Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Imtech weekdraadje van 29 juni t/m 3 juli 2015 (And the winner is...)

251 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. balance84738 27 juni 2015 08:30
    Deze week weten we, wie gewonnen heeft met de informele schatting
    van de koers van Imtech van eind juni:

    www.iex.nl/Forum/Topic/1323772/Last/V...

    Eerder zijn Pieren en Wis en Waarachtig met prijzen naar huis gegaan
    in de vorm van lof, admiratie en erkenning. Wie zal de prijs deze week
    winnen?

    Een goede week 27, allemaal!
  2. [verwijderd] 27 juni 2015 15:59
    quote:

    FlyingTweety schreef op 27 juni 2015 08:30:

    Deze week weten we, wie gewonnen heeft met de informele schatting
    van de koers van Imtech van eind juni:

    www.iex.nl/Forum/Topic/1323772/Last/V...

    Eerder zijn Pieren en Wis en Waarachtig met prijzen naar huis gegaan
    in de vorm van lof, admiratie en erkenning. Wie zal de prijs deze week
    winnen?

    Een goede week 27, allemaal!

    Dank u, insgelijks.
    Dit keer zal ik zeker niet de winnaar zijn, schuif mijn koers dus maar door naar 30 september, haha.
  3. [verwijderd] 29 juni 2015 07:51
    quote:

    FlyingTweety schreef op 28 juni 2015 17:37:

    Vooral wat de situatie rondom Griekenland betreft kan dit een interessante week of maand worden. Vaak profiteren koopjesjagers van tijdelijke dips op de markt door factoren zoals dit, maar of Imtech daarvoor een geschikt aandeel is, kan niemand zeggen.
    Goedemorgen.
    We gaan imo zeker een interessante periode tegemoet, of deze lang duurt is maar de vraag, duidelijkheid is nog steeds erg belangrijk voor beleggers.
    Succes allen.
  4. [verwijderd] 29 juni 2015 13:01
    De trend van de laatste weken is: als de beurzen omhoog gaan, gaat Imtech minder hard omhoog en als de beurzen zoals vandag omlaag gaan, dan gaat Imtech harder omlaag dan de AEX en de AMX.

    Al met al weinig vertrouwen uit de markt dus. En de inhoudelijke fundamentele plaatjes laten ook al niet veel goeds zien.

    Zelfs mijn eigen pessimistische inschatting blijkt achteraf toch nog te optimistisch te zijn geweest.

    Als ik beleggingsadviseur zou zijn, wat ik overigens niet ben, dan zou ik zeggen: VERKOPEN die handel, maakt niet uit wat de koers is.

  5. [verwijderd] 29 juni 2015 15:09
    quote:

    Wisenwaarachtig schreef op 29 juni 2015 14:02:

    En ik als aandeelhouder zeg; houden die handel, de koers kan op termijn flink omhoog.
    Het probleem is dat u maar wat roept, zonder enige onderbouwing. Voorlopig geeft de koers u geen gelijk, dus dan zou u op z'n minst met wat solide argumenten moeten komen waarom u die mening toegedaan bent.

    Maar in plaats daarvan probeert u het uit de kwantiteit van uw bijdragen op dit forum te halen, terwijl het misschien handiger is om wat meer te letten op de kwaliteit.

    Want hoe je het ook wendt of keert, u doet niet meer dan een mening representeren zonder enige diepgang. U doet niet aan fundamentele analyse, niet aan technische analyse, het enige argument wat overblijft is van de orde: "omdat het zo is" of "het kan niet anders". En met alle respect, dat worden de mensen weleens zat.

    Ook uw geloof in de zogenaamde topman vdAast is inmiddels van de baan nadat hij aangegeven heeft het hazenpad te kiezen. Wat blijft er dan nog over? een obsessie? Het is niet voor niets dat ik u vergeleek met Don Quichot of Kapitein Ahab. Dat doe ik niet om te plagen, maar om u tot nadenken te dwingen mbt uw persoonlijke verhouding tot dit bedrijf. U ziet het, ik heb het beste met u voor, tenslotte moet toch ook u toegeven dat eigenlijk niemand in één zin genoemd wil worden met dit door corruptieschandalen geplaagde bedrijf?
  6. [verwijderd] 29 juni 2015 16:24
    quote:

    Gluup schreef op 29 juni 2015 15:09:

    [...]

    Het probleem is dat u maar wat roept, zonder enige onderbouwing. Voorlopig geeft de koers u geen gelijk, dus dan zou u op z'n minst met wat solide argumenten moeten komen waarom u die mening toegedaan bent.

    Maar in plaats daarvan probeert u het uit de kwantiteit van uw bijdragen op dit forum te halen, terwijl het misschien handiger is om wat meer te letten op de kwaliteit.

    Want hoe je het ook wendt of keert, u doet niet meer dan een mening representeren zonder enige diepgang. U doet niet aan fundamentele analyse, niet aan technische analyse, het enige argument wat overblijft is van de orde: "omdat het zo is" of "het kan niet anders". En met alle respect, dat worden de mensen weleens zat.

    Ook uw geloof in de zogenaamde topman vdAast is inmiddels van de baan nadat hij aangegeven heeft het hazenpad te kiezen. Wat blijft er dan nog over? een obsessie? Het is niet voor niets dat ik u vergeleek met Don Quichot of Kapitein Ahab. Dat doe ik niet om te plagen, maar om u tot nadenken te dwingen mbt uw persoonlijke verhouding tot dit bedrijf. U ziet het, ik heb het beste met u voor, tenslotte moet toch ook u toegeven dat eigenlijk niemand in één zin genoemd wil worden met dit door corruptieschandalen geplaagde bedrijf?
    Ach Gluup ik heb hiervoor al zo vaak een onderbouwing gegeven, ga het maar fijn opzoeken.
    Als u geen aandeelhouder in Imtech wilt worden, prima, maar respecteer dat anderen dat wel willen en wel vertrouwen in de toekomst van Imtech hebben.
    De veelal "dwingende en negatieve" uitlatingen van een niet aandeelhouder komen meestal van een shorter en in steeds mindere mate van een gefrustreerde want ik kan me niet voorstellen dat de laatste zich na al die maanden nog geroepen voelt om hier zijn gal te spugen.

    In uw geval ligt het iets anders, u bent "onderzoekster" en daarbij naar eigen zeggen een "koersvoorspelster". Wel wil ik er u dan nog even aan herinneren dat u er bij de koersvoorspelling van 31 maart zo'n 100% naast zat.

    Bij de koersvoorspelling van 30 juni zit u daarentegen momenteel erg goed, en zo zien we maar weer, beleggen is en blijft een moeilijk te voorspellen maar fascinerend "spelletje".
    Inmiddels ben ik echter overtuigd dat ook u gewoon een "ordinaire" shorter bent. Niets mis mee, wel met de ontkenning.
  7. [verwijderd] 29 juni 2015 17:11
    quote:

    Wisenwaarachtig schreef op 29 juni 2015 16:24:

    [...]
    De veelal "dwingende en negatieve" uitlatingen van een niet aandeelhouder komen meestal van een shorter en in steeds mindere mate van een gefrustreerde
    Er komen helemaal geen uitlatingen van gefrustreerde shorters, want die zijn er niet. Shorters staan te dansen en te springen van plezier.

    Gefrustreerde aandeelhouders daar zijn er heel veel van, de meeste houden zich uit schaamte stil en een enkeling........
  8. [verwijderd] 29 juni 2015 17:29
    quote:

    Gluup schreef op 29 juni 2015 17:11:

    [...]
    Er komen helemaal geen uitlatingen van gefrustreerde shorters, want die zijn er niet. Shorters staan te dansen en te springen van plezier.

    Gefrustreerde aandeelhouders daar zijn er heel veel van, de meeste houden zich uit schaamte stil en een enkeling........

    Leest u dit nu bewust verkeerd of moet u gewoon weer even een rare opmerking en negatieve gedachte kwijt?
    Dat dansje is binnenkort voorbij, haha.
  9. [verwijderd] 29 juni 2015 17:33
    quote:

    Wisenwaarachtig schreef op 29 juni 2015 17:29:

    [...]
    Leest u dit nu bewust verkeerd of moet u gewoon weer even een rare opmerking en negatieve gedachte kwijt?
    Dat dansje is binnenkort voorbij, haha.
    Lees dan je eigen zin nog even na, dan zal je zien dat het niet zozeer over "verkeerd lezen" gaat, maar wellicht over "helder schrijven".
  10. [verwijderd] 29 juni 2015 17:36
    quote:

    Gluup schreef op 29 juni 2015 13:01:

    Als ik beleggingsadviseur zou zijn, wat ik overigens niet ben, dan zou ik zeggen: VERKOPEN die handel, maakt niet uit wat de koers is.
    Het lijkt wel of dit "advies" wordt opgevolgd. Maar zoveel invloed kan zo'n forumpje natuurlijk niet hebben.

    Misschien was het wel gewoon een logische gedachte waar meer mensen opgekomen zijn.
251 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links