Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Imtech weekdraadje van 18 t/m 22 mei 2015 (Imtech niets meer dan een verhaal?)

399 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 20 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. balance84738 16 mei 2015 08:42
    Het interview van Kees van Lede in NRC Handelsblad door Carola
    Houtekamer en Menno Tamminga zou de koers van het aandeel deze
    week wel eens sterk kunnen beinvloeden.

    www.nrcq.nl/2015/05/16/imtech-was-nie...

    Waar ik meer op let, zijn de orders die zijn aangenomen en uitgevoerd,
    wat dat betreft levert Imtech m.i. goed werk af en is het niet
    enkel maar een 'verhaal'. Kees van der Lede beziet het uiteraard
    organisatorisch met de optiek van een vertrokken president-commissaris.
    Was dat vertrek trouwens uit eigen beweging of gedwongen?

    Een goede week 21, allemaal!

  2. [verwijderd] 16 mei 2015 09:15
    quote:

    Carol Fenijn schreef op 16 mei 2015 08:42:

    Het interview van Kees van Lede in NRC Handelsblad door Carola
    Houtekamer en Menno Tamminga zou de koers van het aandeel deze
    week wel eens sterk kunnen beinvloeden.

    www.nrcq.nl/2015/05/16/imtech-was-nie...

    Waar ik meer op let, zijn de orders die zijn aangenomen en uitgevoerd,
    wat dat betreft levert Imtech m.i. goed werk af en is het niet
    enkel maar een 'verhaal'. Kees van der Lede beziet het uiteraard
    organisatorisch met de optiek van een vertrokken president-commissaris.
    Was dat vertrek trouwens uit eigen beweging of gedwongen?

    Een goede week 21, allemaal!

    www.nu.nl/beurs/4050031/imtech-was-ni...
  3. [verwijderd] 16 mei 2015 09:38
    Dat zegt van Lede in een interview met NRC. “Het is werkelijk schan-da-lig! Ik had verwacht dat Imtech slachtoffer was van één zere plek in Duitsland. En dat er verder een stevige organisatie achter zat. Maar dat was niet waar. Er zat NUL achter. Het was onthutsend. Imtech was niets meer dan een verháál.”
  4. [verwijderd] 16 mei 2015 09:53
    quote:

    Carol Fenijn schreef op 16 mei 2015 08:42:

    Het interview van Kees van Lede in NRC Handelsblad door Carola
    Houtekamer en Menno Tamminga zou de koers van het aandeel deze
    week wel eens sterk kunnen beinvloeden.

    www.nrcq.nl/2015/05/16/imtech-was-nie...

    Waar ik meer op let, zijn de orders die zijn aangenomen en uitgevoerd,
    wat dat betreft levert Imtech m.i. goed werk af en is het niet
    enkel maar een 'verhaal'. Kees van der Lede beziet het uiteraard
    organisatorisch met de optiek van een vertrokken president-commissaris.
    Was dat vertrek trouwens uit eigen beweging of gedwongen?

    Een goede week 21, allemaal!

    Dank voor dit pb. Zojuist het gehele bericht gelezen van deze, in mijn ogen, zeer betrouwbare en competente man. Zijn meest opvallende en belangrijkste uitspraken voor mij zijn "Imtech is de meest cleane onderneming van dit moment" en "we hebben geen bewijs voor de aantijgingen gevonden". Dit laatste ivm allerlei schandalen in Duitsland.
    En dan nog een veeg uit de pan richting de journalistiek: "sympathie voor bedrijven in de puree gaat de pers niet makkelijk af".

    Eindelijk, nu is de waarheid, die velen hier al zo vaak hebben verkondigd, boven tafel. Er is korte metten gemaakt met allerlei fabeltjes die hier met het nodige leedvermaak geschreven werden. Zoals Kees schreef over "sympathie", dit ontbreekt nogal eens, hopelijk is dit ook een les voor de overige "leedvermakers".
    Succes verder heren, bedankt voor het redden van dit mooie bedrijf en het inkomen van meer dan 20.000 medewerkers en hun gezinnen.
  5. [verwijderd] 16 mei 2015 10:01
    quote:

    P_Value_D-Day schreef op 16 mei 2015 09:38:

    Dat zegt van Lede in een interview met NRC. “Het is werkelijk schan-da-lig! Ik had verwacht dat Imtech slachtoffer was van één zere plek in Duitsland. En dat er verder een stevige organisatie achter zat. Maar dat was niet waar. Er zat NUL achter. Het was onthutsend. Imtech was niets meer dan een verháál.”
    Misschien vergeten te vermelden dat dit over de periode tijdens en voor zijn aantreden ging.
  6. pieren 16 mei 2015 10:35
    quote:

    wisenwaarachtig schreef op 16 mei 2015 09:53:

    [...]
    Dank voor dit pb. Zojuist het gehele bericht gelezen van deze, in mijn ogen, zeer betrouwbare en competente man. Zijn meest opvallende en belangrijkste uitspraken voor mij zijn "Imtech is de meest cleane onderneming van dit moment" en "we hebben geen bewijs voor de aantijgingen gevonden". Dit laatste ivm allerlei schandalen in Duitsland.
    En dan nog een veeg uit de pan richting de journalistiek: "sympathie voor bedrijven in de puree gaat de pers niet makkelijk af".

    Eindelijk, nu is de waarheid, die velen hier al zo vaak hebben verkondigd, boven tafel. Er is korte metten gemaakt met allerlei fabeltjes die hier met het nodige leedvermaak geschreven werden. Zoals Kees schreef over "sympathie", dit ontbreekt nogal eens, hopelijk is dit ook een les voor de overige "leedvermakers".
    Succes verder heren, bedankt voor het redden van dit mooie bedrijf en het inkomen van meer dan 20.000 medewerkers en hun gezinnen.
    Hij zegt: er is geen bewijs gevonden voor onregelmatigheden.
    Jij leest niet zo scherp. Het zou pas sterk geweest zijn, als hij had gezegd:
    Er zijn geen aanwijzigingen voor onregelmatigheden gevonden of er zijn geen onregelmatigheden aangetroffen.

    Nu kan hij zich altijd verdedigen: ja, er waren wel onregelmatigheden, maar geen bewijs.
    Het is ook helemaal niet de taak van imtech om bewijs te zoeken, dat is de taak van justitie/openbaar ministerie.
    Dus dat hij geen bewijs heeft aangetroffen is logisch. Een vervolgvraag van de journalist had kunnen zijn: heeft u gezocht naar bewijs?

    Deze uitspraak van jou duidt mijns inziens weer het verschil tussen believers en realisten.
  7. [verwijderd] 16 mei 2015 10:55
    quote:

    pieren schreef op 16 mei 2015 10:39:

    En ga je nog bevestigen dat je de collega believers verkeerd hebt geïnformeerd door 4 tot 6% ebitda marge in 2015 te beloven?
    Ipv wordt het 0% (of positief) en 200 mln verlies... (En emissie a 300 mln in 2016)
    De shorters zijn zich al weer aan het voorbereiden hierop.
    Mijn uitleg heeft u meerdere keren gehad. Als u graag wilt dat iedereen die hier doelbewust onjuiste posts (en dat is in mijn ogen het enige incorrecte) plaatst moet corrigeren dan wordt dit forum nog veel uitgebreider. Daar was in mijn geval geen sprake van en dat weet u drommels goed.
    Ik persoonlijk heb overigens alle tijd of het nu over 6 of 16 maanden is.
    En ik hoop dat de shorters zich heel goed voorbereiden, des te meer zullen ze op termijn inleveren. Eens houdt namelijk ook dat spelletje op. Ik wacht het allemaal rustig af, komt beslist in orde, maakt u zich over mij maar geen zorgen. Binnenkort stop ik ook met veelvuldig posten, dan kunt u rustig uw gang gaan, moet niet te gek worden natuurlijk, maar dan meld ik me wel. Gegroet.
  8. [verwijderd] 16 mei 2015 10:57
    quote:

    pieren schreef op 16 mei 2015 10:35:

    [...]

    Hij zegt: er is geen bewijs gevonden voor onregelmatigheden.
    Jij leest niet zo scherp. Het zou pas sterk geweest zijn, als hij had gezegd:
    Er zijn geen aanwijzigingen voor onregelmatigheden gevonden of er zijn geen onregelmatigheden aangetroffen.

    Nu kan hij zich altijd verdedigen: ja, er waren wel onregelmatigheden, maar geen bewijs.
    Het is ook helemaal niet de taak van imtech om bewijs te zoeken, dat is de taak van justitie/openbaar ministerie.
    Dus dat hij geen bewijs heeft aangetroffen is logisch. Een vervolgvraag van de journalist had kunnen zijn: heeft u gezocht naar bewijs?

    Deze uitspraak van jou duidt mijns inziens weer het verschil tussen believers en realisten.

    Ik heb het echter woordelijk weergegeven.
    U moet het -gehele- artikel in het NRC toch nog maar eens nalezen. Excuses hoeft niet daar ik u niet verdenk van een doelbewuste incorrecte post.
  9. forum rang 6 IQ 16 mei 2015 11:04
    quote:

    pieren schreef op 16 mei 2015 10:39:

    En ga je nog bevestigen dat je de collega believers verkeerd hebt geïnformeerd door 4 tot 6% ebitda marge in 2015 te beloven?
    Ipv wordt het 0% (of positief) en 200 mln verlies... (En emissie a 300 mln in 2016)
    De shorters zijn zich al weer aan het voorbereiden hierop.
    Zou het zo kunnen zijn Pieren dat de poster overtuigd is van de kwaliteit van Imtech om uit de ongecontroleerde crisis te komen, waarom zou hij dan excuus moeten aanbieden van iets wat zeker gaat komen, natuurlijk misschien wat laten dan gedacht, man, man, wat kan jij darmen Pieren, objectief is niemand die aandelen van een bedrijf bezit, immers is een geloof soms zeer hardnekkig, net zoals jouw overtuiging.

    Handel in aandelen is altijd gevaarlijk, doe het zeker van eigen middelen, nooit geld lenen om aandelen te kopen.
  10. [verwijderd] 16 mei 2015 11:28
    quote:

    IQ schreef op 16 mei 2015 11:04:

    [...] man, man, wat kan jij darmen Pieren, objectief is niemand die aandelen van een bedrijf bezit, immers is een geloof soms zeer hardnekkig, net zoals jouw overtuiging.
    Wat darmen er mee te maken hebben begrijp ik niet zo, maar jij begrijpt waarschijnlijk nog steeds niet dat het niet over geloof of overtuiging gaat, maar over "de rede", "het verstand" oftewel "rekenen" en "beredeneren" ipv als een blinde idioot dingen te "vinden" en "geloven".

  11. [verwijderd] 16 mei 2015 11:31
    quote:

    IQ schreef op 16 mei 2015 11:25:

    Bijzonder interview met Van de Lede, het is een kwestie van geduld, koersherstel zal echt op zeker gebeuren, ja Pieren mijn geloof in het bedrijf is zeer ernstig groot.

    Pas op met kopen van aandelen Imtech, zoals voor ieder ander bedrijf loop je risico geld kwijt te raken.
    Een president-commissaris die zou verklaren dat er bewijzen voor onregelmatigheden aan het licht zijn gekomen tijdens de periode van zijn mandaat, terwijl de onderneming hierover nooit heeft gecommuniceerd, dat zou pas nieuws zijn.
  12. [verwijderd] 16 mei 2015 11:36
    quote:

    IQ schreef op 16 mei 2015 11:04:

    [...]
    Zou het zo kunnen zijn Pieren dat de poster overtuigd is van de kwaliteit van Imtech om uit de ongecontroleerde crisis te komen, waarom zou hij dan excuus moeten aanbieden van iets wat zeker gaat komen, natuurlijk misschien wat laten dan gedacht
    Iets wat er zeker gaat komen? Kan jij in de toekomst kijken? Je bent dus van hetzelfde niveau als W&W begrijp ik?

    Het is gewoon niet te "geloven" dat er nog mensen zijn die na de meest recente berichten nog geloven in Imtech. Zeker niet nadat vd Aast met zijn staart tussen de benen het hazepad kiest.
  13. [verwijderd] 16 mei 2015 11:51
    Er zijn aandeelhouders die overtuigd zijn van de intenties van het huidige Imtech en er zijn shorters die dat natuurlijk niet zijn en daarnaast graag in het verleden blijven wroeten. Doe uw best, het baat u echter niets, en dan spreekt men ook nog van "blinde idioten", haha, wie de schoen past trekke hem aan.
    En voor diegenen die van de Aast zonodig moeten afkraken en al meermaals afkraakten; in mijn optiek bezit u nog geen procent van zijn bestuurskwaliteiten, wat anoniem roeptoeteren op een forum kan elke nietszeggende figuur inmiddels.
  14. [verwijderd] 16 mei 2015 12:27
    quote:

    wisenwaarachtig schreef op 16 mei 2015 11:51:

    Er zijn aandeelhouders die overtuigd zijn van de intenties van het huidige Imtech en er zijn shorters die dat natuurlijk niet zijn en daarnaast graag in het verleden blijven wroeten. Doe uw best, het baat u echter niets, en dan spreekt men ook nog van "blinde idioten", haha, wie de schoen past trekke hem aan.
    En voor diegenen die van de Aast zonodig moeten afkraken en al meermaals afkraakten; in mijn optiek bezit u nog geen procent van zijn bestuurskwaliteiten, wat anoniem roeptoeteren op een forum kan elke nietszeggende figuur inmiddels.
    Imtech-topman Gerard van de Aast deed dat af als 'onzin' en las een woordvoerder van Deminor hoorbaar geïrriteerd de les. "U wilt meer geld en ik heb gezegd dat u dat niet krijgt", zei hij.

    www.architectenweb.nl/aweb/redactie/r...

    En nu heeft hij het toch gegeven! Wat een clown.
  15. [verwijderd] 16 mei 2015 12:37
    Die Kees vd Lede vertelt nu dat Imtech een grote facade was:

    “Ik heb er zo’n beeld bij dat er voor de film een stadje in de woestijn is gebouwd. Als je de deur opent zit er nog meer woestijn achter.”

    Allemaal hetzelfde die lui. Dit soort dingen achteraf zeggen. Dat had hij toen moeten zeggen. Transparantie voor de aandeelhouder enzo.
399 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 20 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 873,58 +0,82%
EUR/USD 1,0679 +0,25%
FTSE 100 8.057,49 +0,42%
Germany40^ 17.964,30 +0,58%
Gold spot 2.304,09 -1,00%
NY-Nasdaq Composite 15.451,31 +1,11%

Stijgers

VIVORY...
+43,51%
ALLFUN...
+4,20%
PROSUS
+3,85%
Accsys
+3,26%
Philip...
+2,22%

Dalers

RANDST...
-5,88%
Akzo N...
-5,71%
NSI
-3,23%
B&S Gr...
-1,94%
Alfen ...
-1,12%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links