Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Altice

124 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 ... 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 december 2014 20:14
    Omdat 2014 bijna voorbij is (en het vorig draadje "Altice 2014" als titel heeft) én omdat Altice vandaag haar debuut heeft gemaakt in de AEX, heb ik dit nieuwe draadje geopend.

    ALtice heeft vandaag een mooie eerste dag beleefd op de AEX: grootste stijger en de slotkoers is een nieuw record. Handelsvolume was echter niet spectaculair.

    ***********

    Korte introductie Altice

    Het bedrijf
    The Altice Group is a multinational cable and telecommunications company with a presence in France, Israel, Belgium & Luxembourg, Portugal, French West Indies/ Indian Ocean Area and Dominican Republic ("Overseas Territories") and Switzerland. We provide cable based services (high quality pay television, fast broadband Internet and fixed line telephony) and, in certain countries, mobile telephony services to residential customers and corporate customers.
    (Bron: www.altice.net/phoenix.zhtml?c=252690... )

    Financials
    Weergave enkele cijfers. Voor meer info of de jaarrapporten, zie de site van Altice.
    Bedragen x EUR 1.000. Weergegeven jaren: 2010 ** 2011 ** 2012 ** 2013

    Sales/Revenue: 167.000 ** 784.000 ** 1.092.000 ** 1.287.000
    EBITDA: 47.000 ** 294.000 ** 397.000 ** 459.000
    Net income: 49.000 ** 156.000 ** -/-139.000 ** 72.000

    Balanstotaal: 779.000 ** 2.697.000 ** 2.940.000 ** 5.177.000
    Total Liabilities: 545.000 ** 1.978.000 ** 2.660.000 ** 5.081.000
    Total Equity: 234.000 ** 718.000 ** 280.000 ** 95.000

    Net Operating Cash Flow: -/-51.000 ** 237.100 ** 346.700 ** 260.500
    Net Investing Cash Flow: -/-39.700 ** -/-576.600 ** -/-574.200 ** -/-2.157.500
    Net Financing Cash Flow: 106.200 ** 337.700 ** 332.900 ** 1.828.400

    Bron: quotes.wsj.com/NL/XAMS/ATC/financials

    Het aandeel
    Op 31-01-2014 heeft Altice haar beursdebuut gemaakt tegen een introductieprijs van € 28,25 per aandeel. Laagste/hoogste koers sindsdien: € 25,50 / € 62,20.
  2. [verwijderd] 29 december 2014 16:57
    quote:

    Jager63 schreef op 28 december 2014 10:49:

    Komend jaar een van mijn favoriete aandelen.
    Ik zit nog in dubio. Dit jaar heb ik al twee leuke ritjes gemaakt met dit aandeel (74% en 9% rendement). En met mijn Altice aandelen die ik nu in mijn portefeuille heb zitten, heb ik een ongerealiseerd rendement van 33%. Ik begin een beetje hoogtevrees te krijgen.
  3. [verwijderd] 30 december 2014 08:48
    quote:

    Vier schreef op 29 december 2014 16:57:

    [...]

    Ik zit nog in dubio. Dit jaar heb ik al twee leuke ritjes gemaakt met dit aandeel (74% en 9% rendement). En met mijn Altice aandelen die ik nu in mijn portefeuille heb zitten, heb ik een ongerealiseerd rendement van 33%. Ik begin een beetje hoogtevrees te krijgen.
    putjes ter bescherming? ikzelf geloof voor komend jaar wel in 80/85 euro als piek.
  4. [verwijderd] 30 december 2014 14:01
    Altice en ASML zijn AEX-uitblinkers van 2014
    Altice en ASML zijn de grote winnaars in de AEX-index in 2014. De aandeelhouders van Fugro kregen het daarentegen zwaar te verduren. De bodemonderzoeker was de grote verliezer van de hoofdindex aan het Damrak.

    Altice ging eind januari voor 28,25 euro per aandeel naar de beurs. In de afgelopen maanden verdubbelde de beurswaarde van de Franse kabelexploitant ruimschoots, naar ongeveer 64 euro. Het internationaal actieve bedrijf maakt sinds eind deze maand deel uit van de AEX, waarin het de plaats overnam van Ziggo.

    (...)
    www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-301214-141/...
  5. [verwijderd] 30 december 2014 15:57
    quote:

    Vier schreef op 29 december 2014 16:57:

    [...]

    Ik zit nog in dubio. Dit jaar heb ik al twee leuke ritjes gemaakt met dit aandeel (74% en 9% rendement). En met mijn Altice aandelen die ik nu in mijn portefeuille heb zitten, heb ik een ongerealiseerd rendement van 33%. Ik begin een beetje hoogtevrees te krijgen.
    Noem dat maar ritjes. Het zijn eerder klappers zou ik zeggen en die hoogtevrees is beter, dan het slechte gevoel dat ik al een jaar bij KPN heb. Veel te grote positie in een fonds dat al bijna een jaar stilstaat. Je hebt het goed gezien. Een beter rendement kan je niet wensen.
  6. [verwijderd] 30 december 2014 20:10
    quote:

    jeremy 14 schreef op 30 december 2014 08:48:

    [...]

    putjes ter bescherming? ikzelf geloof voor komend jaar wel in 80/85 euro als piek.
    Bescherming met putjes pas ik (te) weinig toe. Wellicht nu een overweging waard. Helaas zijn er voor Altice op dit moment slechts alleen kortlopende optiecontracten te verhandelen.
  7. [verwijderd] 30 december 2014 20:12
    quote:

    Jager63 schreef op 30 december 2014 15:57:

    [...]
    Noem dat maar ritjes. Het zijn eerder klappers zou ik zeggen en die hoogtevrees is beter, dan het slechte gevoel dat ik al een jaar bij KPN heb. Veel te grote positie in een fonds dat al bijna een jaar stilstaat. Je hebt het goed gezien. Een beter rendement kan je niet wensen.
    Soms moet je geluk hebben met een aandeel. Bij Altice is het eigenlijk alleen maar geluk geweest. Bij beursgang ben ik ingestapt zonder enige onderbouwing.

    Ik kan ook genoeg voorbeelden geven waarbij mijn winsten met Altice volledig zijn tenietgedaan.
  8. [verwijderd] 30 december 2014 20:53
    quote:

    jeremy 14 schreef op 30 december 2014 08:48:

    [...]

    putjes ter bescherming? ikzelf geloof voor komend jaar wel in 80/85 euro als piek.
    Ben van plan flink bij te kopen, maar tegelijk ben ik me er bewust van, dat ik een beetje laat ben. Kun je onderbouwen waarom die 80 euro haalbaar is.
  9. gerrit 69 31 december 2014 00:45

    Ik begin me werkelijk af te vragen waar de koersstijging van Altice op gebaseerd is...!!

    De K/W verhouding zit zowat op bijna 40
    Het aandeel geeft geen dividend en heeft een hele hoge schuldpositie.
    Misschien is een stijging nog mogelijk naar de € 70,00 maar eens is de koek op.
    De daggrafiek begint ook al een aardige top vorming te vertonen en dat zijn de kenmerken voor een hype in deze sector.
    Al met al heb ik toch liever een aandeel als AKZO of DSM met een mooi dividend, degelijke historie en beslist geen overwaardering voor beide aandelen.

    Hierbij de daggrafiek van Altice

    www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/ATC-g...
  10. marcnic 31 december 2014 01:20
    Ik ben ook erg benieuwd naar de jaarcijfers en de verwachtingen voor de komende jaren.

    Ze hebben nogal wat overnames gedaan en die allemaal integreren en goed winstgevend te maken lukt lang niet altijd, zekers gezien de enorme schuldpositie is dat wel heel erg van belang.

    Al met al heel veel vraagtekens en risico,s voor een aandeel wat zich nog moet bewijzen.
  11. [verwijderd] 31 december 2014 09:41
    Weliswaar een oud bericht maar hier schijnt de koers naar toe te "moeten":

    vr 14 nov 2014, 10:27

    'Koers Altice kan flink stijgen'

    AMSTERDAM (AFN) - Het aandeel van kabelconcern Altice kan flink in waarde stijgen als het bedrijf erin slaagt de Portugese bezittingen van het Braziliaanse telecombedrijf Oi in handen te krijgen. Dat meldde ING vrijdag in een rapport over Altice.

    ING meldde eerder dat een overname belangrijke synergievoordelen oplevert voor Altice, gelet op de bezittingen die het al heeft in Portugal. Nu denkt de bank aan een verhoging van het koersdoel met 7 euro naar 67 euro, wat neerkomt op een stijging van 37 procent ten opzichte van de huidige koers, als het daadwerkelijk lukt de onderdelen over te nemen.
    Altice zette in het derde kwartaal 832 miljoen euro aan opbrengsten in de boeken, 0,3 procent minder dan een jaar eerder. Die resultaten lagen in de lijn der verwachting van ING. Daarnaast doet onderdeel Numéricable het volgens ING beter dan verwacht, omdat het begin 2015 al zal profiteren van synergievoordelen.
    Favorietenlijst
    Volgens ING zou het zomaar kunnen dat de koers van Altice in 2018 boven de 100 euro per aandeel stijgt. Het kabelconcern staat op de favorietenlijst van de bank.
    ING handhaafde een koopadvies voor Altice met een koersdoel van 60 euro. Het aandeel Altice noteerde vrijdag om 10.00 uur 0,3 procent hoger op 48,95 euro.
  12. [verwijderd] 31 december 2014 11:31
    Waar het in deze sector de komende jaren omdraait (naar mijn mening) is niet zozeer de winstgevendheid maar de enorme verzameling van data van het klantenbestand. Hoe en waar liggen de wensen van de consument. Deze info is essentieel om vooruitlopend op de markt in te spelen voor veel sectoren. Belangrijk is dus hiermee ook de grootte van het klantenbestand. Deze vertegenwoordigd de waarde van Altice. Hoe was het ook alweer......? Oh ja, Kennis is macht.
  13. [verwijderd] 2 januari 2015 13:24
    quote:

    Vier schreef op 30 december 2014 20:10:

    [...]

    Bescherming met putjes pas ik (te) weinig toe. Wellicht nu een overweging waard. Helaas zijn er voor Altice op dit moment slechts alleen kortlopende optiecontracten te verhandelen.
    Er vindt nauwelijks handel plaats in opties, dus dit was voor mij geen goede oplossing.
    Zojuist heb ik de helft van mijn positie in Altice verkocht. Heb ik i.i.g. een gedeelte van mijn winst genomen.
  14. nestel 2 januari 2015 17:08
    quote:

    Vier schreef op 22 december 2014 20:14:



    ***********

    Korte introductie Altice

    Het bedrijf
    The Altice Group is a multinational cable and telecommunications company with a presence in France, Israel, Belgium & Luxembourg, Portugal, French West Indies/ Indian Ocean Area and Dominican Republic ("Overseas Territories") and Switzerland. We provide cable based services (high quality pay television, fast broadband Internet and fixed line telephony) and, in certain countries, mobile telephony services to residential customers and corporate customers.



    T gaat te hard..
    Overnames financieren met geleend geld, met als gevolg, een nog grotere schuld?

    Waar heb ik dat meer gehoord? Imtech!!!!

    Ook ik heb leuke grote winstgevende ritten met Altice mogen maken in 2014.

    Maar imho is Altice niks meer en niks minder dan een veredeld KPN...

    ALS ik in derivaten zou handelen, dan zou Altice bovenaan mijn lijstje staan om short te gaan of om te putten...

    Regel 1 in de beleggingswereld is toch echt nog steeds:

    Koop geen aandelen met geleend geld.

    En dat is precies wat Altice doet:

    Bedrijven (en hun te hoog op de balans staande post "goodwill") overnemen met geleend geld...

    Geen dividend uitkeren.

    Kijk bij IM wat het uiteindelijke resultaat is....

  15. [verwijderd] 4 januari 2015 15:12
    quote:

    nestel schreef op 2 januari 2015 17:08:

    [...]

    T gaat te hard..
    Overnames financieren met geleend geld, met als gevolg, een nog grotere schuld?

    Waar heb ik dat meer gehoord? Imtech!!!!

    Ook ik heb leuke grote winstgevende ritten met Altice mogen maken in 2014.

    Maar imho is Altice niks meer en niks minder dan een veredeld KPN...

    ALS ik in derivaten zou handelen, dan zou Altice bovenaan mijn lijstje staan om short te gaan of om te putten...

    Regel 1 in de beleggingswereld is toch echt nog steeds:

    Koop geen aandelen met geleend geld.

    En dat is precies wat Altice doet:

    Bedrijven (en hun te hoog op de balans staande post "goodwill") overnemen met geleend geld...

    Geen dividend uitkeren.

    Kijk bij IM wat het uiteindelijke resultaat is....

    Een hele realistische weergave van de feiten. Ik heb veel te lang gewacht met instappen. Volgens mij gaan we terug naar een 40 euro, dus oppassen. Op tijd winst nemen.

  16. [verwijderd] 4 januari 2015 15:19
    quote:

    Jager63 schreef op 4 januari 2015 15:12:

    [...]
    Een hele realistische weergave van de feiten. Ik heb veel te lang gewacht met instappen. Volgens mij gaan we terug naar een 40 euro, dus oppassen. Op tijd winst nemen.

    Jager, kom toch gewoon terug naar het KPN forum want je wordt daar gemist. Je hebt daar meer vrienden dan vijanden en die twee die er zijn moet je lak aan hebben.
  17. [verwijderd] 4 januari 2015 15:57
    quote:

    JanK1 schreef op 4 januari 2015 15:19:

    [...]

    Jager, kom toch gewoon terug naar het KPN forum want je wordt daar gemist. Je hebt daar meer vrienden dan vijanden en die twee die er zijn moet je lak aan hebben.
    Gebeurt ook vandaag of morgen, want ik heb me er altijd thuis gevoeld. Net als jij Jan, heb ik ook een eigen mening, en die wil ik blijven ventileren. Dus we komen elkaar wel weer tegen. Mijn afwezigheid heeft overigens alleen te maken met een verschil van mening over een tekst. De moderator heeft de context waarin ik dit heb geplaatst niet begrepen.
  18. [verwijderd] 14 januari 2015 13:21
    Ik heb Altice nu een tijdje bestudeerd en ik vind het een rotbedrijf om het simpel te zeggen:

    Winstgevendheid: Hoge EBDITA maar groot verlies door de enorme rentebetalingen (1/2 van de omzet betalen ze nu aan rente omdat ze 20 miljard geleend hebben voor de overnames)

    Balans: Drama, bijna geen geen Eigen vermogen.

    Waarom dan de waardering? Ze zijn zo druk bezig met overnames / een fusie dat de toekomstige winstgevendheid veelbelovend KAN zijn. Ervaring leert echter dat bedrijven die te snel willen groeien met geleend geld het niet zullen overleven.

    Ik snap ook oprecht niet waarom de 'banken' zoveel zien in het aandeel van Altice. Ik begrijp dat de synergie een leuk plaatje kan geven. Maar als er elk kwartaal 400 miljoen euro aan rente betaald mag worden?

    Kortom, ik kijk het nog even aan en ga binnenkort een shortpositie innemen. Graag hoor ik een onderbouwd verhaal van iemand die juist veel kansen in dit bedrijf ziet. Graag ook een fundamentele onderbouwing erbij.

    groeten,
124 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 ... 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 876,18 +0,16%
EUR/USD 1,0699 -0,03%
FTSE 100 8.059,32 +0,18%
Germany40^ 18.111,20 -0,15%
Gold spot 2.321,21 -0,04%
NY-Nasdaq Composite 15.696,64 +1,59%

Stijgers

VIVORY...
+19,31%
ASMI
+11,51%
NX FIL...
+4,17%
BESI
+3,59%
RANDST...
+3,51%

Dalers

ALLFUN...
-9,74%
ING
-6,17%
WDP
-2,28%
Avantium
-1,97%
Flow T...
-1,84%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links