Heb zelf vandaag weer wat steepeners aan mijn portefeuille toegevoegd.
Het betreft de nib 7% 05/40.noteert nu rond de 65%.
Uitkering = 4* (10jaars rente-2jaarsrente) met minimum van 2.85 en max van 8.5%.
Omdat je nu maar 65% betaald is minimum dus nu iets boven de 4% en mocht de korte rente toch weer duidelijk wegzakken in de toekomst dan kan de uitkering dus weer flink oplopen tot ongeveer 12%.
Ik vind het een aardige dobbel, met toch een mooie jaarlijkse uitkering. Iemand anders een mening over deze steepener??
op zich wel een mooie op deze prijs. effectief rendement 5,1% als je uitgaat van alleen minimum coupon.
let er wel op dat het een achtergestelde NIBC lening betreft (BBB+ rating) dus er zit wel wat krediteurenrisico aan.
ze hebben een paar weken terug een perpetual in $ gebracht (1 notch lagere rating) tegen 7 5/8 coupon, hetgeen ongeveer overeenkomt met 6 3/8% in euro's.
grappige van zo'n steepener is dat hij het waarschijnlijk goed gaat doen als er een recessie aankomt, leuke hedge voor je aandelenporto ;)
Hoe kom je aan 5,1 effectief ? Wat is de eerste coupon en voor hoeveel jaar ? Is er evt een vervroegde aflossing ? Het rendement op de perpetual lijkt me eigenlijk beter !