Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

Alle recente onwaarheden van Jos Versteeg m.b.t. TomTom

183 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. RESEARCH 18 mei 2015 19:58
    Wie neemt hem nu serieus na zijn adviezen voor Imtech:
    31 juli 2013 16:04, in:
    Het drama Imtech
    Jos Versteeg: Imtech kan heel sterk herstellen
    De koers van Imtech is fors gedaald, maar op een termijn van 1 tot 1,5 jaar kan het een leuke speculatieve belegging zijn en mogelijk verdubbelen in koers. Imtech staat nu rond het dieptepunt.

    Dat stelt Jos Versteeg tegen RTL Z. ''In principe is Imtech nu financieel gezond, de emissie is geslaagd. In het eerste halfjaar is er altijd een kapitaaluitstroom, maar in de tweede helft van het jaar is dat andersom, waardoor de balans nog wat verder kan herstellen'', aldus Versteeg. ''Het risico is dat klanten weglopen, maar daar is helemaal geen reden voor. Imtech heeft veel onderhoudscontracten en dat zorgt voor stabiele inkomsten''.

    ''De koers heeft te lijden gehad toen Imtech naast de claimemissie op de laatste dag met een extra emissie kwam.''

    De laatste tijd zakt Imtech verder weg. ''Binnnenkort moeten beleggers die meededen met de claimemissie storten. Het kan best dat zij nu aandelen verkopen om die storting te kunnen betalen'', aldus Versteeg.

    ''Imtech is nu een speelbal van speculanten, maar het is geen onderneming die gaat omvallen. Het is van belang dat Imtech het vertrouwen van belegers weer weet te winnen''.

    Versteeg maakt een vergelijking met Bam. Dat kwam van een niveau van 18 euro en kelderde tot even onder de 2 euro in 2012. Sindsdien is de koers verdubbeld naar 4 euro. ''Een koers van 9 euro voor Imtech zullen we voorlopig niet zien, maar de koers kan sterk herstellen'', aldus Versteeg.
  2. Pacman RTT 18 mei 2015 21:14
    Dank Research voor backing me up
    - Blijkt een gevoelig onderwerp...

    Hier een recenter voorbeeld..
    - Het is bijna hilarisch als je dit terug leest..

    donderdag 12 februari 2015, 17:53
    Update: donderdag 12 februari 2015, 20:28

    TomTom

    Verreweg de grootste uitschieter in de Midkap was TomTom, die 18% hoger eindigde. Het navigatiebedrijf maakte bij de presentatie van de jaarcijfers bekend dit jaar een groei van de omzet te verwachten. De onderneming gaat uit van een omzet van ongeveer €1?mrd. Afgelopen jaar bedroeg de omzet van TomTom nog €?950?mln, een daling van 1% ten opzichte van een jaar eerder. In 2013 was er een krimp van 9%.

    Ook liet het bedrijf weten een meerjarig contract te hebben gesloten met Volkswagen voor het leveren van verkeersdiensten. Het Duitse autoconcern zal de wagens voor de Europese markt uitrusten met TomTom Traffic, te beginnen met Audi en Volkswagen.

    Analisten waren verdeeld over het nieuws. Marc Zwartsenburg van ING hanteert een koopadvies, en was verheugd over de grote koersstijging van het fonds. 'De cijfers zelf, daar zit een dollarimpact in, en vielen daarom wat lager uit. Maar de omzetoutlook van 1 miljard euro was hoger dan verwacht en het contract met Volkswagen is misschien wel een opmars voor meer deals.'

    Jos Versteeg van Theodoor Gilissen liet daarentegen weten helemaal niets van de koersstijging te begrijpen en die 'zeer overdreven' te vinden. Hij hanteert een advies 'niet-aanbevolen'. 'De producten van Google zijn beter, en gratis. Hoe kun je daar nou mee concurreren? De jaarcijfers waren bovendien lager dan de consensus en de omzet ligt al twee kwartalen onder druk. Het is een heel volatiel fonds. Ze hebben wel vaker gekke sprongen gemaakt, zoals in 2009, maar daarna halveerde ze weer.'
  3. forum rang 6 limomilo 18 mei 2015 22:47
    Ik ben er nu achter waarom Jos Versteeg zo anti TOMTOM is.
    Op 14 oktober 2010 adviseerde hij TOMTOM kopen. De koers stond toen op 6,19 en hij gaf een koersdoel ruim boven de 8 euro. Wat gebeurde, de koers van TOMTOM zakte naar 2,56 op 21 november 2011. Jos zelf doet het ook goed hij heeft 12 adviezen gegeven en een negatieve score van 10,45%. Zijn baas TH. Gilissen doet het beter met een negatieve score van 5,7. Sedert deze score is Jos ook gestopt met persoonlijke adviezen te geven, hij heeft zich toen toegelegd om Th.Gilissen te adviseren.
  4. forum rang 6 Chiddix 19 mei 2015 07:47
    Waarom JV het niet zo ziet zitten met TT heeft dan te maken met het aanbieden van gratis navigatie(Google). Ook Garmin heeft daar last van. Om navigatie te downloaden betaal je bij Garmin 90 euro.
    Pas geleden zei hij, die inbouw gaat het niet worden. Met een eenvoudig schermpje op je dashbord kun je gebruikmaken van de navigatie via de smartphone i.p.v die dure inbouw en abonnementen bij navigatieleveranciers. Hij heeft wel een beetje gelijk. Wie kosten bewust is , kan voor niets van A naar B.
    Maar de trend de komende jaren is inbouw. Autobouwers geven die als het ware gratis weg? Als men ook nog gratis abonnementen meelevert, wordt Google getracteerd op een koekje van eigen deeg.
  5. [verwijderd] 19 mei 2015 17:38
    quote:

    Pacman RTT schreef op 19 mei 2015 17:29:

    Ik snap dat dit draadje voor veel mensen net te ver gaat.

    Maar..
    Bij RTL Z presteren ze het zelfs gedurende de gehele dag !!!
    om gewoon GEEN TomTom nieuws te melden bij 13% stijging van de koers!!!!

    Dit riekt naar een 1 grote commerciële bende daar !

    Wat maakt het uit, dat bejaardenprogramma is echt niet hetgeen wat de handel in TomTom positief kan beïnvloeden.

    Het is trouwens ook een commerciële omroep :)
  6. [verwijderd] 19 mei 2015 17:39
    quote:

    Pacman RTT schreef op 19 mei 2015 17:29:

    Ik snap dat dit draadje voor veel mensen net te ver gaat.

    Maar..
    Bij RTL Z presteren ze het zelfs gedurende de gehele dag !!!
    om gewoon GEEN TomTom nieuws te melden bij 13% stijging van de koers!!!!

    Dit riekt naar een 1 grote commerciële bende daar !

    Wat maakt het uit, zolang wij maar weten dat het ok is
  7. [verwijderd] 19 mei 2015 17:49
    Ik hoorde Jos hele verstandige dingen zeggen over Fugro deze week.
    Hij had het over boten en offshore bedrijven.
    Ik kreeg er een goed gevoel bij. Dat is nou iemand die weet waar die over praat.
    Het was een leuk gesprek op BNR met Tom van het Hek. Tom heeft ook best kijk op de zaken. Nee ik geloof wel in Jos.
    Tom zou het werk van Jos ook zo kunnen overnemen en Jos dat van Tom.
    Daarmee diskwalificeer ik Jos geenszins. Sterker nog het tsja hoe zal ik het zeggen. Er zit meer in Jos dan wij, WIJ hier met z'n allen denken.
    Je kan Jos ook niet beoordelen op 1 ding, ok 2 dingen; TomTom en Imtech.
    Dan kan je niet. Vd Gijp zou zeggen kantieniet.
  8. [verwijderd] 19 mei 2015 17:55
    En dan nu maar de algemene RTL nieuws redactie getipt over het zeer merkwaardige gedrag van hun RTL-Z redactie.

    Beste nieuwsredactie,

    Ik heb een merkwaardige nieuwstip voor jullie. Er stinkt namelijk iets bij RTL-Z!!! Die hebben de hele dag geen woord gewijd aan een koersstijging van het aandeel TomTom van 13 (!!!!) procent.

    Eerder stonden ze al met de mond vol tanden bij een grote koersstijging n.a.v. het UBER-bod op Nokia HERE en lieten ze als enige “expert” iemand aan het woord met een koersdoel van ergens in de 2 Euro (Jos Versteeg van Theodoor Gilissen), die uiteraard ging uitleggen dat er niets klopte van deze koersontwikkeling en met niet de minste clou waar die vandaan zou kunnen komen. Ik (en meerdere mensen van het zeer goed geïnformeerde TomTom-forum op IEX.nl) heb de RTL-Z redactie toen reeds uitgebreide achtergrondinformatie gestuurd om hun kennisachterstand te helpen inlopen.

    Maar vandaag spant wel de kroon. Zeer belangrijk Apple-nieuws t.a.v. TomTom en nul-komma-nul melding daarvan op RTL-Z. Zelfs de koersstijgign van 13% werd zelf compleet verzwegen.

    Dit wijst op een zeer ernstige vorm van tunnelvisie bij de RTL-Z redactie of mogelijk nog veel ernstigere zaken. Ik hoop dat jullie intern kritisch op elkaar blijven. Dit is toch zeeeeeeeeer merkwaardig!

    Met vriendelijke groet,

    (Xynix)
  9. forum rang 6 Chiddix 19 mei 2015 17:57
    quote:

    Pacman RTT schreef op 19 mei 2015 17:29:

    Ik snap dat dit draadje voor veel mensen net te ver gaat.

    Maar..
    Bij RTL Z presteren ze het zelfs gedurende de gehele dag !!!
    om gewoon GEEN TomTom nieuws te melden bij 13% stijging van de koers!!!!

    Dit riekt naar een 1 grote commerciële bende daar !

    Vanaf 16:00 zit ik ook mee te kijken op RTLZ maar stijgers en dalers(apart staatje) heb ik nog niet langs zien komen. Is men gestopt met de hoogste stijgers en dalers te bespreken?
183 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links