Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aantal stakers bij Air France neemt toe

PARIJS (AFN) - De stakingsbereidheid bij het cabinepersoneel van Air France lijkt toe te nemen. Had voor vrijdag 37 procent zich aangemeld als staker, voor zaterdag is dat al 42 procent. De gevolgen voor het vluchtschema zijn niet veel groter dan de afgelopen dagen, meldde de luchtvaartmaatschappij.

Net als de voorbije dagen zullen volgens Air France vier op de vijf vluchten gewoon door kunnen gaan. Van de vluchten naar verre bestemmingen verwacht het zusterbedrijf van KLM minstens 90 procent te kunnen laten vertrekken.

Het Europese netwerk wordt zwaarder getroffen. Daar houdt Air France er rekening mee dat tot 30 procent van de vluchten uitvalt. Van de binnenlandse vluchten zal maximaal een op de vijf worden geannuleerd.

Vakantiegangers

Het cabinepersoneel is het niet eens met plannen van Air France om verder in de kosten te snijden. Daarom wordt al sinds woensdag gestaakt. De acties gaan door tot en met volgende week dinsdag.

Ook voor vakantiegangers die niet met het vliegtuig gaan, kan de staking vervelende gevolgen hebben. Dit weekeinde wordt toch al topdrukte verwacht op de Franse snelwegen. Bij stakingen van de nationale luchtvaartmaatschappij is er doorgaans nog meer verkeer op de weg, zeker als ook binnenlandse vluchten uitvallen.

De piloten van Air France legden in juni een paar dagen het werk neer. Zij deden dat precies in het weekeinde dat het EK voetbal in Frankrijk begon. Die staking heeft het bedrijf naar schatting zo'n 40 miljoen euro gekost.

Lees over dit aandeel ook

  1. 24 apr Nieuwe commissarissen en CFO voor KLM
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM

Gerelateerd

Reacties

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 juli 2016 13:50
    Die nieuwe Franse directeur heeft een goede reputatie: in het verleden heeft hij de stekker uit een groot veerbedrijf getrokken, het onderdeel functioneerde niet goed, de vakbonden waren furieus, er werd met meubilair gegooid en vechtpartijen waren er ook.

    Hij gaat binnenkort met een Masterplan doorkomen, en hij zal zeker doorpakken!

    Misschien dat IPB volledig afschaffen om de bezettingsgraad met vele procenten op te voeren...(Vaste, reeds geboekte passagiers als overboekt wegzetten omdat er een paar KLM-senioren willen shoppen in NY gaat dan ook eindelijk tot het verleden behoren)

    De cashflow bij KLM-AF is gigantisch, het zou toch al geweldig zijn als de marge iets opgepoetst kan worden.....
  2. [verwijderd] 29 juli 2016 14:27
    quote:

    paulta schreef op 29 juli 2016 13:50:

    Misschien dat IPB volledig afschaffen om de bezettingsgraad met vele procenten op te voeren...(Vaste, reeds geboekte passagiers als overboekt wegzetten omdat er een paar KLM-senioren willen shoppen in NY gaat dan ook eindelijk tot het verleden behoren)
    Als je ergens geen verstand van hebt, moet je er misschien niets over schrijven.

    IPBen voert juist de bezettingsgraad op. Het is bedoeld om lege stoelen te vullen.

  3. [verwijderd] 29 juli 2016 14:44
    "om lege stoelen te vullen"

    Klopt! maar om op een volle kist medewerkers voor te laten gaan voor betalende klanten is niet commercieel en eigenlijk helemaal hoempapa, haal dat IPB er helemaal uit, het is niet meer van deze tijd.

    Op een volle kist betalende passagiers passeren voor onbetaalde medewerkers die ook mee willen.
    Indien Plaats Beschikbaar(IPB) klinkt voordelig, vriendelijk en sociaal, maar in praktijk werkt het anders.

    Zonder AF is KLM veel meer waard, de synergie voordelen zijn niet zichtbaar, de nadelige synergie nadelen lezen we wel elke week in de krant.

    KLM is een mooi bedrijf ZONDER dat Franse aanhangsel.....

  4. [verwijderd] 29 juli 2016 15:06
    quote:

    paulta schreef op 29 juli 2016 14:44:

    "om lege stoelen te vullen"

    Klopt! maar om op een volle kist medewerkers voor te laten gaan voor betalende klanten is niet commercieel en eigenlijk helemaal hoempapa, haal dat IPB er helemaal uit, het is niet meer van deze tijd.

    Op een volle kist betalende passagiers passeren voor onbetaalde medewerkers die ook mee willen.
    Indien Plaats Beschikbaar(IPB) klinkt voordelig, vriendelijk en sociaal, maar in praktijk werkt het anders.

    Wederom een klok en klepel verhaal. Ben benieuwd waar jullie deze 'kennis' vandaan halen (categorie: ik ken iemand die iemand kent...)

    Iedere IPBer heeft een bepaald nummer, het nummer van een passagier is altijd veel beter dan dat van een IPBer. De enige IPBers die voorrang hebben boven een passagier is top management en dat is een handje vol. De overige 32.980 KLMers staan gewoon achter in de rij en worden gewoon weggestuurd als het vliegtuig vol is. Heb het zelf vaak genoeg meegemaakt (en ik ben piloot met een zeer goed nummer).

    PS een ticket kost gewoon geld overigens....

    Stop ajb met dit soort onzin te vertellen, het internet staat al vol met onzin en vooroordelen over KLMers.....
  5. [verwijderd] 29 juli 2016 15:24
    Als dit achter de Knuppel zit wil ik niet meer mee! bovenstaande vertegenwoordiger van "Onze Koninklijke" komt gefrustreerd over, ik ruik angstzweet, job-fail,een trillende stickshaker, een going-down figuur.

    Elke ingewijde, dus ook jij Mc, weet dat heel "Amstelveen" altijd mee kan hoe overboekt de vlucht ook is, collegas met zwembroeken, shoppingbags, vriendjes die bezocht moeten worden, het bekende werk dus.
    De nieuwe CEO gaat IPB dus echt afbouwen, het feit dat het al besproken wordt in de media is een opzet.....

    Martinair is qua vracht nu compleet uitgefaseerd, de laatste MD-11 staat nu in de dessert, geseald en wel, slooprijp dus...

    De nieuwe CEO gaat de keus maken van of met IC stoppen of met Europees stoppen, een heel moeilijke stap dus....pilootje!
  6. [verwijderd] 29 juli 2016 15:41
    Het is inderdaad heel frustreerend dat mensen onzin als waarheid verkopen over een bedrijf of beroepsgroep waar je van houdt. Dit pilootje (waarom je me zo moet noemen is me onduidelijk, je kunt ook bij feiten proberen te blijven ipv personen spontaan te schofferen) is niet gefrustreerd of bang, er zijn wereldwijd ruim voldoende banen.

    Maar 'troll' maar rustig verder hoor, het is erg vermakelijk.
  7. [verwijderd] 29 juli 2016 15:43
    www.shortsell.nl/short/AirFrance-KLM

    Ik zie het nu ook pas! 10% short op nummer 1 in Nederland.
    Terwijl het aandeel al van 8 euro naar beneden is gekomen, en dan toch nog 3% bijsteken vanaf huidig nivo, wat weten ze wat wij niet weten?

    De Markt gaat nu duidelijk eisen, cockpit-personeel uitvlaggen als meest mogelijke optie om echt het verschil te maken?

    Het Easyjet-concept, of erger nog! The Emirates volgen en louter op vlieguren uitbetalen? onder druk wordt alles vloeibaar....
  8. [verwijderd] 29 juli 2016 15:48
    " een stuk meer netto kunt verdienen"

    Puur geld gedreven dus! gelijk het probleem binnen deze enorme organisatie, de "Jonge Prinsjes" willen alleen maar meer(geld) voor minder(werk)
    Bij kleine ondernemingen zijn ze solidair en zakken ze samen in loon om een minder periode door te komen en later weer te corrigeren, ik zie dat niet bij de "koninklijke" gebeuren...

    Zelfs een Stess die "standby" staat(dus eigenlijk vrij is) doet gewoon de volle mep, dat kan toch niet meer in deze tijd......
11 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,964 24 apr
+0,030 +0,30%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links