Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Broker account openen: wat raden jullie aan?

144 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 mei 2016 12:26
    Goedemiddag mede-investeerder!

    Ik heb een korte vraag. Ik ben een 23 jarige student en ben momenteel bezig een broker account te openen. Mijn doel is om, als ik binnenkort begin met werken, een deel van mijn inkomen elke maand/2/3 maanden te investeren. Momenteel ben ik van plan dit te doen in Index fondsen, het liefst voor ongeveer 40% in Amerika en 40% in een internationaal index fonds en een klein deel in andere nog te kiezen bestemmingen. Ik ben op zoek naar een broker met zo min mogelijk kosten, maar heb helaas erg weinig vertand van zaken op dit moment. Ook vind ik de verschillende aanbieders moeilijk te vergelijken als leek.

    Aangezien dit een plek is waar volgens mij genoeg kennis te halen valt, vroeg ik mij af of iemand mij wat advies kan geven omtrent de beste broker voor mijn investering ideeën.

    Alvast ontzettend bedankt!

    Groetjes T
  2. forum rang 10 rationeel 22 mei 2016 13:26
    quote:

    De Braun schreef op 22 mei 2016 12:26:

    Goedemiddag mede-investeerder!

    Ik heb een korte vraag. Ik ben een 23 jarige student en ben momenteel bezig een broker account te openen. Mijn doel is om, als ik binnenkort begin met werken, een deel van mijn inkomen elke maand/2/3 maanden te investeren. Momenteel ben ik van plan dit te doen in Index fondsen, het liefst voor ongeveer 40% in Amerika en 40% in een internationaal index fonds en een klein deel in andere nog te kiezen bestemmingen. Ik ben op zoek naar een broker met zo min mogelijk kosten, maar heb helaas erg weinig vertand van zaken op dit moment. Ook vind ik de verschillende aanbieders moeilijk te vergelijken als leek.

    Aangezien dit een plek is waar volgens mij genoeg kennis te halen valt, vroeg ik mij af of iemand mij wat advies kan geven omtrent de beste broker voor mijn investering ideeën.

    Alvast ontzettend bedankt!

    Groetjes T

    Voordat je gaat beleggen zou ik eerst maar eens kennis gaan vergaren. Ik raad je aan om niet zozeer te kijken naar goedkope kosten, van het beleggen, maar te zoeken naar een broker die iets aanbiedt waar je wat van kunt leren. Uiteindelijk is de keuze van broker niet voor eeuwig.
    Ik denk voor beginners dat ALEX geen slechte keus is. Je kunt dan een abonnement krijgen op de grafieken, en dan kun je leren te zien wat je doet. Dat heet technische analyse.
    Houd voorlopig je centjes nog maar even in je zak, tot je weet wat je doet!
  3. forum rang 7 hirshi 22 mei 2016 13:49
    De Braun,

    Het advies van Omnius lijkt ook mij de beste keuze.
    Omdat de kosten zo laag zijn bij DeGiro - voor index-fondsen uit de kernselectie helemaal geen kosten - kun je met een geringe inleg veel ervaring opdoen. Maar eerst wat basiskennis vergaren is inderdaad essentieel. Daarna geldt: al doende leert men. Dat zal met vallen en opstaan gebeuren. Dat hoort er nu eenmaal bij.
  4. [verwijderd] 22 mei 2016 13:53
    Bedankt voor de reacties!

    Ik heb zojuist een account geopend bij Degiro. Aangezien ik toch enkel in trackers zal investeren en liever niet ga speculeren lijkt dit me de beste optie. Ik zal beginnen met een (zeer) klein bedrag, en ondertussen proberen mezelf zoveel mogelijk in te lezen.

    Ik heb zelf persoonlijk gekeken naar 40% Vanguard S&P500 Index ETF en 40% Vanguard total stock market ETF. Iemand hier ervaring mee?

  5. forum rang 7 hirshi 22 mei 2016 14:11
    quote:

    De Braun schreef op 22 mei 2016 13:53:

    Bedankt voor de reacties!

    Ik heb zojuist een account geopend bij Degiro. Aangezien ik toch enkel in trackers zal investeren en liever niet ga speculeren lijkt dit me de beste optie. Ik zal beginnen met een (zeer) klein bedrag, en ondertussen proberen mezelf zoveel mogelijk in te lezen.

    Ik heb zelf persoonlijk gekeken naar 40% Vanguard S&P500 Index ETF en 40% Vanguard total stock market ETF. Iemand hier ervaring mee?

    Graag gedaan.
    De genoemde ETF's (trackers) behoren - voor zover ik weet - niet tot de kernselectie.
    Dan betaal je relatief veel kosten en ook nog periodiek service-fee. Denk nog eens na over je keuze.

  6. forum rang 10 rationeel 22 mei 2016 15:58
    quote:

    BEN stierig schreef op 22 mei 2016 13:42:

    Rationeel raadt je aan om te gaan speculeren. Dat zou ik niet doen.

    Hou je bij je originele plan. Elk kwartaal indexfondsen kopen. En verder niet naar omkijken.

    Degiro is daarvoor het goedkoopst.
    Probeer vooral om zelf te denken, en kennis te vergaren. Ga niet af op advies, anders dan de mogelijkheden waar men het over heeft te onderzoeken.
    Technische analyse geeft je houvast en zelfs een kader om zonder verliezen te handelen. Je moet wel willen leren .
  7. forum rang 10 rationeel 22 mei 2016 16:02
    quote:

    hirshi schreef op 22 mei 2016 13:49:

    De Braun,

    Het advies van Omnius lijkt ook mij de beste keuze.
    Omdat de kosten zo laag zijn bij DeGiro - voor index-fondsen uit de kernselectie helemaal geen kosten - kun je met een geringe inleg veel ervaring opdoen. Maar eerst wat basiskennis vergaren is inderdaad essentieel. Daarna geldt: al doende leert men. Dat zal met vallen en opstaan gebeuren. Dat hoort er nu eenmaal bij.
    Leren hoort er bij. Vallen en opstaan niet. Dat is gewoon je geld over de balk gooien, omdat je wilt handelen als je er nog niet aan toe bent.
    Ga dan in ieder geval droog oefenen.
  8. forum rang 7 hirshi 22 mei 2016 16:49
    quote:

    rationeel schreef op 22 mei 2016 16:02:

    [...]

    Leren hoort er bij. Vallen en opstaan niet. Dat is gewoon je geld over de balk gooien, omdat je wilt handelen als je er nog niet aan toe bent.
    Ga dan in ieder geval droog oefenen.
    Wie een beetje ervaring heeft weet dat het weleens mis kan gaan en dat heeft niets te maken met "over de balk gooien". Dat is inherent aan risico nemen. Beleggen is per definitie risico nemen.
    Je kunt het risico beperken maar het blijft aanwezig.

    Leren hoort erbij - Droog oefenen met trackers lijkt me helemaal niets.
    Er zijn betere methoden om kennis op te doen. Ik denk dat poster een goede beslissing neemt om al doende en met bescheiden beginnende inbreng te leren.

    Toepassing van technische analyse geeft trouwens ook geen enkele zekerheid op winst. En is zelfs omstreden.
  9. forum rang 6 marique 22 mei 2016 18:30
    quote:

    rationeel schreef op 22 mei 2016 15:58:

    [...]

    Technische analyse geeft je houvast en zelfs een kader om zonder verliezen te handelen.
    "... zonder verliezen te handelen."
    Vandaar dat er tientallen, zo niet honderden TA-goeroes hun brood verdienen met boeken, colums over TA , en abo's op tips en trucs.


  10. forum rang 6 marique 22 mei 2016 18:38
    quote:

    De Braun schreef op 22 mei 2016 12:26:

    Aangezien dit een plek is waar volgens mij genoeg kennis te halen valt, vroeg ik mij af of iemand mij wat advies kan geven omtrent de beste broker voor mijn investering ideeën.

    Kijk eens bij Fitvermogen.

    www.fitvermogen.nl/alle-fondsen

    Ideaal voor periodieke inleg van kleine bedragen omdat transacties gratis zijn.

    Voor US komt NN North America Fund in aanmerking.
    www.fitvermogen.nl/fondsdetail/NN-Nor...

    Voor wereldwijd NN Global Fund:
    www.fitvermogen.nl/fondsdetail/NN-Glo...

    Denk er wel aan dat alle wereldwijd fondsen, van welke aanbieder dan ook, al gauw 50-65% US bevat. Daar moet je met je weging rekening mee houden.



  11. forum rang 10 rationeel 22 mei 2016 19:02
    quote:

    hirshi schreef op 22 mei 2016 16:49:

    [...]

    Wie een beetje ervaring heeft weet dat het weleens mis kan gaan en dat heeft niets te maken met "over de balk gooien". Dat is inherent aan risico nemen. Beleggen is per definitie risico nemen.
    Je kunt het risico beperken maar het blijft aanwezig.

    Leren hoort erbij - Droog oefenen met trackers lijkt me helemaal niets.
    Er zijn betere methoden om kennis op te doen. Ik denk dat poster een goede beslissing neemt om al doende en met bescheiden beginnende inbreng te leren.

    Toepassing van technische analyse geeft trouwens ook geen enkele zekerheid op winst. En is zelfs omstreden.
    Met alle respect, Hirshi:)
    Als je ergens geen verstand van hebt, kun je beter zwijgen.
  12. [verwijderd] 22 mei 2016 19:04
    quote:

    De Braun schreef op 22 mei 2016 13:53:

    Ik heb zelf persoonlijk gekeken naar 40% Vanguard S&P500 Index ETF en 40% Vanguard total stock market ETF. Iemand hier ervaring mee?
    Dat is overigens wel een zware overweging van de VS.

    In het wereldwijde fonds zit al voor meer dan 50% VS en dan ook nog apart 40% in de VS?

    Misschien beter VXUS genomen voor het internationale gedeelte?
144 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 871,89 +0,62%
EUR/USD 1,0662 +0,09%
FTSE 100 8.037,12 +0,17%
Germany40^ 18.069,30 +1,17%
Gold spot 2.318,23 -0,39%
NY-Nasdaq Composite 15.451,31 +1,11%

Stijgers

VIVORY...
+38,07%
PROSUS
+3,99%
JUST E...
+3,76%
BAM
+3,57%
ABN AM...
+2,64%

Dalers

RANDST...
-7,05%
Akzo N...
-5,98%
NSI
-4,23%
FASTNED
-3,76%
AMG Cr...
-1,96%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links