Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Online-Shopping/e-commerce: aandelen

50 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 haas 13 februari 2015 12:33
    na de bankencrisis 2008 waarin verschillende sektoren meegetrokken zijn in het moeras

    volgt nu al enige tijd ,weliswaar wat sluimerend, de winkelkrisis
    deze krisis zal nog diepe wonden gaan slaan de komende 4 jaren.

    PS: vreemd dat er nog geen draad is met die naam?
    Of 'n draad met OnlineShopping/e-commerce aandelen ?

    Voor inlandse consumptie maar eens even wachten op de cijfers 2014 van Boll.com, Wehkamp en Cool Blue ?
  2. forum rang 6 haas 14 februari 2015 08:33
    ZUlili(USA)internetwinkel = in de problemen van $73 nr $14
    Zalando ?
    ----------------
    Volgens onderstaand info van Cor Molenaar staan we nog maar aan het begin van de winkelcrisis ?
    =========================================================
    Vlak voor de crisis waren er nog 112000 winkels. Eind van 2014 zijn er nog circa 90 000 over (bron Q&A). Hoogleraar eMarketing Cor Molenaar verwacht dat de huidige leegstaand van 2 miljoen m2 spoedig zal oplopen tot 8 miljoen m2. Sluiting van V&D zou alleen al 350 000 m2 overbodig maken.

    Niet de crisis, maar de opkomst van internet als koop- en oriëntatiekanaal ziet hij als de voornaamste oorzaak dat winkels leeg komen te staan. Volgens Molenaar zullen op termijn drie soort winkels overblijven, zoals beschreven in zijn boek ‘Het einde van winkels?’: buurtwinkels, boetiekjes in het centrum en grote winkelketens buiten de stad. Maar in al die gevallen zal ook technologie noodzakelijk zijn zoals Apps die kortingsystemen, ‘point of sales’ en ‘loyalty’ combineren.
  3. forum rang 6 haas 17 februari 2015 04:02
    Vrij algemeen is de conclusie dat de bovenkant van de huidige winkelmarkt met hoge kwaliteit (Bijenkorf) en de onderkant met veel discount winkels zoals Primark , Action en Lidl aan de winnende hand zijn maar dat het brede midden segment ‘stuck in the middle’ is, of wel weinig onderscheidend en daar vallen harde klappen. Technologie die dat (enigszins) tegen kan gaan zijn o.a. mobiele apps, selfscanning, touchscreens, smart cards en IDfacilities.
  4. forum rang 6 haas 5 maart 2015 09:22
    BERLIJN (AFN) - De Duitse schoenen- en kledingverkoper Zalando wil dit jaar voortborduren op de successen die in 2014 werden behaald. Vorig jaar groeide de omzet met ruim een kwart en bleef zowel operationeel als onder de streep voor het eerst geld over.


    Voor 2015 mikt Zalando op een omzetgroei tussen de 20 en 25 procent. Daarbij moet de winstgevendheid op hetzelfde peil blijven als vorig jaar, zo maakte het webwinkelbedrijf donderdag bekend.
    ,,Zalando staat op pole position om harder te blijven groeien dan de Europese onlinemarkt voor mode''. zei bestuurder Rubin Ritter. ,,Wij zullen de voet zeker niet van het gaspedaal halen, zelfs niet een klein beetje.''
  5. forum rang 6 haas 13 maart 2015 00:14
    23.80
    Zalando: Großaktionäre verkaufen Aktienpakete

    Liebe Leser,

    wie jetzt bekannt wurde, haben sich nur 6 Monate nach dem Börsengang des Online-Modehändlers Zalando bereits einige Großaktionäre von Teilen ihrer Aktien getrennt.

    Insgesamt seien rund 18 Mio. Aktien bzw. 7,3% der Zalando-Aktien bei institutionellen Investoren platziert worden. Zu den Verkäufern zählen unter anderem der von den Samwer-Brüdern kontrollierte Fonds Global Founders Capital und die Startup-Schmiede Rocket Internet, die ebenfalls den Samwer-Brüdern zuzurechnen ist

    Zudem stand eine zur Verlagsgruppe Holtzbrinck gehörende Beteiligungsgesellschaft auf der Verkäuferseite. Der größte Anteilseigner von Zalando, die schwedische Beteiligungsgesellschaft Kinnevik, behielt dagegen alle Aktien.
  6. forum rang 6 haas 15 maart 2015 19:33
    Daar had Wehkamp in 1970 ook al hinder van:)
    =======================================================================
    Internetshoppers sturen steeds vaker hun aankopen terug. Dat kost webwinkels handen vol geld.

    "Voor de webwinkels is het enorm belangrijk dat de retourzending goed en snel werkt omdat klanten dat belangrijk vinden", zegt Steven Kersbergen. Hij runt een logistiek centrum voor verschillende webshops.

    Het terugsturen van pakketjes is voor de klant vaak gratis, de kosten zijn voor de webwinkel. "Elk pakketje dat terugkomt moet individueel worden bekeken. Er moet gecontroleerd worden of het product nog in goede staat is. Vooral kleding wordt vaak teruggestuurd."

    Online shoppen groeit
    Video afspelen 01:59
    Bij sommige webwinkels wordt zo'n 50 procent van de aankopen geretourneerd. Kersbergen zegt dat het vooral gaat om pakketten die terug moeten naar H&M, Bol.com en Zalando. Zelf heeft het logistiek centrum een aparte afdeling opgezet om de retourzendingen te verwerken.

    14 miljard euro

    Online winkelen blijft in populariteit toenemen. Vorig jaar hebben Nederlanders bijna 14 miljard euro uitgegeven aan online inkopen. Dat is 8,4 procent meer dan een jaar eerder. De stijging kwam vooral door een piek rond Sinterklaas en Kerst. Toen kochten consumenten vooral speelgoed online.
  7. forum rang 6 haas 16 maart 2015 11:15
    quote:

    haas schreef op 16 maart 2015 08:06:

    Hoeveel wordt er gekocht bij "buitenlandse" webwinkels ? (hier ongeveer 50%)
    laatste news:
    Het merendeel van de uitgaven is gedaan bij Nederlandse webwinkels. Maar 3 procent van de online bestedingen komt voor rekening van webshops in het buitenland. Vooral vliegtickets, hotelovernachtingen, kleding en IT-producten worden nog al eens via een anderstalige site van over de grens aangeschaft. Met name Chinese en Duitse webwinkels zijn populair.
  8. forum rang 6 haas 16 maart 2015 14:50
    WAALWIJK (AFN) - Docdata handelt ook de komende vijf jaar bestellingen van consumenten bij bol.com af. Dat maakte de e-commercedienstverlener maandag bekend zonder financiële details van de nieuwe verbintenis te openbaren.
    Docdata werkt al sinds 1999 samen met bol.com, dat sinds 2012 onderdeel is van supermarktconcern Ahold. Het nieuwe contract is met terugwerkende kracht ingegaan op 1 januari en loopt derhalve tot 1 januari 2020.
    Docdata stelt dat het ook in de komende jaren samen met bol.com gaat investeren in groei. ,,Een belangrijk aspect daarbij is de ontwikkeling van het verkopersmodel waarbij andere partijen via bol.com verkopen. Het assortiment zal daarmee blijven uitbreiden''.
  9. forum rang 6 haas 19 maart 2015 16:59
    Proef België
    In België zal in het derde kwart van het jaar een proef worden gestart met het nieuwe concept voor Brantano. Als onderdeel van de test zullen klanten hun voeten kunnen laten scannen. ,,Met die scan wordt het voor klanten ook online eenvoudiger om schoenen te bestellen", zo benadrukte topman Kurt Staelens. ,,Je gaat niet meer uit van schoenmaat, maar van voetmaat." Dit moet ervoor zorgen dat minder online bestelde schoenen worden teruggestuurd. Dat moet ook de kosten drukken, aldus Staelens
    Later moeten de scan en de bijbehorende applicaties ook in Nederland beschikbaar worden. Uit een proef in Rotterdam en Amsterdam met het nieuwe concept Manfield kwam onder meer naar voren dat omzet en marges waren verbeterd. Daarnaast steeg het aantal bezoekers van de winkel met 53 procent. Door de meer luxe uitstraling in de winkels, waren klanten ook bereid meer uit te geven.

    www.iex.nl/nieuws/ANP_ANP-190315-226/...
  10. [verwijderd] 19 maart 2015 20:32
    quote:

    haas schreef op 19 maart 2015 16:59:

    Proef België
    In België zal in het derde kwart van het jaar een proef worden gestart met het nieuwe concept voor Brantano. Als onderdeel van de test zullen klanten hun voeten kunnen laten scannen. ,,Met die scan wordt het voor klanten ook online eenvoudiger om schoenen te bestellen", zo benadrukte topman Kurt Staelens. ,,Je gaat niet meer uit van schoenmaat, maar van voetmaat." Dit moet ervoor zorgen dat minder online bestelde schoenen worden teruggestuurd. Dat moet ook de kosten drukken, aldus Staelens

    www.iex.nl/nieuws/ANP_ANP-190315-226/...
    Vorig jaar eens een paar strakke Adidassen on line besteld. Om terugsturen te voorkomen op advies van klanten op het forum aldaar één maat groter besteld dan volgens de aanwijzingen op de site van de webshop nodig was. De actuele Adidasmaat week ook nog eens af van de maat van de niet meer zo strakke en inmiddels retro geworden oude Adidassen die nog in mijn bezit waren. Adidas had de maatvoering intussen veranderd in al die jaren.
    Handig hè, normalisatie.
    Dat vreet lekker aan je marge zo als webshopwinkel zijnde. Zo'n scan zal een berg heen en weer gezeul voorkomen.

    Nog wel m'n positie in Postnl uitgebreid hierna. Deze pasten in één keer en lopen nog steeds fantastisch.
  11. forum rang 6 haas 31 maart 2015 23:40
    Omzet en winst moederbedrijf Wehkamp gedaald

    RFS Holding, het moederbedrijf van onder meer Wehkamp.nl, heeft zijn omzet en winst over het gebroken boekjaar 2013/2014 zien dalen. Dat schrijft het FD, dat het jaarverslag bij de Kamer van Koophandel heeft ingezien. De omzet kwam dit jaar onder de grens van 500 miljoen.

    Dit weekend werd bekend dat RFS Holding een aantal zakenbanken heeft gevraagd de verkoop van het bedrijf te begeleiden. Of de tegenvallende omzet – het is de eerste keer in negen jaar tijd dat de omzet van RFS daalt – daar iets mee te maken heeft is niet bekend. In 2012 stond RFS ook al eens te koop.

    Net als vorig jaar heeft RFS – tevens eigenaar van e-commercebedrijven Fonq.nl en Create2Fit – zijn aandeelhouders het afgelopen boekjaar een fors dividend uitgekeerd, zo’n 40 miljoen euro, ruim 2,5 keer de nettowinst. Daartoe is een leenfaciliteit van 100 miljoen euro afgesloten.

    De kredietverleningstak stond afgelopen jaar onder druk, vijf jaar terug was die nog goed voor 42 procent van de winst (EBITDA) van het concern, is dat nu nog slechts 19 procent.
  12. forum rang 6 haas 31 maart 2015 23:59
    Online shopping is een trend die zich volgens veel analisten steeds krachtiger zal ontwikkelen. In toenemende mate kopen consumenten online. En die ontwikkeling beperkt zich niet tot Nederland en Europa.

    Er zijn vorig jaar weer talrijke records gebroken als het om online shopping gaat. Ook in de Verenigde Staten en China. En de voorspellingen zijn dat de groei van online shopping alleen maar zal toenemen

    www.iex.nl/Beleggingsidee/Trend-Inves...
  13. forum rang 6 haas 16 april 2015 08:16
    quote:

    haas schreef op 24 februari 2015 19:51:

    [...]

    in Zulily Inc op 14: kww
    met ZU gaat het de goede kant op ?
    zalando(kreeg gister kortingscoupon van 10.00 bij 'n bestelde adapter :)
    Ook kortingsbon bij adapter doe retour gaat:)
    ============================================================

    do 16 apr 2015, 07:23
    Hogere omzet voor Zalando
    BERLIJN (AFN) -
    De Duitse schoenen- en kledingverkoper Zalando heeft in het eerste kwartaal zijn omzet flink zien groeien ten opzichte van een jaar eerder. Dat bleek donderdag uit voorlopige cijfers die de onderneming openbaarde.
    Naar Docdata detailpagina >

    Het concern rekent op een omzet van 635 miljoen tot 648 miljoen euro. Een jaar terug werd nog voor 501 miljoen euro aan opbrengsten in de boeken gezet. Het aangepaste bedrijfsresultaat (ebit) zal op voorlopige basis uitkomen in een bandbreedte van 25 miljoen tot 39 miljoen euro.
    Zalando dankt de groei naar eigen zeggen aan een ,,erg sterk begin van het lente- en zomerseizoen''. De definitieve resultaten worden op 12 mei openbaar gemaakt. Zalando maakte in oktober vorig jaar de gang naar de beurs in Frankfurt.
  14. forum rang 6 haas 18 april 2015 20:57
    ONLINE SHOPPING
    Door de groei van online winkelen komt de logistiek distributiecentra tekort in Nederland. Dat zegt Prologis, de grootste ontwikkelaar van en belegger in logistiek vastgoed ter wereld. Winkelen via internet zal de komende jaren nog fors groeien, is de verwachting van Prologis. Om al die spullen op te slaan, te sorteren en om retouren te verwerken hebben bedrijven ruimte nodig.

    De teruglopende omzetten in fysieke winkels worden naar verwachting in 2015 meer dan gecompenseerd door online verkopen. Op het Europese continent zullen dit jaar de online verkopen met 18,4% stijgen, blijkt uit onderzoek van Emerce en ActiePagina.nl. Nederlandse online shoppers geven dit naar verwachting € 784,- uit. Dit jaar is een stijging van 8,1% ten opzichte van € 725,- in 2014. Hiermee geven we minder uit dan het Europese gemiddelde: naar verwachting geven Europese online shoppers in 2015 gemiddeld € 970,- uit.

    We gebruiken in Nederland steeds vaker onze tablet en smartphone voor online shopping: vorig jaar zijn 23 miljoen aankopen gedaan via een mobiel apparaat, omgerekend 18% van het totaal aan online shopping aankopen.
50 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 872,04 -1,36%
EUR/USD 1,0629 +0,04%
FTSE 100 7.842,29 -1,55%
Germany40^ 17.769,20 -1,43%
Gold spot 2.374,71 -0,35%
NY-Nasdaq Composite 15.885,02 -1,79%

Stijgers

Avantium
+2,05%
B&S Gr...
+1,33%
FASTNED
+1,03%
Fagron
+0,80%
VIVORY...
+0,42%

Dalers

Arcelo...
-6,47%
Aperam
-6,06%
SBM Of...
-4,85%
ASMI
-3,32%
RENEWI
-3,05%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links