Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Week 31 USG Q2 cijfers +........overname ??

706 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 36 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 25 juli 2015 10:30
    Goed werk Bullisch.

    Hopelijk gaat de titel het waarmaken in de positieve zin :-)

    In mijn optiek, zijn we ook het eerste forum, dat zo expliciet een datum aan een eventuele overname durft te koppelen.

    Kan me geen overname herinneren, die zo duidelijk vooraf werd voorspeld.

    Is het dus een lege dop a.s vrijdag, of komt de voorspelling uit.

    Nog 4 beursdagen en de Q2 cijfers zijn een feit.

    Komt er bij adecco voor of op 31 juli een nieuwe CFO, of zeggen ze, we zijn nog zoekende !

    Spannend, ik kan vandaag over een week op Mallorca zitten, maar ook in zak en as :-)
  2. forum rang 7 bezinteergebelegt 25 juli 2015 10:51
    Hoewel ik nu belang heb bij een stijgende koers zie ik die overname niet gebeuren, dat geluid zingt nu al zo lang rond dat het eigenlijk ongeloofwaardig is geworden maar dat terzijde. Hoop dus gewoon op knallende cijfers plus outlook en een plus 6 dagje, ben ik er gelijk weer uit, wellicht dat Randstad een mooie aftrap geeft as donderdag. En mocht het onmogelijke toch aangekondigd worden a.s. vrijdag dan is dat mooi meegenomen.
  3. [verwijderd] 25 juli 2015 11:24
    quote:

    lanciared schreef op 25 juli 2015 10:27:

    Tatje, Deze laatste week (voor de halfjaar cijfers ) is een moeilijke ( om in te stappen voor particulieren)
    De cijfers komen, en afhankelijk hoe ze geinterpreteerd worden door de markt kunnen we zo onmiddelijk 6 % hoger , of gelijkaardig naar beneden gaan (gezet worden)

    Maak hier dan maar eens een draadje voor. Moeilijk toch.

    En een stevige outlook moet er bij, geen wat halfslachig gedoe.
    Zal eveneens goed afgestraft worden.

    Anderzijds die overname fantasie blijft uiteraard aanwezig.
    Deze bonus , die je er gratis bijkrijgt, maakt het aandeel nauurlijk toch zeer interessant.
    Dit zegt het voor mij wel, ik houd rekening met een somber cijferdagje

    Ook benieuwd of de achterstand bij professionals al wat is ingelopen.
  4. BulIisch 25 juli 2015 12:14
    Donderdag met cijfers Randstad weet je eigenlijk al genoeg over de cijfers vrijdag van USG.
    Echter ook dan ben je al te laat.
    Bij positief Randstad,........vliegt ook USG mee donderdag.
    Bij negatief Randstad,........daalt ook USG mee donderdag.

    En dan doen eigenlijk de USG cijfers vrijdag er al niet meer toe omdat alles dan al is ingeprijst.

    Neemt niet weg dat ik denk dat USG iets minder hard zal dalen bij negatieve cijfers omdat die overname fantasie van enkele beleggers nou eenmaal blijft en er dus geen afstand van willen nemen.

    Stel je voor, je zit al enkele jaren in USG,....en denkt nu ben ik die tegenvallend cijfers van USG echt eens zat, en je stapt er uit......en de dag erna komt er overname nieuws......dat vergeef je jezelf niet.

  5. forum rang 6 tatje 25 juli 2015 12:29
    Hoe worden de cijfers en hoe neemt de markt het op.

    Maar als KBC de consensus van de analisten mag zijn voor Q2, dan kan het volgens mij alle kanten op !

    Ze zijn bezig met het inlopen van de achterstand bij professionals.
    Het zal van de outlook afhangen, of dit positief wordt opgevat !

    Koersdoel naar 15,60 euro.
    KBC Securities heeft vrijdag het koersdoel voor USG People verhoogd van 14,00 euro naar 15,60 euro met een ongewijzigde koopaanbeveling.
    Analist Yves Franco verwacht dat USG People in het tweede kwartaal een onderliggende omzetgroei van 6,4 procent boekte, tegenover 5,1 procent in het eerste kwartaal.
    De analist voorziet daarbij een omzet van 621 miljoen euro en aangepast bedrijfsresultaat (REBITA) van 18,2 miljoen euro met een marge van 2,9 procent, fractioneel minder dan de 3,0 procent marge uit het eerste kwartaal.
    De ramingen van Franco liggen grofweg in lijn met de consensus.

    Omzet Q2 2014.

    583,3
    marge 20,2% 118,1
    kosten 99,2
    ebitda 18,9
    ebita 15,4
    netto 7,9
    marge 20,2%
    kostenratio 17%
    ebita marge 2,9%

    Wat zegt nu Yves Franco van KBC.

    We gaan 6,4 % meer omzetten als Q2 2014

    583,3 met 6,4% is 621 miljoen.

    Nou dasss prachtig niet, 6,4% meer omzet dan vorig jaar.

    Maar dan komt de ontnuchtering, volgens Yves Franco !

    Een ebita van 18,2 miljoen, tel je daar 3,5 miljoen bij aan afschrijvingen dan is de ebitda 21,7 miljoen.

    Een ebitda van 21,7 miljoen en een omzet van 621 miljoen.
    Dan is de marge zwaar bagger en of de kosten rijzen de pan uit.

    621 miljoen met de marge van Q2 2014 20,2%
    brutowinst 125,5
    Is mijn ebitda 21,7 dan zijn mijn kosten 103,8, 4,6 miljoen hoger dan Q2 2014 en 3,5 miljoen hoger dan Q1 2015.

    Snappen we het nog !

    Is mijn ebitda 21,7 en zijn de kosten het zelfde als in Q1 2015 namelijk 100,3, dan is mijn brutowinst 122.
    Als mijn omzet 621 miljoen is en mijn brutowinst is 122, dan is mijn brutowinstmarge 19,64%

    Dus gaan ze ons kosten voorspiegelen die de pan uitrijzen, maar zitten er ook veel eenmalige kosten in !!!
    Want meer omzet en meer omzet vooral in Nederland, hoeven niet perse meer kosten te betekenen, want in Nederland hebben we nog een flinke overcapaciteit in mensen bij de vestingen.

    Als dus bij een omzetgroei van 6,4% en een omzet van 621 miljoen de ebita tegenvalt ligt dit aan, de kosten ( eenmalige ) of belabberde brutomarge.

    Zou de omzet 621 miljoen worden en de ebita 21,7 miljoen, dan vallen de kosten en of de marge zwaar tegen en worden we misschien weer belazerd.

    Baudolino, gezien jouw uitlatingen, denk jij het bovenstaande !

    Gaat de marge voor het eerst onder 20% of rijzen de kosten de pan uit :-)

    Yves zeg het maar !
  6. forum rang 6 tatje 25 juli 2015 13:11
    Beste Yves Franco.

    6,4% meer omzet dan Q2 2104, daar is iedereen tevreden mee.
    Maar een ebita van 18,2 miljoen en een ebitamarge van 2,9%, het zelfde als Q2 2014, dasss mooi kloten.
    The hudge potential operating leverage, staat zeker nog op stal, ondanks een ABU en Federgon in Q2 2015 die klinkt als klok, gewoon super.
    Terugrekenen en de kosten varieren tussen 100,3 en 103,8.
    Voor ons te hopen, dat 103,8 inclusief behoorlijk wat eenmalige kosten is .
    Terugrekenen en de brutomarge ligt tussen 20,2% en 19,64%

    En jij geeft op basis van deze prognoses een koersdoel verhoging van 14 naar 15,60.
    Een ebita marge van 2,9%, gelijk aan Q2 2014.

    Dan moet je de super de super outlook van Rob zandbergen toch al gelezen hebben, anders tikt mijn horloge en iets anders niet :-)

    Krijg jij gelijk, met een ook gematigde outlook, dan is mijn geloof naar de vaantjes en is er alleen nog maar hoop.

    Doei !
  7. kwekkel 25 juli 2015 18:59
    Wil toch even reageren, ben nu een half jaar uit USG met verlies. Daarna het geld belegd in Galapagos en heb het verlies omgezet in een ruime winst. blijf niet hangen in een aandeel met stijgende omzet, maar die de winst maar niet weet op te krikken. Die overname verhalen zijn echt niet meer geloofwaardig.
    Lees eens op het galapagos forum en zie dat daar belangrijke info verwacht wordt en een overname een reële kans is.
    In ieder geval veel succes
  8. BulIisch 25 juli 2015 19:59
    quote:

    poicephalus schreef op 25 juli 2015 18:59:

    Wil toch even reageren, ben nu een half jaar uit USG met verlies. Daarna het geld belegd in Galapagos en heb het verlies omgezet in een ruime winst. blijf niet hangen in een aandeel met stijgende omzet, maar die de winst maar niet weet op te krikken. Die overname verhalen zijn echt niet meer geloofwaardig.
    Lees eens op het galapagos forum en zie dat daar belangrijke info verwacht wordt en een overname een reële kans is.
    In ieder geval veel succes
    Ik vind het gewoon ZO gemeen dat nou nooit eens iemand mij VOORAF verteld in welk aandeel ik moet stappen om 100% rendement te maken.

    Iedereen verteld het mij altijd achteraf waar ik in had moeten stappen :-(

    [synisch??.....ach een beetje....neem aan dat het figuurtje mijn boodschap wel snapt]

  9. forum rang 4 lanciared 25 juli 2015 20:22
    Inderdaad Bullish, zo is het.
    Galapagos in okt 2014 op 11 euro , momenteel boven de 51 euro.
    En ik moet nu op deze koers instappen ?

    Laat USG op eigen kracht naar 60+ gaan. En dan ga ik proberen mijn buurman te overhalen om er in te beleggen.

    Maar dat de koers van Galapagos zo hoog staat heeft zeker te maken met de aandelengekte die er momenteel heerst in Belgie.
    Spaarrente brengt gewoon niets meer op, en zovelen adviseren dat de beurs de enige bron is, die nog geld opbrengt.
    Ik zie de koers trouwens niet dalen.
    Alleen maar stijgen. Hoger en hoger.
    Wie verkoopt ? : niet zovelen, en nieuwe toetreders moeten steeds maar hoger en hoger instappen.

    Neemt niet weg dat de koers op fundamentele gronden veel en veel te hoog staat.
    Maar ik zie ze niet dalen, in tegendeel bij gelijk welk nieuws komt er nog eens minimaal +10 % erbij.

  10. forum rang 4 lanciared 25 juli 2015 20:32
    Maar is natuurlijk pijnlijk.
    Wanneer ik een klein stukje fiets, kom ik tot aan de kantoren en labo (in Mechelen).
    Daar in de buurt moet ik altijd aan o.a. Tatje, en Marathon denken.
    Ja, de waarheid.

    En wij moeten op het einde van de week dolblij en euforisch zijn als de koers van USG 14,5 doet.
    Maar gelijk in het verleden zo vaak is voorgevallen : koers kan gemakkelijk ook een heel stuk naar omlaag, ..... - bij goede cijfers.
    Men gaf een trap tegen de koers, en zette ze , daar waar ze ze wilden hebben.
  11. [verwijderd] 25 juli 2015 23:12
    Netherlands – Job vacancies up by a quarter
    24 July 2015

    Facebook Tweet LinkedIn

    The total number of job vacancies posted online in the Netherlands increased by 26% in Q2 2015, compared with the same quarter in 2014, according to data from CV parsing and semantic search & match software provider Textkernal.

    There were 2.6 million job adverts posted online in the three months ending 30 June 2015. Once duplicates were removed, total unique job adverts numbered 388,311 for the quarter.

    Each vacancy was posted online an average 6.8 times, up from 4.9 times in Q2 2014.

    The top three most sought after professions were customer service representatives, software engineers, and account managers.

    Retail was the top sector for vacancies, accounting for 20.3% of all jobs advertised. It was followed by Healthcare/Welfare (12.8%), and Education/Research (10.4%).

    More than half of all vacancies were concentrated in three of the Netherlands’ 12 regions: Zuid (South) Holland (20.3%), Noord (North) Holland (20.1%), and Noord Brabant (16%).

    To access the full report, click here (Dutch only).
    - See more at: www.staffingindustry.com/eng/Research...

    www.textkernel.com/wp-content/uploads...
  12. [verwijderd] 26 juli 2015 00:19
    Als je de grafiek goed bekijkt gaat het omlaag totaal en uitzenders en directe werkgevers blijft constant .de laatste week
    www.jobfeed.nl/home.php?utm_source=te...

    Dus vorige post is het voorafgaande na de nieuwe wetgeving ziet het heel anders uit ..........

    De verschuiving zet zich gewoon voort van zelf zoeken via internet en tijdelijke contracten maken.
    Grote niet belasting betalende bedrijven verzinnen een banen pool en dan zijn uitzenders helemaal niet meer nodig .
    De postbode ZZP-er maken kan of mag niet meer of ze willen zelf niet meer ..............
    Dat Last Solar zakt is normaal zakt 25% voor de cijfers om weer 50 % te stijgen na de cijfers .
    Hollande (de Franse lakei )heeft paar dagen geleden belooft dat Frankrijk groener wordt wat energie betreft .
    Pas geleden nog Miljarden steun aandelen gekocht van een Nuke bedrijf en Alstrom dat GE in het vizier had zal wel niet mogen van de EU.
    Dus het kan alle kanten op GE koopt First solar of USG wordt opgekocht klein detail Alex D mulder heeft een volmacht aan een advocaten kantoor in brussel uitgegeven die de amerborgh dingen mogen regelen in gaande februari 2015 tot één jaar wist ik al 4 maanden .:-)
    Kan de link geven ;-)
    Als KAPITEIN moet je niet na de dag koers kijken per minute maar naar het einddoel en kijken of er stormen zijn stormen ontwijken .

  13. [verwijderd] 26 juli 2015 02:30
    Pas geleden nog Miljarden steun aandelen gekocht van een Nuke bedrijf en Alstrom dat GE in het vizier had zal wel niet mogen van de EU. - See more at: www.debeurs.nl/Forum/Topic/1327238/1/...

    maar als je zegt dat je groener wordt mag het wel van de EU en strijkt de miljarden binnen en doet gewoon zo als vroeger ,omdat alle lands beslissers het zelfde doen.
    TAX SHIFT is TAX SHIT de werkgever houd zogenaamd meer over is niet zo de werknemer heeft netto 100 euro meer over kan ,maar gaat van zijn pensioen af .
    EEN ECHTE TAX SHIFT IS DAT elk bedrijf zijn belasting betaald in het land van inkomsten geen NEP BV opricht met een post ADRES in nowere .Of bij een andere EU staat .
    De al belasting betalende ondernemingen krijgen een minimaal voordeel ten koste van het pension van hun werknemers.
    Maar de belasting betalende bedrijven zijn nog steeds de staats spekkers ................
    Als je een VOLKS vertegenwoordiger bent ..........................
    Dan moet je de online wereld belasten de online heeft een voordeel die betalen geen belasting de vaste ondernemers MOETEN belasting betalen .

    De vaste ondernemers verliezen het van de niet betalende internetters de banken de verzekeraars verliezen ..........................
    Gratis geld bestaat niet voor de beslissers nog effe ..en zelfs de staats beslissers krijgen geen gratis geld meer .................

    Een TAX SHIFT is een TAX SHIFT als je in een veranderende economie je TAXEN aanpast aan de veranderende ECONOMIE .
    De economie is veranderd dat hou je niet tegen ,maar je moet de nieuwe spelers wel belasten want de oudjes derven het onderspit .
    En dat doen ze niet neem nu KPN Tomtom die bedrijven hebben miljarden moeten betalen voor landkaarten of het snelle internet en GOOGLE betaald geen belasting en surft over de g4van KPN en heeft de TOM tom gebruikt om hun eigen ding te doen .
    Als Guy Verhofstadt 375.000 euro subsidie krijgt om zijn stulpje te verbouwen dan WEET je dat .............................
    hij het verdiend hij Hangt wat bij de EU voor 25.000 euro per maand..
706 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 36 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links