omkeer van US indices. Allemaal obv TA. Ook genoeg keren dat de klo@o de andere kant op gaat. 100% zekerheid geeft het niet. Het is afhankelijk van methodiek, situatie en marktomstandigheden. Maar om het waardeloos te noemen...

    Welke methode gebruik jij dat je tot die conclusie komt?

    En wat Bas betreft. Hij gebruikt 1 vaste standaard methode die ook nog zeer generalistisch is. Old school. Zelf vind ik het te oppervlakkig en niet gek dat er veel condities aan vast gehangen wordt.

    [...]
    Groene, dus jij denkt dat die TA-ers zoals Bas en Nico voor de " Booster en co " geen toegevoegde waarde hebben voor ING( sprinters ) en RBS ( Boosters )...?

    Dat ze daar in de vergaderruimte niet een keertje over hebben zitten nadenken? Jawel toch? Prima business model hoor.

    De keren dat Nico het woord Booster gebruikt in zijn tweets, zijn niet op een hand te tellen. Maar dat weet jij ook wel.
  6. [verwijderd] 6 september 2014 22:24
    Ik schreef nergens dat banken en brokers geen belangen hebben. Ik schreef alleen dat TA zelf alles behalve waardeloos is. Het zijn eerder die analisten die schrijven omdat ze MOETEN schrijven.

    Dat er analisten ingehuurd zijn door banken en brokers om handelen te stimuleren ben ik het helemaal mee eens. Ik ben ook niet psychisch afgeschreven. Maar dat wilt niet zeggen dat ze met slechte analyses komen. Of jij long of short gaat. De bank verdient toch wel en als ze willen stoppen ze je toch wel uit.

    quote:

    Libertarian schreef op 6 september 2014 22:06:

    [...]

    Groene, dus jij denkt dat die TA-ers zoals Bas en Nico voor de " Booster en co " geen toegevoegde waarde hebben voor ING( sprinters ) en RBS ( Boosters )...?

    Dat ze daar in de vergaderruimte niet een keertje over hebben zitten nadenken? Jawel toch? Prima business model hoor.

    De keren dat Nico het woord Booster gebruikt in zijn tweets, zijn niet op een hand te tellen. Maar dat weet jij ook wel.
529 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 27 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links