Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Galapagos AEX:GLPG.NL, BE0003818359

  • 27,380 17 apr 2024 17:39
  • -0,320 (-1,16%) Dagrange 27,160 - 27,680
  • 104.556 Gem. (3M) 80,5K

Galapagos 2015: de inhoudelijke discussie

3.351 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 168 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 mei 2015 23:53

    Addict, op zich een goed initiatief om zaken wat te onderscheiden qua draadjes. Ik vertelde net op het drukke draadje dat ik de zaken even wil bezien en eerder ik dat je bij mij niet moet zijn voor de inhoudelijke biotechnologie.

    Vraag me af of het eventuele medicijn niet te duur wordt gezien de uit de hand lopende zorgkosten. Gaan de zorgverzekeraars dat wel vergoeden?

    Tja en ik heb begrepen bij Abvie kan Galapagos licentie-inkomsten krijgen. Lijkt leuk, maar heeft Galapagos dan niet al de meeste kosten gemaakt en risico's genomen en loopt dan Abvie niet weg met het grootste deel van de poet?

    Groet, Jonas
  2. [verwijderd] 18 mei 2015 10:07
    Galapagos haalt 42 miljoen extra op

    18 mei 2015 08:46

    Bij de beursgang van het Belgische-Nederlandse biotechbedrijf op Nasdaq is ook de overtoewijzingsoptie volledig uitgeoefend. Daardoor brengt de operatie 42 miljoen dollar extra op of in totaal 317 miljoen dollar.
    Advertentie


    Galapagos maakte vorige week donderdag op indrukwekkende wijze zijn beursdebuut op de technologiebeurs Nasdaq. Het aandeel won maar eventjes 20 procent op die eerste Amerikaanse beursdag. Enkele weken geleden werd duidelijk dat het reumamedicijn van Galapagos een kaskraker kan worden en sindsdien is het enthousiasme onder beleggers bijzonder groot. De koers schoot pijlsnel omhoog, wat nog ondersteund werd door positieve analistenrapporten, en het bedrijf is sinds midden april meer dan een miljard euro waard.
    De euforie kwam ook tot uiting bij de beursintroductie op Nasdaq. Voor de goede testresultaten met het potentieel geneesmiddel tegen reuma mikte Galapagos op 100 miljoen dollar, maar al snel werd het streefdoel opgetrokken. Eerst tot 200 miljoen dollar, uiteindelijk werd het 275 miljoen dollar.
    Nu blijkt dat ook de greenshoe-optie volledig is uitgeoefend. Daardoor worden nog eens bijna een miljoen nieuwe aandelen uitgegeven, wat alles samen 42 miljoen dollar extra opbrengt. De totale bruto-opbrengst van de uitgifte loopt zo op tot ongeveer 317 miljoen dollar (279 miljoen euro).
    Galapagos-topman Onno van de Stolpe maakte eerder duidelijk dat hij het geld onder andere wil gebruiken om het onderzoek naar een medicijn tegen een zeldzame, fatale longziekte te financieren en het vervolgens zelf op de markt te brengen. Galapagos gaat mogelijk ook onderzoeksprogramma’s van andere bedrijven overnemen.
    Bron: Tijd
  3. Galajurk 18 mei 2015 13:29
    quote:

    jonas schreef op 17 mei 2015 23:53:

    Addict, op zich een goed initiatief om zaken wat te onderscheiden qua draadjes. Ik vertelde net op het drukke draadje dat ik de zaken even wil bezien en eerder ik dat je bij mij niet moet zijn voor de inhoudelijke biotechnologie.

    Vraag me af of het eventuele medicijn niet te duur wordt gezien de uit de hand lopende zorgkosten. Gaan de zorgverzekeraars dat wel vergoeden?

    Tja en ik heb begrepen bij Abvie kan Galapagos licentie-inkomsten krijgen. Lijkt leuk, maar heeft Galapagos dan niet al de meeste kosten gemaakt en risico's genomen en loopt dan Abvie niet weg met het grootste deel van de poet?

    Groet, Jonas

    Abbvie gaat hoogstwaarschijnlijk de licentie nemen ( als ze dit al niet besloten hebben , in september beslissen ze officieel) en gala krijgt daar dan 200 miljoen voor en waarschijnlijk 50 miljoen voor de ziekte van crohn. Deze 250 compenseren dan natuurlijk wel een groot deel van de kosten die al gemaakt zijn. En natuurlijk heeft gala risico genomen , dat doet elke onderneming en biotech in t bijzonder , maar als een medicijn uiteindelijk op de markt komt en succesvol is , waar we in dit geval gemakshalve van uit gaan , dan krijgt gala royaliteit.
    In de verschillende Posts op het andere galaforum ( toen het daar nog geen chaos was maar informatief) kan je lezen dat er verschillende percentages genoemd worden. Maar daar werd gesproken over een bedrag van 1 miljard per jaar....
    Risico en rendement....
  4. [verwijderd] 18 mei 2015 20:02
    Vergoedingen Abbvie t.a.v. partnerdeals met Galapagos (voor wat ik weet > verder zie site GLPG)

    RA/CROHN
    Abbvie: vergoeding in licentie nemen 0634 molecuul RA 200 mln. USD dollar (Filgotinib)
    Abbvie: vergoeding in licentie nemen 0634 molecuul Crohn 50 mln. USD dollar (Fitzroy)
    Abbvie: mijlpaalbetalingen (milestones/msp) 1 miljard USD naar gelang onderzoeken molecuul 0634 RA gestelde criteriadoelen behalen in Fase 3/4.
    Abbvie: licentievergoeding in range 12%-22% (royalties) voor Galapagos van omzet behaald door Abbvie > dit doet zich voor als Reuma-pil Filgotinib op de markt komt (2018/2019??).

    *RA: verder behoud Galapagos de co-productierechten in de Benelux

    Cystic Fibroses (CF)
    Abbvie: mijlpaalbetalingen oplopend tot 360 mln. USD dollar (a.h.v. verdere voortgang onderzoek)
    Abbvie: licentievergoeding wederom 12%-22% op basis van behaalde omzet bij marktbetreding van product (na 2021..)

    *CF: verder is door Galapagos bedongen dat Verkooprechten China/Z-Korea voor GLPG behouden blijven inclusief co-productie rechten in Benelux
  5. NielsjeB 18 mei 2015 20:49
    The 10-week results from filgotinib in Crohn's disease (FITZROY trial) are expected in the second half of 2015. (bron: jaarverslag 2014)

    Read out Crohn’s PoC: Q4 2015 (bron: investor presentation april, pag. 5). Ik ga ervan uit dat hier de 20-week results mee bedoeld worden.

    @BiostockAddict: dat Clinical news flow-plaatje, komt dat uit een investor presentation?

    Edit: www.glpg.com/files/8514/3046/7503/inv... (pag. 34)

    De nieuwe investor presentation (mei 2015) die tijdens de roadshow werd gebruikt staat nog niet online volgens mij.
  6. NielsjeB 18 mei 2015 21:04
    Op de website staat trouwens dat de topline results van 634 in CD in Q2 2015 bekend worden:

    In January 2014, Galapagos started a Phase 2 study with filgotinib in Crohn's disease. This study will evaluate the efficacy and safety of filgotinib during 20 weeks of treatment in 180 patients with active Crohn's disease. Galapagos expects to read out topline results in Q2 2015.

    Q2 of H2 2015, scheelt best wel. Ik ga er maar vanuit dat het jaarverslag en de investor presentations kloppen.

    www.glpg.com/index.php/randd/pipeline...
  7. aston.martin 18 mei 2015 21:21

    Resultaten Crohn's zijn te verwachten in tweede jaarhelft, waarschijnlijk vierde kwwartaal. Het betreft dan resultaten over de eerste 10 weken behandeling.
    Alle patiënten zijn op dit ogenblik nog niet gerecruteerd. Tijdens de jaarvergadering werd namelijk bevestigd dat 80% van de patiënten geselecteerd waren.

  8. [verwijderd] 18 mei 2015 23:58

    Guusje bedankt. Ik zat wat in het wilde weg te denken. Zo van E 1000 voor dat reumamedicijn. Wie kan en moet dat betalen? Veel mensen op deze wereld kunnen dat niet.

    Maar goed, we moeten dealen met de situatie zoals het nu is op de wereld.
    Op termijn kan het medicijn mogelijk goedkoper worden en het is er dan in ieder geval.

    Groet, Jonas
  9. Gala-diner 19 mei 2015 06:35
    quote:

    Guusje 64 schreef op 18 mei 2015 13:29:

    [...]

    Abbvie gaat hoogstwaarschijnlijk de licentie nemen ( als ze dit al niet besloten hebben , in september beslissen zebiotechbedrijf en Gala krijgt daar dan 200 miljoen voor en waarschijnlijk 50 miljoen voor de ziekte van crohn. Deze 250 compenseren dan natuurlijk wel een groot deel van de kosten die al gemaakt zijn. En natuurlijk heeft gala risico genomen , dat doet elke onderneming en biotech in t bijzonder , maar als een medicijn uiteindelijk op de markt komt en succesvol is , waar we in dit geval gemakshalve van uit gaan , dan krijgt gala royaliteit.
    In de verschillende Posts op het andere galaforum ( toen het daar nog geen chaos was maar informatief) kan je lezen dat er verschillende percentages genoemd worden. Maar daar werd gesproken over een bedrag van 1 miljard per jaar....
    Risico en rendement....
    Gezien de 150 miljoen die Abbvie heeft betaald bij het sluiten van de deal, kan je er m.i. vanuit gaan dat als Abbvie de licentie neemt(200 miljoen), Galapagos al winst maakt op dit programma.
    Terugkijkend op de zeer succesvolle emissie, kan je de conclusie trekken dat professionele partijen de emissiekoers aantrekkelijk vonden om in te stappen(deze 'jongens' doe hun 'huiswerk' natuurlijk wel).
    Galapagos heeft door de notering op de Nasdaq een erg belangrijke stap gemaakt die m.i. goed zal uitpakken voor de LT-ers, Amerikanen hebben nu eenmaal veel meer ervaring met biotechbedrijven.
    Verder zie ik een overname niet gebeuren, de programma's die lopen binnen de allianties komen niet in handen van een overnemer.

    Mijn koersdoel is nog lang niet inzicht...
  10. Vlekos 19 mei 2015 21:28
    @Bio, bedankt voor het oprichten van dit draadje. De inhoudelijke posts van o.a. pe26, WonderWoman en MtBaker hebben mij doen besluiten om begin maart dit jaar positie te nemen in Galapagos en dat heeft absoluut geen windeieren gelegd. Waarvoor allen dank.
    Ik geloof in Galapagos en de visie van het management. De volatiele koers is daags het grillen van de markt maar m.i. ligt er een goed fundament voor een sterk Galapagos, mede dankzij de IPO.
    Ik blijf jullie posts met interesse volgen. Keep up the good work :)
3.351 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 168 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Weinig houvast voor beleggers in Galapagos

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links