Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

week 22. En de winnaar is !

246 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 23 mei 2015 18:13
    Tja, dat is onze Blacky, tenminste in mijn ogen :-)

    Ik moet zeggen, dat ik gezakt ben, voor het examen, ontcijferen na 22 00 uur van de leffe taal.

    Maar voor mij kwam Blacky op 19 mei 17.10 uur weer met het belangrijkste nieuws van de week.

    Adecco heeft met succes voor 500 miljoen euro notes uitgegeven .
    Het betreft hier een looptijd van 7 jaar en een rente van 1,5%

    2022 notes
    Principal amount:
    EUR 500 million
    Coupon:
    1.500% p.a.
    Maturity:
    November 22, 2022
    Issue price:
    99.939%
    Redemption price:
    100%

    De vervaldag is 22 november 2022 en de looptijd is 7 jaar.
    Mijn mening : adecco kan dus per 22 november 2015 over dit bedrag beschikken.

    Doel: The proceeds will be used for general corporate purposes, staat in de stukken.

    Maar je kunt het miz toch ook gebruiken voor een overname !

    500 miljoen euro beschikbaar per 22 november 2015.
    411 miljoen schatkist aandelen in eigen beheer ( huidige koerswaarde )
    laatste inkoop eigen aandelen gestopt in januari en cash !
    Doe daar nog eens 600 miljoen lening bank bij a misschien ook 1,5%

    Ik heb het nog niet over een emissie gehad :-)

    Dan kun je dus een overname doen van rond de 1,8 miljard.
    Je rente lasten zijn per jaar 1,5% van 1,1 miljard is 16,5 miljoen per jaar in eventueel 7 jaar aflopend naar 0.

    Wie komen in aanmerking..

    Dat kunnen er veel zijn, waar wil adecco graag zitten.

    De namen Hays Michael Page en USG PEOPLE zijn in het verleden vaak genoemd.
    Op Michael Page hebben ze al eens een bod gedaan.
    Met het bovengenoemde geld, kun je volgens mij dan Michael Page of USG PEOPLE kopen.
    Hays zal richting het dubbele gaan.

    USG PEOPLE als ze de strategie en voorspellingen van het management kunnen waarmaken, zou een ebitamarge van 6% gemiddeld door de cyclus heen kunnen maken.
    Ik denk dan dat dat kan bij een omzet van 2650 miljoen, nou maal 6% is 159 miljoen ebita, kan iets meer zijn en synergievoordelen, richting 180 miljoen ebita minimaal ;-)

    Ik denk dat adecco zich klaar maakt om een overname te gaan doen.

    Looptijd 500 miljoen euro 7 jaar, een soort terugverdien tijd !

    Hopelijk denkt Adecco ook aan ons !

    Maar niets is zeker op deze wereld.

    Nog een klein voordeeltje !

    USG PEOPLE heeft factoring lopen van 100 miljoen misschien a 4 of 5 %, ik weet het niet.

    Maar simpel gezegd, deed men dit omdat ze de schuld lager is en de balans sterker is lijkt.

    Maar adecco heeft dat denkelijk niet nodig voor zijn balans.

    Dus geld lenen a 1,5% is goedkoper dan factoring a bv 5%, scheelt 3,5% is 3,5 miljoen in de ebita :-)

    Ons ben ZUNIG, of je nu van de kust bent of uit de bergen :-)

    Mijn mening is geen koop houd of verkoop advies.

    Misschien maak ik wel grote denkfouten !


  2. [verwijderd] 23 mei 2015 19:13
    ik kan nog niet echt chocola maken van de afbouw van UBS, waarbij het afgebouwde belang de verhandelde aandelen tussen beide meldingen overstijgt.

    Met name wie er nu over beschikt. Want er zijn geen nieuwe meldingen gekomen via AFM, en via 'ons beursje' zijn ze kennelijk niet verhandeld.

    Verkoop of uitlenen had voor de wederpartij de meldingsgrens waarschijnlijk getriggerd. Een derde mogelijkheid is het terugleveren van ingeleende aandelen, de uitlener hoeft hierbij namelijk geen wijziging te melden. Echter hoeveel partijen zijn in staat een dergelijk pakket uit te lenen. Is een van de mogelijkheden voor het vrijmaken van cash of effecten op korte termijn, met UBS al dan niet als derde partij, die de aandelen als onderpand stalt.

    Een tweede verklaring, UBS heeft autonoom opgebouwd en verkocht, de wederpartij is een partij die uitgesloten is van de meldingsplicht. Misschien is dat wel de meest eenvoudige verklaring.

    Iemand op het forum wellicht verdere ideeën waar deze aandelen nu zijn gebleven?
  3. [verwijderd] 24 mei 2015 07:18
    quote:

    tatje schreef op 23 mei 2015 18:13:

    Tja, dat is onze Blacky, tenminste in mijn ogen :-)

    Ik moet zeggen, dat ik gezakt ben, voor het examen, ontcijferen na 22 00 uur van de leffe taal.

    Maar voor mij kwam Blacky op 19 mei 17.10 uur weer met het belangrijkste nieuws van de week.

    Adecco heeft met succes voor 500 miljoen euro notes uitgegeven .
    Het betreft hier een looptijd van 7 jaar en een rente van 1,5%

    2022 notes
    Principal amount:
    EUR 500 million
    Coupon:
    1.500% p.a.
    Maturity:
    November 22, 2022
    Issue price:
    99.939%
    Redemption price:
    100%

    Ja afgelopen jaren hebben ze kennelijk regelmatig corporate bonds uitgegeven, als onderdeel van Euro Medium Term Note Programme toen gezet op €2 miljard, maar sinds deze uitgifte spreken ze over EUR 3,000,000,000, dus nu met 1 miljard verhoogd.
    De aflossing 2015 op lopende bonds is nihil, in 2016 ca 291 miljoen en waarschijnlijk in eerste kwartaal. Rente van 1,5% is wel de laagste van alle lopende bonds, oplopend tot ca. 7,6%, speelt wellicht ook mee in de afweging. Er staat nog ruim 1,5 miljard open.
    Vraag lijkt me wat wil je kunnen financieren a.g.v. deze verhoogde limiet zou ook als eerste denken aan overname maar benieuwd naar andere opvattingen, black box wellicht heb jij hier nog ideeën over
  4. [verwijderd] 24 mei 2015 14:18
    Sinds 2003 intensief aan he beleggen, enkel in bij Euronext genoteerde aandelen, de laatste jaren enkel in opties van aex/amx-aandelen. Grootste klapper Vedior. grootste teleurstelling USG. Steeds veelbelovend, maar continu teleurstellend. En telkens weer die overnameverhalen als een doekje voor het bloeden. Gaan de uitzenders omhoog, USG volgt op afstand, gaan de uitzenders omlaag, USG ligt voorop.
    Een uitstekend aandeel om te shorten. Maar ja een uitzender shorten? voor mij een contradictio in terminis. Een uitzender staat gelijk met factor arbeid. Arbeid adelt, is uiterst positief. Kan ik dus niet shorten, kan ik alleen maar long in gaan. Dus maar eindelijk na vele jaren USG afgezworen en (voor het eerst) in Brunel, toch weer een uitzender tenminste; waarom niet Randstad? mij te groot, hou van de kleintjes. Zul je zien wordt dit jaar niet USG overgenomen maar Brunel. Daar kan dat geld van Adecco toch ook naar toe?
  5. gerrit 69 24 mei 2015 15:08
    quote:

    alrob schreef op 24 mei 2015 14:18:

    Sinds 2003 intensief aan he beleggen, enkel in bij Euronext genoteerde aandelen, de laatste jaren enkel in opties van aex/amx-aandelen. Grootste klapper Vedior. grootste teleurstelling USG. Steeds veelbelovend, maar continu teleurstellend. En telkens weer die overnameverhalen als een doekje voor het bloeden. Gaan de uitzenders omhoog, USG volgt op afstand, gaan de uitzenders omlaag, USG ligt voorop.
    Een uitstekend aandeel om te shorten. Maar ja een uitzender shorten? voor mij een contradictio in terminis. Een uitzender staat gelijk met factor arbeid. Arbeid adelt, is uiterst positief. Kan ik dus niet shorten, kan ik alleen maar long in gaan. Dus maar eindelijk na vele jaren USG afgezworen en (voor het eerst) in Brunel, toch weer een uitzender tenminste; waarom niet Randstad? mij te groot, hou van de kleintjes. Zul je zien wordt dit jaar niet USG overgenomen maar Brunel. Daar kan dat geld van Adecco toch ook naar toe?

    In principe heb je wel een punt.
    Huidige beurswaarde van USG is ongeveer 1 miljard euro
    Huidige beurswaarde van Brunel is ongeveer 900 miljoen euro
    Het waarde verschil is niet zo groot en beide uitzenders zijn potentiele overname kandidaten.
    Adecco zal toch meer belangstelling hebben voor USG, want Brunel heeft het accent liggen in de olie-industrie.
    Toch zou je zomaar gelijk kunnen krijgen dat Brunel nog eerder van de beurs verdwijnt dan USG.
    De kans dat USG zelf iets over zal nemen lijkt me net zo klein als dat Nederland het songfestival zou winnen.
  6. PatrickH82 24 mei 2015 20:08
    quote:

    tatje schreef op 24 mei 2015 14:30:

    [...]

    Vertel ff, hoe en waarom !

    Alvast bedankt.
    Franse economie trekt aan (USG haalt 20% van omzet hiervandaan)
    Bestuurswisselingen Adecco
    Economie Europa trekt aan
    Kwam van 25, afhankelijk van renteontwikkeling postitief over USG.

    Noemde alleen geen koersdoel...

    www.business-class.nl/nl/uitzendingen...
  7. forum rang 6 tatje 24 mei 2015 20:49
    quote:

    PatrickH82 schreef op 24 mei 2015 20:08:

    [...]

    Franse economie trekt aan (USG haalt 20% van omzet hiervandaan)
    Bestuurswisselingen Adecco
    Economie Europa trekt aan
    Kwam van 25, afhankelijk van renteontwikkeling postitief over USG.

    Noemde alleen geen koersdoel...

    www.business-class.nl/nl/uitzendingen...

    bedankt.

    Wierda !
    Bestuurswisselingen binnen Adecco zouden positief kunnen zijn voor UEG PEOPLE, maar is een ingewikkeld verhaal.

    tatje:

    Ingewikkeld, inderdaad voor degenen die USG PEOPLE niet intensief volgen, maar voor de forumleden lijkt het me wel duidelijk.
    Is het niet duidelijk, dan alles lezen vanaf 7 mei en je bent op de hoogte.

    Maar alles kan en niets is zeker.

    Maar Wierda is dus de volgende die mogelijk een link legt tussen de bestuurswisselingen binnen Adecco en het lekkere hapje USG PEOPLE.

    Tja, we zullen het zien !

    De centen om IETS te gaan overnemen, lijkt me bij Adecco geen probleem.
  8. gerrit 69 24 mei 2015 22:25
    quote:

    André S schreef op 24 mei 2015 22:01:

    Eerst zien en dan geloven, na 7 jaar up en down in USG.
    Dit is hoe dan ook mijn laatste jaar in USG.
    Hopelijk maakt USG het economisch herstel waar en maakt USG mij de komende maanden happy!
    Dat geld voor mij niet alleen voor USG, maar ook voor andere aandelen zoals AMG en BAM.
  9. [verwijderd] 24 mei 2015 23:03
    quote:

    André S schreef op 24 mei 2015 22:01:

    Eerst zien en dan geloven, na 7 jaar up en down in USG.
    Dit is hoe dan ook mijn laatste jaar in USG.
    Hopelijk maakt USG het economisch herstel waar en maakt USG mij de komende maanden happy!
    je zou juist zeggen na 7 magere jaren komen 7 vette jaren toch?
  10. [verwijderd] 25 mei 2015 07:47
    Goedemorgen.
    Hopelijk gaat USG deze week de €13,00 definitief voorbij op weg naar de top van maart 2014.
    Het is eigenlijk absurd dat we daar momenteel nog niet ver bovenstaan.
    Een paar maanden geleden gaf de ABN al aan dat we op dat moment 28% te laag noteerd ( ofwel >€17,00) was normaal geweest, dat had overigens vandaag de dag een nog hogere koers.

    We gaan het weer meemaken waar we naartoe mogen ( moeten) gaan,

  11. forum rang 4 moneypocket 25 mei 2015 08:17
    quote:

    RickBreda schreef op 25 mei 2015 07:47:

    Goedemorgen.
    Hopelijk gaat USG deze week de €13,00 definitief voorbij op weg naar de top van maart 2014.
    Het is eigenlijk absurd dat we daar momenteel nog niet ver bovenstaan.
    Een paar maanden geleden gaf de ABN al aan dat we op dat moment 28% te laag noteerd ( ofwel >€17,00) was normaal geweest, dat had overigens vandaag de dag een nog hogere koers.

    We gaan het weer meemaken waar we naartoe mogen ( moeten) gaan,

    Goedemorgen Rick op deze vrije 2de pinksterdag! Zou mij niet verbazen dat het dagvolume wederom zeer laag zal zijn, en er wederom speldeprikken naar beneden worden uitgedeeld.
    Zie alweer een 8k bestens in de laat en een pre van 12,50.

    Vandaag een vrije dag en geniet van elkaar zou ik zeggen..

    Groeten vanuit het Noorden des Lands,

    Moneypocket
  12. Regenboog33 25 mei 2015 08:53
    quote:

    tatje schreef op 24 mei 2015 20:49:

    [...]

    bedankt.

    Wierda !
    Bestuurswisselingen binnen Adecco zouden positief kunnen zijn voor UEG PEOPLE, maar is een ingewikkeld verhaal.

    tatje:

    Ingewikkeld, inderdaad voor degenen die USG PEOPLE niet intensief volgen, maar voor de forumleden lijkt het me wel duidelijk.
    Is het niet duidelijk, dan alles lezen vanaf 7 mei en je bent op de hoogte.

    Maar alles kan en niets is zeker.

    Maar Wierda is dus de volgende die mogelijk een link legt tussen de bestuurswisselingen binnen Adecco en het lekkere hapje USG PEOPLE.

    Tja, we zullen het zien !

    De centen om IETS te gaan overnemen, lijkt me bij Adecco geen probleem.
    Maar als een deel van het geld pas vanaf 22 nov vrij komt is overname toch pas denkbaar ná 22 nov dit jaar? Dan is er nog genoeg tijd om de koers neer te zetten waar "men" dat wil.
246 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,95 -0,51%
EUR/USD 1,0648 +0,04%
FTSE 100 7.829,55 -0,60%
Germany40^ 17.715,60 -0,68%
Gold spot 2.380,40 +0,04%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

WDP
+3,76%
EBUSCO...
+3,30%
Heineken
+2,11%
Pharming
+1,38%
NSI
+1,03%

Dalers

AMG Cr...
-3,43%
ADYEN NV
-2,80%
TomTom
-2,51%
ASMI
-2,42%
FASTNED
-2,08%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links