Het alias Peterpan is dus wel degelijk van Marcel Wijma.
Marcel Wijma (alias Perterpan): "Om misverstanden te voorkomen heb ik daarom mijn eigen naam onder postings gezet. Het kan zijn dat ik dat in het begin niet gedaan heb..."
Flauwekul Marcel! Het 'kan niet zijn', het is zo! Dat is voor een ieder zwart op wit terug te vinden in het archief van IEX.
Ik vind het een bijzonder kwalijke zaak als een, door ondergetekende tot voor kort gerespecteerd columnist het forumreglement overtreedt om zichzelf een veer in de kont te steken.
Voor de duidelijkheid nog maar eens een fragment uit het door u, in reactie op uw eigen column geschreven bericht: "Maar wat is juiste informatie? Wie zegt dat de gegevens van anderen juist zijn en die van Marcel Wijma niet. Aangezien hij een aantal verschillende ondernemingen noemt, en in zijn eerdere column zich vrij positief heeft uitgelaten, heb ik eigenlijk weinig reden om te twijfelen aan de heer Wijma."
Excuses voor het posten onder een alias zonder deze met uw eigen naam te ondertekenen volstaan m.i. absoluut niet. Bovenstaande inhoud van de posting is daar veel te misleidend voor en geeft blijk van minachting voor de lezers van IEX.
Naar mijn mening is dit gedrag waar 'gewone' forumdeelnemers al een waarschuwing voor zouden moeten krijgen, laat staan een columnist!
Nee, heer Wijma, wat mij betreft bent u zwaar door de mand gevallen. Iets wat in zekere mate ook geldt voor de redactie van IEX die dit gedrag destijds getolereerd heeft. Of heeft u hen ook nooit gemeld dat u onder een alias op de forums gepost hebt? In dat geval treft de redactie natuurlijk geen blaam.
Dan nog even iets inhoudelijks:
U zegt dat er voor lactoferine als nutraceutical geen erg grote markt bestaat. Vindt u de 100 miljoen euro die nu per jaar omgaat in de markt voor bovine lactoferrin en de geschatte marktgroei van zo'n 20% per jaar te klein om te vermelden?
Waarom wekt u de suggestie dat Pharming niet het goedkoopste medicijn zou kunnen leveren? Waarom zou de productie van Rhucin niet een stuk goedkoper uit kunnen vallen dan van andere, bloodbased producten?
Techbubble, Geheel eens met deze reactie, is mij uit het hart gegrepen....... Deze kwestie kan dhr. Wijma voorlopig niet vaak genoeg worden aangewreven....... Zijn "broodheren" zoals SNS Securities; IEX; maar ook (op dit moment nog) Crucell dienen gewoon te gaan beseffen van welke onprofessionele kanten deze man al jarenlang blijk geeft. Misschien dat hij door het in zijn portemonnaie te voelen nog eens eieren voor zijn geld kiest en wil inzien dat zijn gedrag niet wordt getolereerd door zijn uiteindelijk echte klanten en dat zijn wij de zgn. "kleine beleggers". Ruud
Nieuwe draad geopend in de hetze tegen Wijma??? Dit gedoe begint nu echt wanstaltige vormen aan te nemen. OK: domdomdom van Wijma om, na de affaire-Onno onder een alias te opereren en zichzelf een pluim te geven; anderzijds domdomdom van IEX dat deze mogelijkheid kennelijk nog steeds bestaat.
In deze is het nu echt wel de allerhoogste tijd dat de redaktie met een reaktie komt, want anders gaan straks alle forums nog slechts over Pharming en Wijma.
Anderzijds kan ik met ffff slechts konstateren dat, op een enkele uitzondering na, de Pharmingmeute aan projectie doet, door de boodschapper aan te vallen, in plaats van de inhoud, daarmee het eigen onvermogen om bedrijf + aandeel + objectief te kunnen analyseren, bevestigend.
Ik heb wel degelijk inhoudelijk gereageerd met een aantal vragen. Deze vragen heeft Wijma, weliswaar niet bevredigend maar toch, beantwoord.
Deze nieuwe thread gaat ook eigenlijk niet over Pharming. Ik geef toe dat het misschien niet zo slim van me was om af te sluiten met een reactie op zijn antwoorden op mijn eerder gestelde vragen.
Deze thread gaat over de misleidende reactie die de heer Wijma indertijd op zijn eigen column gegeven heeft.
En zoals je zelf ook schrijft: Hoogste tijd voor een reactie van IEX.
Wat dacht je ervan als ik even 40 accounts zou aanmaken en mezelf in de toptien van meeste aanbevelingen zou plaatsen?
Kan ik toch ook niet maken? Nou dan. Komt in zekere zin op hetzelfde neer. Als jij een discussie over dit onderwerp gezeur noemt, lees je het toch gewoon niet.
Wat dacht je ervan als ik even 40 accounts zou aanmaken en mezelf in de toptien van meeste aanbevelingen zou plaatsen?
Kan ik toch ook niet maken? Nou dan. Komt in zekere zin op hetzelfde neer. Als jij een discussie over dit onderwerp gezeur noemt, lees je het toch gewoon niet.
Techbubble,
Ik zeg niet dat ik het goed keur. Ik word er alleen erg moe van dat zo'n beetje elk draadje gerelateerd aan Pharming nu over dit onderwerp gaat: al 5 dagen lang.....
OK: domdomdom van Wijma om, na de affaire-Onno onder een alias te opereren en zichzelf een pluim te geven; anderzijds domdomdom van IEX dat deze mogelijkheid kennelijk nog steeds bestaat.
zijn reactie dateert nog van voor de affaire-Onno. (namelijk 2003!)
en in het geval dat hij geen andere aliassen heeft, was het slechts eenmalig.
---
Modbreak Koos (forum@iex.nl): Om hier nou weer een aparte thread te openen gaat te ver, zeker omdat het voorval slechts één bericht betreft. Thread daarom gesloten.