IEX.nl home
WORD NU GRATIS LID   /   INLOGGEN  
Probeer nu gratis!
Nieuw op IEX:
Interactieve grafieken
Maak, bewaar, print of exporteer uw eigen technische analyses
IEX Universiteit
Leren beleggen? Ga nu naar de IEX Beleggersuniversiteit!
IEX Ledenacties
Doe mee aan de acties van IEX.nl en win mooie prijzen!
Speedersectie
De speedersectie op IEX is vernieuwd!
Real-time koersen
Geheel vernieuwd en tegen de laagste prijs van Nederland
U bent hier | Forums | Koffiekamer | White Monday

Koffiekamer - White Monday

Dockwise geeft update: nieuwe orders (backlog update, engelstalig persbericht)

Zoeken Reageer 

Beate - 23 jan 10, 12:08 | Dit is niet OK | Aanbevolen:1

Je ziet plotseling weer allerlei spookberichten over een 'black monday. Als ik dat vergelijk met de keren in het verleden dat er in het weekend ook rijkelijk over 'black monday' werd geschreven, dan 'kan ik iedereen geruststellen,: dat kwam dan zelden uit. Meestal werden dit soort onheilsberichten geschreven nadat de beurs even door de knieen ging. De maandag daarop misschien nog ietsje verder zakken, maar dan meestal weer omhoog. Leuk voor de countertraders, dus.

Groetjes,
Beate
crackedtooth - 23 jan 10, 12:13 | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

grote kans eerste helft maandag rood om de weekend retail angsthazen eruit te jagen en daarna bounce of de dag erna, maar we zullen zien

doom en gloom geloof ik niet in, en retest van de eerdere highs uiteindelijk wel,... wanneer ie dan stalled dan wel negatiever
PierreDeLaF - 23 jan 10, 12:18 | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

Toch weer de Bijbel erbij gehaald? Zou de Geest uit de fles gaan? Of Bernanke ten Hemel stijgen?

Op of vóór Witte Maandag, ook wel Pinksteren genoemd:

"de gebeurtenissen vinden plaats op het feest van de eerstelingen Sjavoeot, in Jeruzalem. Om 9 uur 's ochtends zijn de discipelen en enkele andere gelovigen bij elkaar, een groep van ongeveer 120 personen, in een ruimte op de berg Zion.

Plotseling kwam er uit de hemel een geluid dat leek op een enorme windvlaag en het vulde het hele huis, waar zij zaten. Op hun hoofden vertoonden zich tongen als van vuur, die zich verdeelden, en het zette zich op ieder van hen. Zij werden allen vervuld met de Heilige Geest en begonnen in vreemde talen te spreken, zoals de Geest het hun gaf uit te spreken.
De mensen die vervuld zijn met de Heilige Geest spreken tongentaal, profeteren en verkondingen het Evangelie in allerlei talen. Door alle geluiden wordt een grote menigte aangetrokken."

[Wiki]
Beate - 23 jan 10, 12:20 | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

In reaktie op Crackedfooth: dat verwacht ik ook zo. Nog even iets lager en dan weer omhoog. De aankondigingen van Obama om het traden van banken aan banden te leggen hing al lang in de lucht en daarom zijn de bankaandelen de laatste maanden al sterk gedaald. Bovendien zal het voorstel van Obama in de praktijk nog worden verwaterd. De banken moesten nog een lesje leren, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Het bankenonkruid zal blijven doorwoekeren en ze gaan gewoon weer leuke winsten maken. Nu gelooft men dat even niet zo. Over een poosje dringt dat weer door.

groetjes,
beate
Beate - 23 jan 10, 12:24 | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

PierreDeLaF schreef:

Toch weer de Bijbel erbij gehaald? Zou de Geest uit de fles gaan? Of Bernanke ten Hemel stijgen?

Op of vóór Witte Maandag, ook wel Pinksteren genoemd:

"de gebeurtenissen vinden plaats op het feest van de eerstelingen Sjavoeot, in Jeruzalem. Om 9 uur 's ochtends zijn de discipelen en enkele andere gelovigen bij elkaar, een groep van ongeveer 120 personen, in een ruimte op de berg Zion.

Plotseling kwam er uit de hemel een geluid dat leek op een enorme windvlaag en het vulde het hele huis, waar zij zaten. Op hun hoofden vertoonden zich tongen als van vuur, die zich verdeelden, en het zette zich op ieder van hen. Zij werden allen vervuld met de Heilige Geest en begonnen in vreemde talen te spreken, zoals de Geest het hun gaf uit te spreken.
De mensen die vervuld zijn met de Heilige Geest spreken tongentaal, profeteren en verkondingen het Evangelie in allerlei talen. Door alle geluiden wordt een grote menigte aangetrokken."

[Wiki]

Wel een interessante gedachte. Misschien staat er iets in de bijbel over witte maandagen. zwarte maandagen kent de bijbel volgens mij niet.

Groetjes,
Beate
bert pit - 23 jan 10, 12:50 | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

Ik denk dat onder de 315 velen op de verkoopknop drukken. Daarna weer omhoog.
amgwatcher - 23 jan 10, 12:58 | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

Geert Schaaij denkt aan een bodem op 290.
Op 300 punten stap ik weer in.
Andere mensen zeggen dat we onder de maart bodems gaan uitkomen de komende periode.
Hirsch - 23 jan 10, 13:03 | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

Een morning doji star gloort in de daggrafiek van de AEX-index zodat de MA50 en tevens dagbodem van afgelopen vrijdag rond 327 enige steun kan bieden.

Als die steun doorbroken wordt geeft een AEX-niveau van 312 op de P&F grafiek nog steeds een positief verloop aan
Pas het doorbreken van het niveau van 297 verandert het trendbeeld drastisch.

Let wel op de stand van zaken eind komende week. As January goes so goes the year!

Groet.
Beate - 23 jan 10, 13:22 | Dit is niet OK | Aanbevolen:1

Zo zie je maar weer wat voor wijsheden de Koffiekamer oplevert. Vorig jaar maart was de wereld extreem onzeker over de solvabiliteit van banken. Dat is nu dus niet mer het geval. het gaat er alleen om in hoeverre banken in hun mogelijkheden (lees: upsides) worden beperkt. Heel wat positiever dan het donkere verhaal vorig jaar, dus. Merk op dat bankaandelen in de laatste 2,5 jaar al extreem zijn afgestraft. Nu de bonusgraaiende managers nog, dan zijn we voorlopig klaar.

Groetjes,
Beate
crackedtooth - 23 jan 10, 14:45 | Dit is niet OK | Aanbevolen:0

Obama zet nu keihard in omdat banken weigerden om hogere bufferkapitaal regels te hanteren.

Ik verwacht een compromis waarin obama zijn voorstel laat varen in ruil voor strictere regulering en hogere kapitaaleisen binnen het huidige system

groet,

Robin

[1]  2  3  4  5  Volgende
Markt vandaag
Wall Street houdt hogere koersen vast
AEX-inde326,57+0,32%
EUR/USD1,2814+0,07%
FRANKF.-6.083,850,00%
Gold Wor1.251,43+0,56%
IEXFonds148,18+0,36%
LONDEN-F5.371,04+0,09%
NY-DJ-In10.275,68+0,06%
NY-Nasda2.188,93+0,56%
Stijgers
Ordina+4,28%
InnoConcepts+4,21%
Wessanen, Kon.+3,65%
TomTom+3,21%
USG People+2,91%

Dalers
AMG-8,10%
Antonov-5,56%
Gamma Holding-3,50%
Qurius-3,15%
Boskalis Westm.,Ko...-2,43%

Mijn forums

Mijn watchlist
Hier uw persoonlijke watchlist?
Log nu in.

Mijn portefeuilles
Hier uw eigen portefeuille?
Log nu in.

Over IEX  |  Het Team  |  Adverteren  |  IR op IEX  |  Perskamer  |  Disclaimer  |  Privacy statement  |  Contact  | 

Koersdata is minimaal 15 minuten vertraagd. Powered by: