Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Esperite: een vergeten parel

3.378 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 169 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Vitavita 16 februari 2015 20:06
    Bij een nieuw begin hoort een nieuwe discussie.

    De mooiste bloemen groeien aan de rand van het ravijn, zei Theo Kraan altijd.

    Is Esperite zo’n bloem, waar wijlen Theo Kraan altijd naar zocht.
    Een vergeten bloem, zoals de benaming binnen deze forum nog steeds niet gewijzigd is van Cryo Save naar Esperite.
    Cryo Save dekt nog slechts een deel van de activiteiten, Esperite bestaat nu uit CryoSave, The Cell Factory en Genoma.
    De financiële pers heeft nog niet veel tijd willen investeren in de nieuwe activiteiten van Esperite.
    Onder leiding van Frederic Amar en zijn medewerkers wordt hard gewerkt aan de uitbouw van de verschillende bedrijfsonderdelen.

    Een recente aanwinst, wat in de nederlandse pers bekaaid afkwam, werd op 5 februari jl. als volgt aangekondigd: “ESPERITE tackles Autism with revolutionary Genetic test”.
    Om de impact van dit geweldige nieuws af te meten, pluk ik integraal het persbericht van Nasdaq af. Laat het eens tot je doordringen.
    Trouwens Nasdaq? wie weet??

    REALITY, the First High-tech Genetic Test for Autism, Now for Everyone.
    The Latest Release from ESPERITE's Neurology, Oncology, Metabolic Disorders and Prenatal Genetic Testing Pipeline
    Geneva, Switzerland - 5 February 2015

    ESPERITE announced today the launch of REALITY, the new-generation genetic predisposition test for autism. REALITY is pivotal for tackling autism because the child can be tested at an early age, even at birth. This allows for early intervention which is the most effective approach to alter how autism develops. REALITY is a risk-free, convenient, affordable and reliable test, with results available in less than 3 weeks. ESPERITE has acquired exclusive worldwide distribution rights (excluding the United States) for IntegraGen's autism test, the first of its kind marketed in the United States.

    REALITY enables early life intervention helping physicians tailor therapy to the child's genetic profile, lessening anxiety in parents. Early interventions under the age of 3 -benefiting from the increased plasticity of the brain- stimulate the brain receptors in autistic children to respond in a similar manner to a child without autism. Early intervention improves communication skills, IQ scores, cognitive and adaptive behavior, allowing children to become more autonomous, follow mainstream education and, when adult, obtain employment and live independently.

    Autism is one of the most frequent and difficult to diagnose childhood disorders, with a growing prevalence rate (1:150 children across Europe) affecting all racial, ethnic, and socioeconomic groups. The chance of autism in younger brothers of affected children is 25.9%.

    The economic impact of autism with estimated annual costs of $283 billion in the US and UK alone, is more than any other medical condition and greater than the cost of cancer, heart disease and stroke combined. "We are paying for the costs of inaction and the costs of 'inappropriate action,'" says Dr. David Mandell, Director of the Center for Mental Health Policy and Services Research, University of Pennsylvania. "What these figures show is a clear need for more effective interventions to treat autism, ideally in early life" declares Professor Martin Knapp, Director of the Personal Social Services Research Unit, LSE.

    Frederic Amar, CEO of ESPERITE group: "REALITY provides parents and physicians the key genetic information to best tackle autism through early intervention, fostering a proactive and responsible approach towards doing what is best for the child."

    ESPERITE, through its predictive medicine arm GENOMA SA, is at the forefront of technological and scientific innovation. Its multimillion dollar genetic platform for clinical diagnostics is the largest in Europe; a highly efficient NGS platform with the capacity to process 75'000 samples per year as of today. ESPERITE will install Thermo Fisher Life Technology satellite sequencing platforms in the countries where it operates, all connected to its NGS Cloud. 2015 marks the beginning of a new era for personalized medicine. ESPERITE is leading this paradigm shift and will communicate shortly the launching of new genetic tests.
  2. forum rang 4 Nel 17 februari 2015 10:48
    laatste toevoeging

    het koers en bedrijf verandering lijkt eigenlijk verdomd veel op die van MDxHealth
    deze koers stond eerste ook hoog om terug te zakken richting de 1,40 en om toen een andere CEO aan het roer te zetten heeft het aandeel de beweging richting nu 5,56 gemaakt
    hier is het zelfde gaande omvorming in volle gang en markt die veel ruimte bied en de koers kan op deze manier de zelfde beweging gaan maken.

    wel grappig dat er vele vergelijkingen zijn nu nog een aantrekkende koers maar eenmaal ontdekt in Frankrijk kan het snel gaan

    succes
  3. [verwijderd] 17 februari 2015 14:35
    Ha Nel (e.a.),

    Je hebt me hierheen gelokt via het MDXhealth forum.

    Nu probeer ik me een beetje in Esperite in te lezen, maar ik moet zeggen, ik vind het lastig.

    Wat ik weet:

    - Er heeft een verandering van management plaatsgevonden evenals
    - Verandering van naam van cryo-save naar Esperite
    - Core bussiness is het isoleren van stamcellen voor het vinden van ziektes in een heel vroeg stadium en het opslaan van stamcellen voor later gebruik?
    - Positief banksaldo?

    Vragen die in me opkomen en alvast mijn excuus als ze te simpel zijn voor woorden of makkelijk op te zoeken (dan heb ik het over het hoofd gezien):

    - Zit er nog wat in de 'pijpleiding', zoals bij veel bio tech bedrijven, waar nog goedkeuring voor nodig is o.i.d.?
    - De website vind ik persoonlijk erg sumier, vandaar dat ik probeer hier wat informatie te halen. De website is ook duidelijk nog niet aangepast aan de nieuwe naam?
    - Bij MDXhealth kan ik me voorstellen wat een grote koerssprong zou kunnen geven. Daar is dan ook heel lang op gewacht. Wat kan eenzelfde koersverloop geven bij dit aandeel? Wat zijn de triggers? Vast niet puur en alleen bekendheid?

    Ik zou best wat van dit aandeel op de plank willen leggen en er 10 jaar niet naar kijken. Ik vind alleen op dit moment de website wel erg vaag (kan aan mij liggen), en ik zie nog niet de grote mogelijkheden. Dat laatste hoop ik hier te vinden.

    Alvast bedankt voor de reacties en ik zal proberen me de komende dagen wat meer in te gaan lezen in Esperite!

    Bart
  4. forum rang 4 Nel 17 februari 2015 15:18
    aextracker kan je voldoende informeren hij heeft al veel info neer gezet op de andere draadjes
    Heb zelf vandaag het juiste forum aangevraagd en zodoende hier aanwezig want de huidige info geeft het zelfde beeld aan als bij MDx toen de opmars vanaf de 1,40 grens begon
    Hier zie ik zeker potentie in maar zoals aangegeven door de andere forum leden moet er eerst nieuwe aandacht komen voor het bedrijf de notering in Frankrijk heeft nog geen effect maar omdat daar vele biotech liefhebbers zijn is het aan de CEO om de aandacht te krijgen die het met de huidige ontwikkelingen wel verdiend

    Dus zou zeggen lees je in en oordeel:-) volume is de afgelopen dagen keurig nu de koers nog
  5. [verwijderd] 17 februari 2015 16:53
    Bedankt Nel voor je snelle antwoord.

    Ik heb even e.e.a. doorgelezen op dit forum. Komt op me over dat Aextracker (als ik je verkeerd interpreteer dan is dat mijn fout!) eigenlijk niet al te positief was over Esperite en e.e.a. in twijfel trok. Maar nu er een aantal veranderingen worden doorgevoerd en dhr. Amar aan het roer staat, er veel meer potentie in het bedrijf is gekomen. Natuurlijk is het laatste nieuws ook erg positief voor Esperite. Als dit volledig is goedgekeurd en werkend én bekend is, kan het de koers zeker goed doen.

    Maar wat ik me nog steeds afvraag is of het een kwestie is van 'meer in de picture' komen, of dat er meer moet gebeuren, willen we MDX achterna v.w.b. de koers.

    De website vind ik namelijk echt heel summier om nou te kunnen vinden wat ze precies aan het doen zijn.

    Nogmaals dank.

    Bart
  6. forum rang 4 Nel 17 februari 2015 17:15
    heb jaren terug vol in MDx gezeten toen dekoers rond de 1,40 stond en niemand het zag zitten maar toen de huidige ceo aan trad en zoals nu Amar het ook aanpakt is de weg omhoog gekomen aextracker heeft de juiste visie en is sterk in zijn onderbouwing en zodoende is met de huidige draai zeker een goede toekomst voor de boeg

    succes en alert blijven hoe het hier gaat overweeg ook weer een positie in te nemen.
  7. Vitavita 17 februari 2015 22:11
    aextracker laat in zijn berichten een goed beeld zien van de transformatie, die Esperite het laatste jaar onderging en nog steeds voortduurt.

    De strategie voor Esperite heeft Amar mei 2014 gepresenteerd, en het verloopt volgens het boekje:

    esperite.com/u/cms/bib/files/3066_str...

    hugin.info/143308/R/1785252/612067.pdf
  8. [verwijderd] 18 februari 2015 08:39
    Bedankt Vitavita, heb het doorgelezen!

    Het ziet er eigenlijk best wel veelbelovend uit. Vooral de cell factory 2.0 en wat er daar allemaal nog in de pijpleiding zit. Ook meteen een 'tijdspanne' erbij van zeker 3 tot 5 jaar.

    Een ding wat ik me nog afvraag. Esperite is duidelijk op Europa gericht en ik heb ergens gelezen (en ik weet niet meer waar...) dat ze (nog) niet naar Amerika mogen. Vast om strengere regelgeving en de terughoudendheid op dit gebied van de Amerikanen. Is het nog wel een stap die ze willen maken om ook in Amerika voet aan de grond te maken of is dit gewoon een niet te betreden markt?

    Bart

    Nogmaals dank en goedemorgen.
  9. Vitavita 18 februari 2015 09:12
    quote:

    BartDelft schreef op 18 februari 2015 08:39:

    Bedankt Vitavita, heb het doorgelezen!

    Het ziet er eigenlijk best wel veelbelovend uit. Vooral de cell factory 2.0 en wat er daar allemaal nog in de pijpleiding zit. Ook meteen een 'tijdspanne' erbij van zeker 3 tot 5 jaar.

    Een ding wat ik me nog afvraag. Esperite is duidelijk op Europa gericht en ik heb ergens gelezen (en ik weet niet meer waar...) dat ze (nog) niet naar Amerika mogen. Vast om strengere regelgeving en de terughoudendheid op dit gebied van de Amerikanen. Is het nog wel een stap die ze willen maken om ook in Amerika voet aan de grond te maken of is dit gewoon een niet te betreden markt?

    Bart

    Nogmaals dank en goedemorgen.
    Hoi Bart,

    Mijn interesse voor Esperite is een paar weken geleden gewekt, en ben er volledig in gedoken.

    De USA is niet hun marktgebied, ze hebben daar geen distributie-apparaat. Zo worden bij de product/test-introducties Trangility, Verity en Reality (Autism) alleen europese markten genoemd.
  10. [verwijderd] 18 februari 2015 09:34
    Uiteraard weet ik dat beleggen een risico is. Heb al e.e.a. meegemaakt in mijn korte beleggersleven, die ik niet nog eens wil meemaken. Ik heb nu een veel duidelijkere approach als het gaat om het moment waarop ik een keus maak om in een bedrijf te beleggen of niet. Mijn 'tactiek' is ook om bedrijven uit te kiezen waar ik niet in hoef te handelen. Dat kan ik simpelweg (nog) niet. Daarom dat ik altijd eerst goed probeer uit te pluizen of dat bij een bepaald bedrijf kan of niet. En ik moet erachter staan natuurlijk. Ik ga niet voor de tactiek: 'hard afgestraft dus..'.

    Nu zit ik voornamelijk in de olie en ik moet ervoor zorgen dat ik niet een volledige olieporto krijg. Vandaar dat ik weer in MDX wil stappen (hoop op een dip naar 5.50..) en daarbij nog een ander. En via Nel kwam ik hier terecht en ik wil er proberen in te duiken. Laat ik daarbij zeggen dat ik een volledig groentje ben op dit gebied, dus als ik vragen stel die makkelijk op te zoeken zijn, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!

    Als ik de R&D project pipelines bekijk, dan zit er nogal wat aan te komen nog (periode tot 5 jaar zeker bedoel ik hiermee).

    Wat bij me opkomt, en misschien is dit wel zo'n niet al te snuggere vraag:

    - Hebben ze genoeg inkomsten om deze R&D te financieren, of is het zoals bij meerdere bio bedrijven: We hebben de financiën tot 201X en dan moet er wat gebeuren.
    - Gaan we op 17-03 op het jaarresultaat van 2014 al wat zien van de turnaround of moeten we dan echt even wachten tot de Q1 resultaten van 2015?

    Ik wil liever het bedrijf kennen en snappen en iets hoger instappen dan eerst instappen en er later achterkomen dat ik er toch niet achter stond.

    Bart

    Bedankt alvast voor alle bijdrages! Ik waardeer het enorm.
  11. Vitavita 18 februari 2015 09:44
    Wat betreft de extra financiële middelen, wellicht kan CryoSave 2.0 voldoende cash genereren voor investeringen elders in de groep.
    En zo langzamerhand kunnen de nieuwe testen ook hun kasbijdragen leveren.

    In de stukken bij de introducties van de nieuwe testen worden geen extra kosten genoemd voor uitbreiding van onderzoeks- en verkoopafdelingen....blijkbaar kunnen deze nieuwe introducties ingepast worden in de bestaande kanalen?

    Amar volgt/de een beleid van lean-mean-costs in combinatie met innovatie.
3.378 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 169 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,35 0,00%
EUR/USD 1,0683 +0,11%
FTSE 100 7.847,99 0,00%
Germany40^ 17.771,70 +0,01%
Gold spot 2.375,57 +0,62%
NY-Nasdaq Composite 15.683,37 -1,15%

Stijgers

AALBER...
0,00%
ABN AM...
0,00%
Accsys
0,00%
ACOMO
0,00%
ADYEN NV
0,00%

Dalers

AALBER...
0,00%
ABN AM...
0,00%
Accsys
0,00%
ACOMO
0,00%
ADYEN NV
0,00%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links