Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

OIM verkoopt Fleischhauer Group voor € 23.7 miljoen

49 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 mei 2014 14:07
    RELEASE 22 MAY 2014 09:04 CET
    Informatie op grond vanregelgeving
    Persbericht
    Donderdag 22 mei 2014


    Opportunity Investment Management Plc

    (“OIM Plc” of de “Vennootschap”)

    Verkoop van Fleischhauer Groep

    De Raad van Bestuur van OIM Plc informeert de markt, dat er voor de Fleischhauer Groep een verkoopovereenkomst is gesloten met SPIE, een in Europa toonaangevend bedrijf, dat actief is op het gebied van elektronische, mechanische, klimatologische engineering en energie- en communicatiesystemen, een Franse Groep, die tevens aanzienlijke belangen in Duitsland heeft. De verkoopovereenkomst is gesloten met één van de Duitse dochterondernemingen van SPIE.

    Het totale overeengekomen bedrag voor de verkoop van de Fleischhauer Groep is € 23,7 miljoen tegen intrinsieke waarde inclusief dividendbetalingen. Ongeveer € 5 miljoen wordt in escrow gehouden voor overeengekomen verificaties en zal in drie tranches worden vrijgegeven, waarvan de laatste na 24 maanden. De transactie moet alleen nog door de Duitse mededingingsautoriteit worden goedgekeurd.

    De Raad van Bestuur is van plan de aandeelhouders, waarvan er veel het bedrijf al lange tijd trouw zijn, als blijk van waardering een interim-dividend uit te keren van € 0,25 per aandeel.

    Een gedeelte van de opbrengst zal worden belegd in Your Drinks AG op basis van een royalty-overeenkomst.

    De verkoop van de Fleischhauer Groep is gerealiseerd omdat er enerzijds een goede prijs kon worden overeengekomen (ongeveer 11 keer de nettowinst) en anderzijds omdat de Raad van Bestuur geblokkeerd is in haar pogingen om financiering te realiseren middels een beroep op de aandelen- en de obligatiemarkt.

    Op de Duitse markt, waar de Fleischhauer Group actief is, vindt consolidatie plaats, waarbij bedrijven in hetzelfde marktsegment elkaar overnemen of worden overgenomen. Door een gebrek aan nieuwe financieringsbronnen heeft de Raad van Bestuur besloten dat alleen verkoop van de Fleischhauer Groep een optie is en dat de timing van de transactie perfect past bij het huidige hoge prijsniveau en de vigerende vermenigvuldigingsfactoren.

    Het bestuur is er bijzonder trots op, dat, na de Fleischhauer Groep in 2005 van een faillissement te hebben gered en een succesvolle turn-around te hebben doorgevoerd, het bedrijf nu verkocht is voor in totaal € 23,7 miljoen. Eind 2006 bedroeg het totale vermogen van OIM -/- € 9 miljoen. In de jaren daarna t/m 2013 groeide het totale vermogen tot bijna + € 14 miljoen. Deze stijging was met name te danken aan de verbeterde winstgevendheid van de Fleischhauer Groep. De verkoop van de Fleischhauer Groep leidt tot een boekwinst van meer dan € 10 miljoen ten opzichte van de geconsolideerde jaarrekening van de Vennootschap op 31 December 2013.

    De Raad van Bestuur zal de markt op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen.

    Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

    OIM Plc
    Marius Ritskes, CEO +31 40 214 6565
    info@oimplc.com
    Bron: Opportunity Investment Management
    Provider: NYSE Euronext
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 23 mei 2014 21:56
    quote:

    PATJES schreef op 23 mei 2014 21:53:

    WAARDE OIM eind 2013 14 mio
    meerwaarde fleischauer 10 mio
    samen 24 mio minimum
    24/17 mio aandelen = 1.43 euor per aandeel
    waarvan grootste deel cash nl 23 mio
    dus your drink en my sparta gratis
    divident van 0.25 euro in vooruitzicht
    belofte vol monster drink in china groot potentieel
    Ik dacht dat er 20 miljoen aandelen uitstaan.
  3. [verwijderd] 24 mei 2014 09:28
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 23 mei 2014 21:56:

    [...]

    Ik dacht dat er 20 miljoen aandelen uitstaan.
    Dus begrijp ik het goed dat OIM na verkoop ongeveer 23 miljoen kas heeft ,schulden vrij is en de krokodil er ook nog eens gratis erbij zit ?

    Als dat zo is, dus een koopje het aandeel .
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 24 mei 2014 14:37
    Earnings per share
    The calculation of basic loss per share as at 30 June 2013 was based on the loss attributable to ordinary shareholders of EUR 272,000
    (30 June 2012:
    profit of EUR 707,000
    ) and a weighted average number of ordinary shares outstanding of
    19.4 million (30 June 2012: 17.9 million).
    The calculation of the basic and diluted earnings per share is based on
    following data:
    Six months ended June 30 2013
    Six months ended June 30 2012
    Basic earnings per share
    Weighted average number of 10p shares
    19,390,067
    17,855,047
    _________
    _________
    Dilutive potential ordinary shares:
    Share options
    2,005,000
    2,005,000
    Warrants
    530,000
    530,000
    _________
    _________
    Diluted weighted average number of shares
    21,925,067
    _______
    20,390,047
  5. [verwijderd] 25 mei 2014 12:06
    quote:

    roanna smits schreef op 24 mei 2014 09:28:

    [...]

    Dus begrijp ik het goed dat OIM na verkoop ongeveer 23 miljoen kas heeft ,schulden vrij is en de krokodil er ook nog eens gratis erbij zit ?

    Als dat zo is, dus een koopje het aandeel .
    Je begrijpt het niet goed. De Fleischhauer Groep is voor totaal 23,7 miljoen verkocht. OIM had geen 100% belang maar een 96% belang wat een klein verschil is. Dan willen ze een interim-dividend uit keren van € 0,25 per aandeel. Dus klein rekensommetje:
    23.700.000 - 4% belang andere aandeelhouder= 22.752.000
    22.752.000 - 5.000.000(dividend) = 17.752.000 € over van de verkoop en dan is nu de vraag, hoeveel van de ruim 17 miljoen gaan ze investeren in Your Drinks. De verkoop is leuk maar wordt nu niet het tafelzilver verkocht. Wanneer het interim-dividend is uitgekeerd zal de koers flink gaan dalen omdat natuurlijk Fleischhauer dan geen bezit meer is en alleen Your Drinks overblijft. Het val mij op dat hoewel O.I.M. heeft aangekondigd te gaan investeren in Your Drinks de koers hiervan op de Duitse beurs niet is opgelopen. Dus hang de vlag maar niet te snel uit.
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 25 mei 2014 12:21
    quote:

    waarschuwer schreef op 25 mei 2014 12:06:

    [...]
    Wanneer het interim-dividend is uitgekeerd zal de koers flink gaan dalen omdat natuurlijk Fleischhauer dan geen bezit meer is en alleen Your Drinks overblijft. Het val mij op dat hoewel O.I.M. heeft aangekondigd te gaan investeren in Your Drinks de koers hiervan op de Duitse beurs niet is opgelopen. Dus hang de vlag maar niet te snel uit.
    Als het dividend wordt uitbetaald zal de koers natuurlijk dalen met 25 cent; de koers zal niet dalen omdat Fleischhauer verkocht is!

    Als er geen bod komt van een van beide partijen, dan zal de koers vooral afhangen van de vooruitzichten van YourDrinks.
    Voor zover ik weet is er nauwelijks of geen handel in YourDrinks en heeft OIM reeds de controle over het bedrijf.

    Het lijkt me wel logisch om een bod te doen op YourDrinks in aandelen OIM en dan notering aan te vragen voor OIM in Duitsland.

  7. [verwijderd] 26 mei 2014 09:28
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 26 mei 2014 08:55:

    Weet iemand eigenlijk hoe je Your Drinks kunt kopen...??
    Via welke bank/broker..??
    Volgens mij moet je die niet kopen, volume is bijna nihil. OIM is voor 49% eigenaar van Your Drinks en 30% is van Mad-Croc USA.

    Je kunt het beste OIM kopen als je in Your Drinks wil investeren.
  8. [verwijderd] 27 mei 2014 18:58
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 26 mei 2014 08:55:

    Weet iemand eigenlijk hoe je Your Drinks kunt kopen...??
    Via welke bank/broker..??
    Je zou dat bij elke broker moeten kunnen doen. Het aandeel Symbol is BLT en de ISIN DE0005233407. Maar zoals eerder aangegeven de handel hierin is zeer beperkt bijvoorbeeld vandaag totaal geen handel. Ik denk dat als je wekelijk gelooft in het mad crock verhaal, je beter direct kunt belegen in Your drinks want waarom zou je aandelen kopen van O.I.M. wanneer hun enige "bezit" aandelen Your drinks is. Het bestuur van O.I.M. wil ook betaald worden, maar een drankje in de markt zetten is zeer moeilijk en vooral zeer kostbaar en houdt daar dus rekening mee. Wil het bijvoorbeeld in Nederland een succes worden dan is het nodig dat het te koop is bij een van de grote supermarktketens en daar binnen komen met alleen een drankje wordt volgens mij onmogelijk.
  9. [verwijderd] 29 mei 2014 09:47
    Tja dat krijg je met copy/paste. 10 June moet natuurlijk 27 June zijn.

    28 mei, 2014

    The Board of Directors of OIM Plc informs the market that a General Meeting has been held on 28. May 2014.

    Resolution 1 was proposed as an ordinary resolution. The resolution was put to the meeting and a poll was demanded.

    The Chairman exercised his power to adjourn the taking of a poll on resolution 1 to a time and date no later than 30 days after the meeting which date was determined as 10 June 2014.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 29 mei 2014 09:52
    quote:

    waarschuwer schreef op 27 mei 2014 18:58:

    [...]
    Je zou dat bij elke broker moeten kunnen doen. Het aandeel Symbol is BLT en de ISIN DE0005233407. Maar zoals eerder aangegeven de handel hierin is zeer beperkt bijvoorbeeld vandaag totaal geen handel. Ik denk dat als je wekelijk gelooft in het mad crock verhaal, je beter direct kunt belegen in Your drinks want waarom zou je aandelen kopen van O.I.M. wanneer hun enige "bezit" aandelen Your drinks is. Het bestuur van O.I.M. wil ook betaald worden, maar een drankje in de markt zetten is zeer moeilijk en vooral zeer kostbaar en houdt daar dus rekening mee. Wil het bijvoorbeeld in Nederland een succes worden dan is het nodig dat het te koop is bij een van de grote supermarktketens en daar binnen komen met alleen een drankje wordt volgens mij onmogelijk.
    Via IB en de ABN AMRO kan ik deze aandelen niet kopen.

    Ik heb ook het idee dat de notering misschien geschorst is.

    Mad Croc wordt nu vooral via de horeca verkocht.
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 29 mei 2014 09:53
    quote:

    tepper schreef op 29 mei 2014 09:47:

    Tja dat krijg je met copy/paste. 10 June moet natuurlijk 27 June zijn.

    28 mei, 2014

    The Board of Directors of OIM Plc informs the market that a General Meeting has been held on 28. May 2014.

    Resolution 1 was proposed as an ordinary resolution. The resolution was put to the meeting and a poll was demanded.

    The Chairman exercised his power to adjourn the taking of a poll on resolution 1 to a time and date no later than 30 days after the meeting which date was determined as 10 June 2014.
    Dit kan nog wel een paar jaar zo door gaan: iedere keer 30 dagen uitstellen....!!
  12. h980577. 29 mei 2014 10:09
    Zie ik nou goed dat waar ZR bij zoveel aandelen zeer negatief is, hij juist bij OIM (of YD) kansen ziet? Ieder zijn mening hoor, maar het management hier heeft mij in het verleden genoeg overtuigd....om verre weg te blijven van hun bedrijven. 0,25 divi klinkt TE goed om waar te zijn. Vaak.... maar succes allen, gun jullie het succes uiteraard en hoop dan ook dat ik het mis heb. Sla GTAT in dit geval hoger aan :) (en ja, ben long, zonder roze bril)
49 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0654 +0,10%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.387,18 +0,33%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links