Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Pharming Group AEX:PHARM.NL, NL0010391025

  • 0,868 18 apr 2024 17:35
  • -0,093 (-9,63%) Dagrange 0,861 - 0,957
  • 37.599.271 Gem. (3M) 6,9M

Meimaand draad

1.411 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 71 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 mei 2015 14:12
    Cologne, Germany, February 2, 2015 / B3C newswire / - CEVEC Pharmaceuticals, the developer and licensor of the CAP® Technology, today announced a major milestone regarding its recombinant human CAP® cell derived C1 Esterase Inhibitor (C1Inh).

    CEVEC´s CAP derived C1 Inhibitor material showed in a pivotal pharmacokinetic rat study a serum half life matching one of the two currently available, plasma derived treatments, Berinert®. All other known versions of recombinant C1 Inh, including e.g. Ruconest® from transgenic rabbits, displayed so far a significantly shorter half life than plasma derived C1 Inh. To achieve this excellent protein quality of the recombinant C1Inh, new glycosylation optimized CAP-GO cells were developed at CEVEC. This result, in combination with previously shown excellent specific activities of CAP derived C1 Inh and commercially attractive production yields using CAP-GO cells, paves now the way to develop a safer and more economic therapy for acute and prophylactic HAE indications.

    Dr. Nicole Faust, CSO: “A human cell derived recombinant C1 Inhibitor is a long sought after product as an alternative to the currently available plasma derived therapies. Our promising results based on our fully scalable and cGMP compliant CAP suspension cells potentially open an entire new way to treat HAE."

    Wolfgang Kintzel, CEO comments: “We are proud to offer interested parties a licensable human cell derived recombinant C1 Inhibitor with safety and production advantages after years of intense development. We’re convinced that this molecule has the potential to become the recombinant alternative of choice in the HAE therapy field. CEVEC has an increasing license customer portfolio for its CAP cell lines. Additionally, we offer a variety of biotherapeutics in pre-clinical stage. CEVEC´s customers can now also order pre-clinical, phase I and phase II material via our CMO business."


    About Hereditary Angioedema (HAE)
    A rare defect in the gene controlling the synthesis of the C1 Inhibitor leads to a life threatening disorder called Hereditary Angioedema (HAE), where patients suffer from episodes of edema (swelling) in various body parts including the hands, feet, face and airway. The leading current FDA approved treatments of the disease include intravenous injections of C1 Esterase Inhibitors that are purified from human serum. As with any blood or plasma derived product, these treatments are dependent on plasma supply and contain the risk of transmission of infectious agents like viruses or theoretically also the CJD agent.

    About CEVEC
    CEVEC is the global provider of an innovative human cell expression system - CAP Technology. The patented human cell lines are used for the production of novel innovative vaccines, gene therapy vectors and therapeutic proteins. Several recombinant biotherapeutics derived from CAP cells exhibit improved and unique clinical characteristics which in return created a convincing pipeline of clinical licensees for CEVEC. Using its proprietary technology, CEVEC has recently formed a joint venture partnership with mid-size CMOs both in Europe and newly also in the US to offer cGMP production services in CAP cells
  2. [verwijderd] 3 mei 2015 17:00
    quote:

    Deadwing schreef op 3 mei 2015 16:24:

    [...]

    CEO was er mee bezig, maar gaf eerlijk toe dat het lastig was, deze daar toe over te halen. Dit was tijdens AVA donderdag.

    Dat hoorde ik ook.
    Ik vraag me af of Egberts of Sekhri daar in rol in gaan vervullen, was nog een mooie vraag geweest.
  3. [verwijderd] 3 mei 2015 21:29
    quote:

    tonneke schreef op 3 mei 2015 19:48:

    [...]Wat verwacht jij dan, ben benieuwd wat het de aankomende week gaat brengen
    vooraf zijn alle mogelijkheden hier door een ieder aanghaald; zijn alle opties besproken van overname tot ??//

    het is dus nu maar afwachten..wie voor de verandering zorg kunnen dragen... ik hoop dan ook op een verbetering.
  4. [verwijderd] 3 mei 2015 22:42
    quote:

    tonneke schreef op 3 mei 2015 19:48:

    [...]Wat verwacht jij dan, ben benieuwd wat het de aankomende week gaat brengen
    ja niks dus. 33 centen geeft men er voor. Geen koers triggers de komende tijd. Bij een opleving, verkopen die zooi. En inhaken op een koersval. De enige manier om met dit aandeel winst te pakken.

    Al het overige is gebakken lucht, hoe mooi onderbouwd ook. 33 cent. Ik herhaal, 33 cent.

    Een echte trigger was die FDA keuring. Van de cijfers moet je het niet hebben. Kijk er eens heel realistisch naar. Wat zou nou een - zeg - twintig procent stijging moeten triggeren? En dan zit je op een schamele veertig centen.

    Er van overtuigd dat ik niemand overtuig: veel plezier met het aandeel.
  5. alias25 3 mei 2015 22:58
    quote:

    Stefan S schreef op 3 mei 2015 22:42:

    [...]

    ja niks dus. 33 centen geeft men er voor. Geen koers triggers de komende tijd. Bij een opleving, verkopen die zooi. En inhaken op een koersval. De enige manier om met dit aandeel winst te pakken.

    Al het overige is gebakken lucht, hoe mooi onderbouwd ook. 33 cent. Ik herhaal, 33 cent.

    Een echte trigger was die FDA keuring. Van de cijfers moet je het niet hebben. Kijk er eens heel realistisch naar. Wat zou nou een - zeg - twintig procent stijging moeten triggeren? En dan zit je op een schamele veertig centen.

    Er van overtuigd dat ik niemand overtuig: veel plezier met het aandeel.
    voor mij is het aandeel niet meer dan 0,25€ waard. De koers is heden hoger door de te hoge verwachting van vorig jaar die toen zelfs de koers naar 0,668€ Liet oplopen. Heden komen die verwachtingen niet uit en worden ze zelfs naar beneden bijgesteld. Met Q1 zijn we meer te weten gekomen en Q2 zal nog meer info over de toekomst moeten geven. Vooralsnog blijf ik handelen in Pharming daar deze regelmatig voor ritjes kan zorgen, zelfs zonder reden een stijging of een daling kan teweeg brengen. Succes allen de komende weken, verwacht persoonlijk nog een daling tot onder de 0,3€.
  6. [verwijderd] 3 mei 2015 23:07
    @ alias25. Werkelijk, de enige juiste manier om wat centen te verdienen aan dit aandeel. Ik zie het zeker nog onder de dertig centen duiken, er is niets dat dit aandeel kan triggeren nu. Dus handelen naar de status quo. Alles wat up roept op dit forum, verliest gewoon centen. Ik kan er geen medelijden mee hebben.
    Ik kroop er uit op 62 centen vorig jaar. NL penny's zijn echt nooit beleggingsaandelen, echt nooit.
  7. [verwijderd] 4 mei 2015 07:45
    Pharming ziet licht aan einde hele lange tunnel

    Voor Pharming is het 'een duidelijke kentering', in de woorden van ceo Sijmen de Vries. Het geplaagde biotechbedrijf uit Leiden boekte afgelopen kwartaal zijn eerste omzet in de Verenigde Staten, nadat het vorig jaar eindelijk toestemming had gekregen voor de verkoop van zijn medicijn Ruconest. Dit is een middel tegen angio-oedeem, een acuut optredende zwelling van weefsel in gelaat en keel. De verkoopopbrengst is nog wel erg bescheiden: €?0,6 mln.

    De Vries toonde zich vorige week bij publicatie van de cijfers opgetogen en dat is niet geheel onbegrijpelijk. Mogelijk kan Pharming eindelijk zijn beroerde reputatie bij beleggers achter zich laten. Spottend is de kernactiviteit van het biotechbedrijf wel eens omschreven als het uitgeven van aandelen. Sinds zijn beursgang in 1998 heeft Pharming ettelijke emissies gedaan om steeds weer nieuwe tegenvallers op te vangen. Op die manier haalde het bedrijf in totaal €?347 mln bij beleggers op, zo blijkt uit berekeningen van deze krant (zie infografiek op fd.nl/pharming). Met iedere missie zakte de aandelenkoers verder weg, zo ver zelfs dat Pharming in 2013 tien aandelen samenvoegde tot één.



    Pharming heeft zijn eerste omzet in de VS geboekt

    Ontwikkeling

    Al die miljoenen gingen grotendeels op aan de ontwikkeling van Ruconest en de pogingen om het medicijn – op basis van melk van genetisch gemodificeerde konijnen – toegelaten te krijgen. Verkoop in de VS is cruciaal omdat Pharming daar $?9000 per behandeling in rekening mag brengen. In Europa is de prijs veel lager en verdient Pharming vooralsnog vrijwel niets op de verkoop van Ruconest.

    De grote vraag is nu of de verkoop van Ruconest een substantiële omvang gaat krijgen. Ceo De Vries erkent dat Pharming door alle oponthoud relatief laat op de Amerikaanse markt komt. Concurrenten hebben al stevige posities ingenomen. Niettemin heeft de voorman van Pharming goede hoop dat zijn 'recombinante' medicijn een effectievere behandeling voor HAE biedt dan zijn concurrenten doen.

    HAE of erfelijk angio-oedeem is een zeldzame aandoening, waarbij patiënten spontaan zwellingen krijgen, veelal in hun gezicht en soms meerdere keren per maand. Die zwellingen kunnen dodelijk zijn als ze de luchtwegen afknellen. Hoewel er naar schatting wereldwijd slechts dertigduizend patiënten zijn, gaat het financieel gezien om een grote markt. De twee belangrijkste concurrenten van Pharming, Shire en Dyax, verkopen samen voor bijna $?1 mrd aan medicijnen voor HAE-patiënten.

    Amerikaanse partner

    Voor de verovering van wat De Vries een 'heel dynamische markt' noemt, moet Pharming nu grotendeels vertrouwen op zijn Amerikaanse partner Salix. Hoe belangrijk zo’n partnerschap is, is wel gebleken in Europa. Daar heeft Pharming de marketing uitbesteed aan het Zweedse Sobi, maar steeds duidelijker wordt dat dit geen gelukkig huwelijk is. In het eerste kwartaal van dit jaar is in Europa voor slechts €?0,4 mln aan Ruconest verkocht. Daarop is, zo meldt De Vries, vrijwel geen winst gemaakt. Pharming heeft de verkoop van Ruconest in Nederland, Duitsland en Oostenrijk inmiddels zelf ter hand genomen.

    Vooruitlopend op de toestemming om Ruconest in de VS te verkopen, liep de beurswaarde van Pharming vorig jaar al weer op. De koers sloot afgelopen donderdag op €?0,34, vergeleken met een dieptepunt van €?0,06 in 2013. De ondernemingswaarde (beurswaarde minus kasgeld) zit momenteel iets boven de €?100 mln.
  8. Waarheen? 4 mei 2015 08:15
    quote:

    $euri schreef op 4 mei 2015 07:14:

    Bij 0,40 gaan ze er uit, ben er wel klaar mee
    Ah 0,40 dat is wel hoog dat is een half jaar geleden voor het laatst. Maar ik ben het met je eens heb vrijdag alles te koop gezet voor € 0,38, mede door de AvA. Ik vond de Vries realistisch, en dat is nou juist het probleem.
1.411 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 71 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Logische herfinanciering Pharming

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links