Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SBM Offshore AEX:SBMO.NL, NL0000360618

  • 14,280 24 apr 2024 17:35
  • -0,100 (-0,70%) Dagrange 14,280 - 14,480
  • 338.032 Gem. (3M) 543,4K

SBM Offshore - on topic - december 2015

338 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 17 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 december 2015 11:25
    quote:

    Ruud, Frankrijk schreef op 1 december 2015 10:35:

    @ Ritageld

    Quote: "Ik kocht langlopende calls voor alle zekerheid. Maar misschien niet lang genoeg. Lopen aanstaande December af."

    Voor mij hetzelfde, maar ik heb nu een glimlach op mijn gezicht.

    Blijft het probleem: nog ff vasthouden?

    Have fun
    @Ruud, Frankrijk

    Er zit denk ik niet veel anders op dan tot het laatste moment te wachten. Ik overweeg eventueel om door te schuiven van dezelfde serie of een hogere (geen extra kosten) naar maart 2016.

    vriendelijke groeten,
    Rita

  2. Bokie 1 december 2015 19:12
    quote:

    Ritageld schreef op 1 december 2015 11:25:

    [...]

    @Ruud, Frankrijk

    Er zit denk ik niet veel anders op dan tot het laatste moment te wachten. Ik overweeg eventueel om door te schuiven van dezelfde serie of een hogere (geen extra kosten) naar maart 2016.

    vriendelijke groeten,
    Rita


    Hoe wil je dezelfde serie doorschuiven, deze verloopt toch. Hoezo geen extra kosten?
  3. Gregoor 1 december 2015 22:12
    quote:

    Bokie schreef op 1 december 2015 19:12:

    [...]

    Hoe wil je dezelfde serie doorschuiven, deze verloopt toch. Hoezo geen extra kosten?
    Ze bedoelt bijvoorbeeld een Call-optie december 10 euro verkopen en er een Call-optie maart 10 euro voor terugkopen.

    Aangezien de maart optie (een stuk) duurder zal zijn, kan er dan ook een optie met strikeprice van bijvoorbeeld 11 euro of 11,50 euro teruggekocht worden om niet bij te hoeven betalen.
  4. Bokie 1 december 2015 22:34
    quote:

    Gregoor schreef op 1 december 2015 22:12:

    [...]

    Ze bedoelt bijvoorbeeld een Call-optie december 10 euro verkopen en er een Call-optie maart 10 euro voor terugkopen.

    Aangezien de maart optie (een stuk) duurder zal zijn, kan er dan ook een optie met strikeprice van bijvoorbeeld 11 euro of 11,50 euro teruggekocht worden om niet bij te hoeven betalen.
    Oke, dank je wel.
  5. [verwijderd] 2 december 2015 00:01
    Ik heb met mijn beperkte kennis van TA toch nog eens wat lijnen getrokken om te kijken of ik op een specifiek niveau misschien afscheid van een deel van mijn aandelen moet nemen. (we komen al angstig dicht bij mijn koersdoel voor einde jaar, en er is nog geel deal....)

    Ik kan geen lijn trekken over toppen of we zijn er vandaag aan de bovenkant doorheen gebroken. Vooralsnog zie ik dus geen technische weerstand; pas bij 16 Euro kan ik een horizontale lijn over toppen trekken.

    Iemand die daar anders over denkt?

    gr kc

  6. forum rang 6 gpjf 2 december 2015 08:37
    Ik heb van TA ook nauwelijks enige kennis van zaken maar maakte op basis van die lijntjes een inschatting dat de weerstand vervolgens ergens rond de 15,40 euro ligt . Overigens stel je eens voor dat die schikking vlak voor de optieexpiratie bekend wordt en shorters moeten kopen, dan kan het volgens mij nog wel eens knallen ( de wens is de vader etc)
  7. Dutchtenor 2 december 2015 08:37
    quote:

    knife catcher schreef op 2 december 2015 00:01:

    Ik heb met mijn beperkte kennis van TA toch nog eens wat lijnen getrokken om te kijken of ik op een specifiek niveau misschien afscheid van een deel van mijn aandelen moet nemen. (we komen al angstig dicht bij mijn koersdoel voor einde jaar, en er is nog geel deal....)

    Ik kan geen lijn trekken over toppen of we zijn er vandaag aan de bovenkant doorheen gebroken. Vooralsnog zie ik dus geen technische weerstand; pas bij 16 Euro kan ik een horizontale lijn over toppen trekken.

    Iemand die daar anders over denkt?

    gr kc

    Lastig te zeggen. Ik heb de helft verkocht en een zeeer goede winst gepakt. De rest w8 ik toch even tot persbericht. Ik zou ook wel eens een short squeeze mee willen maken
  8. [verwijderd] 2 december 2015 08:55
    quote:

    amarillus1969 schreef op 2 december 2015 07:30:

    blijven zitten. wat ga je dan kopen? gister weer adviesverhoging naar 17 euro
    Bedankt voor jullie reacties

    Er is een weg omhoog met duidelijke kansen. Er is echter ook een risico omlaag. Ik zie niet zoveel stevige steun boven de 9.90

    Dat risico wordt langzaamaan groter door het koersverloop van de afgelopen twee maanden. Op 10 Euro vond ik het risico omlaag goed te dragen. Hoewel er qua bedrijf wel iets, maar nog niet genoeg veranderd is (Turrets, Feed en toelating tot tender PB), zijn de risico's niet geheel verdwenen (aap uit de mouw, of onvoldoende doorlopend werk vanaf oplevering van de FPSO's in aanbouw).

    Ik blijf dus kijken maar durf nog niet te verkopen;-)

    kc
    btw ik hoef niet direct opnieuw te investeren als ik verkoop toch?

  9. forum rang 6 gpjf 2 december 2015 10:21
    quote:

    WA1985 schreef op 2 december 2015 09:48:

    [...]

    Dat is alleen maar goed, toch? Krijgen nog meer van de shorters :)
    erwacht ik een verdere stijging van de koers de komende maanden door een gunstige afwikkeling van de schikking en daarnaast reken ik ook op een toewijzing van een tender. Daarnaast denk ik dat de koers van de olie nu ook wel heel erg laag staat en niet dat ik nu opeens een sensationele omslag verwacht, toch sluit ik niet uit dat hij weer wat omhoog kan alhoewel strenge winter ???? Zoals ik hierboven al zei is mijn hoop dat shorters dan alle zeilen bij moeten zetten en dit de koers nog wat extra pieken geeft maar.......
  10. forum rang 6 gpjf 2 december 2015 13:01
    quote:

    knife catcher schreef op 2 december 2015 00:01:

    Ik heb met mijn beperkte kennis van TA toch nog eens wat lijnen getrokken om te kijken of ik op een specifiek niveau misschien afscheid van een deel van mijn aandelen moet nemen. (we komen al angstig dicht bij mijn koersdoel voor einde jaar, en er is nog geel deal....)

    Ik kan geen lijn trekken over toppen of we zijn er vandaag aan de bovenkant doorheen gebroken. Vooralsnog zie ik dus geen technische weerstand; pas bij 16 Euro kan ik een horizontale lijn over toppen trekken.

    Iemand die daar anders over denkt?

    gr kc

    Ik zie zojuist bij Alex een weerstand liggen op de korte termijn van 14,16 euro en op de iets langere termijn van ongeveer 15,50 euro , dus zo ver zitten we er niet naast.
338 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 17 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Hoog dividendrendement SBM Offshore oogt aanlokkelijk

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links