Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel KPN Koninklijke AEX:KPN.NL, NL0000009082

  • 3,395 23 apr 2024 17:35
  • +0,047 (+1,40%) Dagrange 3,345 - 3,397
  • 12.701.314 Gem. (3M) 13,6M

KPN weekdraadje maandag 29/9 tot vrijdag 3/10

309 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 16 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 hvasd2 28 september 2014 17:41
    Waarschijnlijk al geplaatst maar zeker leuk om nog een keer te lezen wie de nieuwe CFO van KPN nu eigenlijk is !?

    vr 26 sep 2014, 09:00 | 14 reacties
    Portret: Jan Kees de Jager
    Arno Reekers
    Vandaag wordt ex-minister Jan Kees de Jager benoemd tot cfo van KPN. Een portret.
    Vijf jaar lang was Jan Kees de Jager (45) als staatssecretaris en minister van Financiën dagelijks betrokken bij de aanpak van de financiële crisis. Op het moment dat hij aantrad als staatssecretaris in 2008 begon de crisis op te laaien; toen hij eind 2012 vertrok, waren de eerste voorzichtige signalen van herstel te zien.
    Slikken
    Bij zijn afscheid in 2012 kreeg De Jager alle lof toegezwaaid, maar hij bleef een buitenstaander in politiek Den Haag. Zijn collega's noemde hij openlijk 'jullie politici'. Bij het afscheid zei hij tegen deze krant: "Ik heb mezelf eigenlijk nooit een politicus gevoeld. Je bent dat natuurlijk voor een deel wel, maar ik ben ook voor een groot deel bestuurder geweest.'' Bij dat afscheid vertelde hij een anekdote over de eerste keer dat hij als staatssecretaris door de chauffeur werd thuisgebracht. De chauffeur laadde twee grote tassen achter in de auto. "Goh", vroeg De Jager vriendelijk, "gaat u een weekendje weg?'' Nee, zei de chauffeur, dit zijn de wekelijkse tassen met leesvoer voor een bewindspersoon. Dat was even slikken voor De Jager.

    Lees ook: Al het laatste nieuws en actuele koersinformatie over KPN


    Mensen die met Jan Kees de Jager hebben gewerkt, zeggen allemaal hetzelfde: hij is heel slim, hij werkt kei- en keihard, hij is sociaal vaardig én vrolijk. Maar ook iemand die op zijn strepen staat; de minister wil met egards worden behandeld. Het politieke handwerk (compromissen zoeken, stelling nemen) vindt hij niet leuk. "Tijdens de campagne werd mij wel gezegd: je moet hier tegen zijn. Stelling nemen tegen een punt van de VVD of zo. En dan zei ik: 'Nou dat is best wel een goed punt'. En dan keken ze verwonderd en zeiden dat ik dat dus niet moest zeggen. Maar ik ga van een goed punt niet zeggen dat het geen goed punt is.''
    Handig
    Jan Kees de Jager staat als student al bekend als razendslim. Hij doet drie studies (Business Administration, Bedrijfseconomie, Nederlands Recht) en begint op zijn huurkamertje samen met een andere student een internetbedrijfje. Een paar jaar later heeft het bedrijf (ISM eCompany) grote klanten en stroomt het geld binnen. Als DeJager de politiek ingaat, is hij financieel onafhankelijk. Ongebruikelijk in de politiek. Net zo ongebruikelijk is dat hij via deze krant bekendmaakt dat hij een vriend heeft. Tot zijn opluchting windt niemand zich op over zijn homoseksualiteit, ook binnen het CDA niet.

    Als minister toont hij zich handig. Zo handig, dat geruchten gaan dat hij de topbankier van Rabo wordt, maar de bank wijst een ander aan. De Jager loodst Nederland door de crisis. Het belastingstelsel wordt groener, de vennootschapsbelasting gaat omlaag en de overheidsuitgaven worden in toom gehouden. Dat lukt in 2012, als hij een huzarenstukje uithaalt: met politieke tegenstanders sluit De Jager een begrotingsakkoord. Dit onverwachte Lenteakkoord houdt de Nederlandse staatsschuld binnen de Europese normen. Voor Jan Kees de Jager is dit akkoord zijn 'finest hour'. Bij KPN, dat worstelt met de zware omstandigheden waarin de telecom verkeert, moet hij zo'n huzarenstukje herhalen.

    DFT
  2. [verwijderd] 28 september 2014 18:48

    @hvasd2 : bedankt voor info - dit is precies wat KPN nodig heeft, Slim gaat nu iemand binnen KPN hebben die op zijn niveau zit qua intellect en ook qua gewicht , deze 2 gaan met elkaar kunnen praten.
    de Jager kan nog wel eens heel veel gaan betekenen voor KPN en voor Slim, Slim zal zo'n ex- politiek zwaargewicht ook koesteren.

    als Slim voor meerderheid gaat in KPN en hij krijgt het, gaat zo iemand als de Jager heel veel betekenen voor Slim en niet alleen binnen KPN ook voor Austria.

    Onthoud goed Slim is een strategische speler, het gaat er niet om of hij winst of verlies heeft op zijn ingeslagen stukken KPN, het gaat er om hoe smelt hij een samenwerkingsverband binnen wat hij in Europa voor doel heeft, Austria heeft hij dat is niet genoeg.
    iemand als de Jager is perfect voor wat Slim beoogt, kan Politiek deuren openen en begrijpt Financiën.
    Blok zijn dagen zijn geteld, let maar op de Jager gaat naar voren worden geschoven, Slim moet enkel even KPN inlijven en dat kan pas nadat zijn Geld binnen is uit het reduceren van zijn belang in Mexico.

    Blok is passé, is aan zijn laatste zitje bezig, nog 12 maand dan zijspoor.

    gaat er steeds beter uitzien dat KPN.

    W
  3. forum rang 6 sportliefhebber 28 september 2014 18:59
    quote:

    wiesje 9333 schreef op 28 september 2014 18:48:

    @hvasd2 : bedankt voor info - dit is precies wat KPN nodig heeft, Slim gaat nu iemand binnen KPN hebben die op zijn niveau zit qua intellect en ook qua gewicht , deze 2 gaan met elkaar kunnen praten.
    de Jager kan nog wel eens heel veel gaan betekenen voor KPN en voor Slim, Slim zal zo'n ex- politiek zwaargewicht ook koesteren.

    als Slim voor meerderheid gaat in KPN en hij krijgt het, gaat zo iemand als de Jager heel veel betekenen voor Slim en niet alleen binnen KPN ook voor Austria.

    Onthoud goed Slim is een strategische speler, het gaat er niet om of hij winst of verlies heeft op zijn ingeslagen stukken KPN, het gaat er om hoe smelt hij een samenwerkingsverband binnen wat hij in Europa voor doel heeft, Austria heeft hij dat is niet genoeg.
    iemand als de Jager is perfect voor wat Slim beoogt, kan Politiek deuren openen en begrijpt Financiën.
    Blok zijn dagen zijn geteld, let maar op de Jager gaat naar voren worden geschoven, Slim moet enkel even KPN inlijven en dat kan pas nadat zijn Geld binnen is uit het reduceren van zijn belang in Mexico.

    Blok is passé, is aan zijn laatste zitje bezig, nog 12 maand dan zijspoor.

    gaat er steeds beter uitzien dat KPN.

    W
    Laten we het hopen.
    Hier wachten we al lang op. Blok passé.
    Dan is KPN ook eindelijk verlost van een CEO, die besmet is door het
    debacle met KPNQuest.
  4. Agatan 28 september 2014 22:18
    Goede beleggingsweek gewenst.

    De start is goed met deze aardige opening en de repliek daarop.

    Uit het geschrevene zijn weer talloze theorieën denkbaar.

    Ik houd het ondanks appie op stabiliteit en een rustig oplopende koers naar 2.80. De gelden komen nu op korte termijn binnen en de eerste 3 cent dividend zal worden vergeven.

    Prettige avond nog.
  5. [verwijderd] 29 september 2014 09:51
    quote:

    Agatan schreef op 29 september 2014 09:22:

    Hoe komt het toch dar zo' zware weerstand ligt op 2.50.

    Hier zullen we toch eerst doorheen moeten.
    het aandeel wil echt beter, maar het heeft een zetje nodig aan Positief nieuws, al is het maar een confirmatie dat KPN een dividend betaler gaat worden, maar zolang dat nieuws ontbreekt en de Handelaren en Speculanten het aandeel verlaten is er thans niemand die het aandeel boven de 2,50 tilt naar de nieuwe / hogere range, maar dat gaat wel gebeuren.

    dat bedoel ik dat er nieuwe Longs in het aandeel moeten komen en Ja, die moet je als bedrijf zien binnen te halen of verdienen.

    nu zit je met een status quo, de volatiliteit verdwijnt, de volumes nemen af en het is voor wie dan ook die het aandeel wil controleren een kleine moeite dat voor elkaar te krijgen, gaat quasi met NUL volume, leg gewoon regelmatig wat fake volume orders in boven en onder de markt en niemand beweegt.

    maar ik denk dit is echt stilte voor de storm, het aandeel kan zomaar door het minste getriggered worden en ik denk dat is toch echt naar boven.

    geduld en hopelijk heeft Blok straks echt eens iets te melden.

    W
  6. [verwijderd] 29 september 2014 11:15
    quote:

    wiesje 9333 schreef op 29 september 2014 09:51:

    [...]

    het aandeel wil echt beter, maar het heeft een zetje nodig aan Positief nieuws, al is het maar een confirmatie dat KPN een dividend betaler gaat worden, maar zolang dat nieuws ontbreekt en de Handelaren en Speculanten het aandeel verlaten is er thans niemand die het aandeel boven de 2,50 tilt naar de nieuwe / hogere range, maar dat gaat wel gebeuren.

    dat bedoel ik dat er nieuwe Longs in het aandeel moeten komen en Ja, die moet je als bedrijf zien binnen te halen of verdienen.

    nu zit je met een status quo, de volatiliteit verdwijnt, de volumes nemen af en het is voor wie dan ook die het aandeel wil controleren een kleine moeite dat voor elkaar te krijgen, gaat quasi met NUL volume, leg gewoon regelmatig wat fake volume orders in boven en onder de markt en niemand beweegt.

    maar ik denk dit is echt stilte voor de storm, het aandeel kan zomaar door het minste getriggered worden en ik denk dat is toch echt naar boven.

    geduld en hopelijk heeft Blok straks echt eens iets te melden.

    W
    Blok heeft het niet eens in de gaten als er iets gemeld zou kunnen worden en er zelf aan meewerken dat er eens iets positiefs gemeld kan worden dient ook niet verwacht te worden want zijn enige zorg is nu zich te handhaven maar dat gaat niet lukken jongen.

    En goeden morgen nog....
  7. [verwijderd] 29 september 2014 11:29
    quote:

    RAUL schreef op 29 september 2014 10:20:

    Met KPN is het momenteel stilte voor de storm, om met wiesje te spreken. Dus tot het moment dat het gaat stormen is het voor velen doodgeld. Daarom mag van mij mag die "KPN najaarsstorm" zo spoedig mogelijk losbarsten. ;-)
    Alleen een overname(gerucht) kan een najaarsstorm teweegbrengen. Goede kwartaalcijfers een flinke bries.
  8. [verwijderd] 29 september 2014 13:36
    quote:

    patient schreef op 29 september 2014 12:32:

    www.teletrader.com/news/details/27167...

    Finanieel directeuu Telefonica Deutschland koopt 10000 aandelen
    Op een spaarrekening vang je ook niets meer. Verder betekent het natuurlijk niets, of denkt hij dat we hierdoor meer vertrouwen in het bedrijf krijgen.
  9. [verwijderd] 29 september 2014 14:10
    quote:

    Jager63 schreef op 29 september 2014 13:36:

    [...]
    Op een spaarrekening vang je ook niets meer. Verder betekent het natuurlijk niets, of denkt hij dat we hierdoor meer vertrouwen in het bedrijf krijgen.
    10000 ?

    Dat is eerder een bewijs voor gebrek aan vertrouwen....

    (zo van, kom ik laat wat zien omdat ze het me gevraagd hebben)
309 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 16 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links