Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SBM Offshore AEX:SBMO.NL, NL0000360618

  • 14,280 24 apr 2024 17:35
  • -0,100 (-0,70%) Dagrange 14,280 - 14,480
  • 338.032 Gem. (3M) 543,4K

SBM Offshore - on topic - oktober 2014

436 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 22 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ff_relativeren 30 september 2014 23:06
    het einde van de septembermaand bracht nieuwe lichtpuntjes in koersverloop van het aandeel SBM Offshore ;

    shorters zijn begonnen met afbouwen, en de beurskoers beweegt langs de bovenkant van het trendkanaal. Of je nu liefhebber bent, of tegenstander bent, van TA, goed nieuws wordt altijd graag ontvangen ...

    Wel, we zullen ons (prettig ?) laten verrassen in de nieuwe oktobermaand.
    Laat het een boeiende maand worden ..

    Greetzzz

  2. pim f 1 oktober 2014 17:25
    quote:

    DOO schreef op 1 oktober 2014 15:55:

    Wat een daling vandaag..speciale reden hiervoor?

    Alle oliewaarden gaan de laatste weken door het putje. Let aub niet op de eindeloze discussie dat hedgefondsen speciaal SBM in het oog hebben.

    Je hebt mensen die uitsluitend long zijn (zeg maar "de fans") en zij die short gaan (dat zijn niet perse haters), maar die zien zwakte in een aandeel of een sector en denken daar geld aan te kunnen verdienen.

    Dat is volstrekt legitiem, en het zorgt voor een evenwicht in de markt, en dus ook voor "koopkansen", daar kan je je voordeel mee doen.

  3. [verwijderd] 1 oktober 2014 19:21
    quote:

    ff_relativeren schreef op 1 oktober 2014 17:43:

    Short posities worden verder afgebouwd. Gisteren heeft Egerton Capital haar positie afgebouwd van 0,77% op maandag, naar 0,64% gisteren.

    bron AFM register : www.afm.nl/nl/professionals/registers... .

    In bijlage uit het AFM register :

    Toch vandaag een fixe daling, wat was de reden daarvoor dan!
  4. [verwijderd] 1 oktober 2014 20:41
    vandaag vol ingestapt, na gisteren uigestapt te zijn. Gemiddeld nu op 11.16. louter aandelen, dus kan jaren op de plank blijven liggen, als markt verder down gaat. Zonder risico geen winst. Ik heb wellicht te veel naar de t.a. en de extreme hoogte van de diverse koersdoelen gekeken. Maar de tijd zal het leren.
  5. forum rang 4 Dicall69 1 oktober 2014 21:29
    quote:

    alrob schreef op 1 oktober 2014 20:41:

    vandaag vol ingestapt, na gisteren uigestapt te zijn. Gemiddeld nu op 11.16. louter aandelen, dus kan jaren op de plank blijven liggen, als markt verder down gaat. Zonder risico geen winst. Ik heb wellicht te veel naar de t.a. en de extreme hoogte van de diverse koersdoelen gekeken. Maar de tijd zal het leren.
    Ben benieuwd of de koers morgen boven de € 11,- blijft noteren, maar ben desondanks zeer tevreden met het koersverloop van de laatste tijd.
    Zit nu gemiddeld ruim onder de € 11,- na gestaffeld te hebben bijgekocht, daarbij heb ik nog een een pak call opties Dec 2015, dus kan nog wel wat hebben de komende periode, indien nodig heb ik nog een reserve-potje om te middelen, maar gevoelsmatig lijkt mij dat dit waarschijnlijk niet nodig zal zijn.
    Mijn koersdoel voor de komende 12 maanden is en blijft € 15,- en dat moet bij het oplossen van de lopende issues zeker tot de mogelijkheden behoren.
    De maand oktober zou wel eens de maand kunnen zijn dat het een en ander duidelijk gaat worden, laten we hopen dat dit voornamelijk positief nieuws zal worden.
  6. [verwijderd] 2 oktober 2014 09:44
    zelf gisteren ingestapt in SBM. Misschien te vroeg gezien de marktbrede correctie. Het zij zo. Het juiste moment is nooit goed vast te stellen. Wel verwacht ik toch een stijging van de olieprijs. Tenslotte komt de winter er weer aan en de analisten van de grote banken verwachten ook een stijging van de olie. Daarnaast is het negatieve nieuws nu wel uit SBM behalve de mogelijkheid dat ze straks in Brazil alsnog niet mee mogen doen. Ook dit verwacht ik niet. Ik verwacht derhalve dat de shorters langzaam maar zeker uit zullen stapppen. Op zich is het met deze daling een goed moment om dat te doen. Wel heb ik, voor zekerheid, een stoploss rond de 10,60 (iets lager ivm overshoot steun rond 10.75). Komen ze daar beneden dan ben ik bang dat ze door het putje gaan.
  7. WA1985 2 oktober 2014 09:52
    quote:

    ff_relativeren schreef op 1 oktober 2014 17:43:

    Short posities worden verder afgebouwd. Gisteren heeft Egerton Capital haar positie afgebouwd van 0,77% op maandag, naar 0,64% gisteren.

    bron AFM register : www.afm.nl/nl/professionals/registers... .

    In bijlage uit het AFM register :

    Volgens mij sloegen ze gisteren weer toe nadat ze een dag daarvoor wat afgebouwd hebben. Maar dat zien we morgen pas :(
  8. [verwijderd] 2 oktober 2014 10:42
    quote:

    Kostunrix schreef op 2 oktober 2014 09:03:

    Alternatieve inkomstenbron in het FD: breng de Yme-claim naar de beurs. Lijkt me niet erg realistisch, wel leuk bedacht.

    fd.nl/ondernemen/896514/sbm-claimshore
    Past helemaal bij de gedachte dat alles te koop is. Brengt hen in het gezelschap van Joep van den Nieuwenhuyzen (Begemann claim)!
  9. [verwijderd] 2 oktober 2014 11:26
    quote:

    DVM schreef op 2 oktober 2014 09:44:

    zelf gisteren ingestapt in SBM. . Op zich is het met deze daling een goed moment om dat te doen. Wel heb ik, voor zekerheid, een stoploss rond de 10,60 (iets lager ivm overshoot steun rond 10.75). Komen ze daar beneden dan ben ik bang dat ze door het putje gaan.
    Tja ik ben zonder stoploss ingestapt, want als je bij een redelijk volume de stoploss te dicht bij doet, dan manipuleert de markt bij een dip zodanig, dat de stoploss geraakt wordt, waarna de koers weer omhoog schiet; is mij al diverse keren in de afgelopen 11 jaar overkomen. Ik blijf de markt volgen en kan dan altijd nog besluiten om bij een bepaalde koers te verkopen. Overnight of in het weekend een crash, ja dan heb je pech gehad, tenzij je het uit kan zingen. Overigens een aantal lange termijn putopties op de AEX is kostbaar en remt dus je winst, maar wel een verzekering tegen dit soort euvels.
    groeten en succes!
  10. beterwisdanonwis 2 oktober 2014 11:44
    Leeg artikel van Barclays, "de orderinstroom gaat verbeteren" van niks naar iets of naar heel veel, zonder onderbouwing, dit levert hooguit meer vraagtekens op. Kortom een dergelijk artikel schrijven, kunnen ze beter niet doen.
    Het positieve:
    De schrijver heeft in ieder geval iets geschreven waar een kern van waarheid in zit, hahahaha.
436 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 22 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Hoog dividendrendement SBM Offshore oogt aanlokkelijk

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links